Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Meet the Feebles (1989)

Alternatieve titel: Just the Feebles

Nieuw-Zeeland
Komedie / Muziek

geregisseerd door Peter Jackson
met de stemmen van Donna Akersten, Stuart Devenie en Mark Hadlow

'Meet the Feebles' is een grote tv-show van Bletch the Walrus en zijn cast bestaat onder andere uit een aan heroïne verslaafde kikker, een rat die adult films probeert te maken, een manisch depressieve olifant en een konijn met aids. Als Bletch' vriendin en tevens de ster van de show, Heidi the Hippo, ontdekt dat haar man haar bedriegt, neemt zij het recht in eigen hand.

tovenaar schreef:
Waar is die leuke getekende hoes heen?

Inderdaad!
Vanwaar deze lelijke hoes ipv de getekende cartoon versie?

Dit is de poster meen ik. De ander een videohoes.

djelle
Knotsgekke muppetversie van Peter Jackson. Brutaal, ongegeneerd en boers wordt de show aan de schandpaal genageld, en verschillende genres worden tussendoor eveneens op de hak genomen. Er komt behoorlijk wat ranzigheid in voor (van het soort dat u niet gewend bent: platgewalste muppets met ingewanden verspreid over de vloer ziet er viezer uit dan je zou denken), en zowel de figuurtjes, de dialogen, de gebeurtenissen als het hele concept blijven facineren. Niet te vergeten amuseren.

De film kent geen grenzen. Vooraleer je denkt dat je het ergste nu wel gezien hebt, komt er opnieuw een krankzinnige scene opdraven dat de vorige overtreft. Er wordt zowat op elke filmwet geschopt, en de finale kent een waanzinnig leuke climax.

Een gedurft, origineel en heel geslaagd project dat bulkt van de creativiteit. Als je een verfrissende, rebelse, ranzige en geestige filmavond wilt, is dit dé aanrader bij uitstek. Het verhaal alleen al, is tenslotte zodanig maf dat je tranen in de ogen krijgt van het lachen bij de vraag: "Wat wordt hier nu eigenlijk verteld ?" 4*

avatar van dutchtuga
djelle schreef:

Een gedurft, origineel en heel geslaagd project dat bulkt van de creativiteit.

Goede oude Peter Jackson tijd....

op de dvd van bad taste zag ik n trailer van deze
ik wil deze enorm graag zien
maar ik vind m nergens

avatar van Witch-king
mr.gaunt schreef:
op de dvd van bad taste zag ik n trailer van deze
ik wil deze enorm graag zien
maar ik vind m nergens

Ik heb hem gekocht bij Van Leest, samen met Bad Taste.

avatar van Witch-king
Goede film. Ik had nooit gedacht dat een poppenfilm zo bloederig kon zijn, maar nu weet ik wel beter.
Ik geef deze film 3 sterren.

avatar van Ozarklynch
Na Bad Taste wederom een ultra komisch werkje van die baard uit Nieuw-Zeeland. Hoog tijd dat de man z'n frontaalkwab nog eens in gang zet (of werd deze in Braindead vakkundig met de botte bijl verwijderd?), want de creativiteit is gezien z'n laatste projecten ver zoek.

94 minuten leken er maximaal 45 te duren. Als een zondvloed gonst dit filmpje voorbij. Niets of niemand wordt gespaard. Een kluwe van depressieve, destructieve, neurotische muppets op het randje van de apocalyps.

De poppen ogen zeer geslaagd, weerspiegelen hun karakter naadloos en maken menselijke input totaal overbodig. Ook hier weer brengt Jackson alles fruitig en op geheel eigen wijze in beeld. Vaak lijkt 't alsof je een beetje achter of tussen de dummy's door doolt.

Ik kan hier dan ook niet minder dan 4,5* aan geven. In vergelijking met andere, al dan niet visueel verbluffende en/of verhaaltechnisch sterke films uit die categorie staat Meet The Feebles daar misschien wat onwennig tussen, maar MTF bevat zo'n hoge entertainmentwaarde dat ik er moeilijk minder voor kan geven.
Nu snel Braindead maar eens herzien.

Na Bad Taste wederom een ultra komisch werkje van die baard uit Nieuw-Zeeland.

. Prachtig omschreven OzarkLynch. Trouwens ook (weer) volledig eens met je bericht, al blijf ik wel op 4* hangen

Het is helemaal niet leuk, alle clichés komen er in voor. Op een gegeven moment dacht ik "o dit is nog niet geweest, dat komt straks waarschijnlijk nog" drugsdealers, sadomasochistische seks en ja hoor ook deze zaken werden behandeld. Echt kut kut kut als ik dat zo mag zeggen.

avatar van feanaro surion
Wat een heerlijke film is dit toch. Het is nu de 4e of 5e keer dat ik hem gezien heb en deze bloederige, absurde en super grappige film blijft gewoon geweldig. Hij heeft een geweldige climax en zit vol met leuke scènes. De soundtrack, vol met walgelijke nummers, is geweldig en de film bevat een aantal super coole karakters Verhoogd naar 4 sterren.

Nogal matig werkje. Het duur en duurt maar voordat de film aan komt bij de 'grand-finale', die ook nog eens tegenvalt...

FraVro
Toch ook weer een leuke film van Peter. Erg droog. Heerlijk hoe je steeds weer een verrassende bezigheid ziet wat er allemaal daar op de set gebeurt. Ook weer geweldig hoe de poppen uit elkaar spatten.

Vind hem niet leuker dan Bad Taste en Braindead maar zeker vermakelijk! 4*

hmm... wat kan hierover gezegd worden?
Als je er niet voor bent, ben je er tegen?

avatar van as
as
Mitchagi schreef:
hmm... wat kan hierover gezegd worden?
Als je er niet voor bent, ben je er tegen?
Dan zou ik juist niets zeggen.

avatar van psycholamp
RubenMeintema schreef:

Lekkere duistere underground sfeer. Jammer dat Jackson sinds de Frighteners de computer ontdekt heeft. En wat dat bericht hierboven betreft: Je verwachtte een hoogstaand juweeltje toen je de achterkant las?

Heerlijke film. Lekker onzinnig. Wat een carriere heeft die Jackson toch. Veel gelachen i.i.g. weer. 4 sterren.

avatar van Denden 100 Piek
Ik heb mijn vrienden nog aardig verrast met deze film. Dachten ze dat het na Braindead niet veel erger kon, kom ik met Meet The Feebles op de proppen. nog meer dan van Meet The Feebles, geniet ik altijd van de reacties van anderen als ze deze film zien. Als je niets ervan afweet, dan kan ik me voorstellen dat je MTF behoorlijk schokkend vind. De humor is absurd, soms zo absurd dat het gewoon niet grappig meer is maar gewoon weerzinwekkend. Maar er valt meestal toch een hoop lol te beleven bij het kijken van deze film. Je zit toch een hele film lang gefascineerd(op verschillende vlakken) naar een stel poppen te kijken, The Muppets hebben nog echte acteurs ertussen lopen.

3 sterren, gewoon hersenloos vermaak in een absurde satire. Het is hoe dan ook onvergetelijk.

avatar van serpico
Ontzettend grappige, absurde, ranzige en gestoorde film. Veel van een verhaal zit er niet in, maar een stel idioten die op de golfbaan coke dealen is dusdanig grappig om dat totaal niet erg te vinden. Ook dat stukje Vietnam was geweldig! Hoe verzin je in godsnaam zulke onzin, hoe kom je op zoiets wat werkelijk nergens over lijkt te gaan, behalve seks, drugs, bloed en 'liefde' ( )?
Maarja, opzich wel komisch dat die poppen naast de voorbereidingen van de show lekker vreemd gaan, pornofilms opnemen, golfen, spuiten, dealen noem het maar op. Die vlieg en het nijlpaard waren het grappigst.

Echt mooie cinema ofzo is het niet, wel zeer komisch. Duurt niet te lang, neemt zichzelf niet serieus, en weet steeds weer te overdonderen met de volgende idiote wending.

Ja, ik vond hem zelfs zó grappig dat hij 4* krijgt.

avatar van xangadix
Wat een vieze bende. Ik had de behoefte om mijn apparaat schoon te maken na deze onzinnige vooral niet leuke flauwekul.

avatar van xangadix
Even voor de duidelijkheid: ik doelde in het voorgaande bericht op mijn televisie en niet op iets anders wat daarmee gesuggereerd zou kunnen worden...

avatar van FinkPloyd
Dit soort satire kan ik wel smaken.

Sex, drugs, geweld, bloed en gore met poppen, waarbij dan ook nog eens verschillende genres in de zak worden gezet.

Behoorlijk entertainend en bij momenten hilarisch.

veron35
Heerlijke absurde harde en gore komedie. Nu Bad Taste nog een keer zien. Braindead was ook al zo goed.

avatar van soom
Ik vond hem nogal grof, gewelddadig, en erg net niet. Waar ik een film als Team America (ondanks de grofheid) wel kon waarderen, had ik dit met de Feebles nauwelijks. Ik lag maar te wachten tot het een beetje leuker werd, maar dat gebeurde niet. Ook met de situatie uit de film had ik nauwelijks iets, ik vond de grappen allerminst leuk. Ik kan er niet meer van maken.

Pastichio Rocker
Er zit een zeer geslaagde parodie op The Deer Hunter in.

Mr_White
Schitterende en hilarische poppen-parodie die alle smerige stereotypes van de showbizz op een hoop gooit en dan nog een boel ranzigheid toevoegt.

avatar van Die Hard,Willis
Geweldige film! Weer een heerlijke komische film van Jackson. Van het begin tot het einde genoten van dit heerlijk puppet-splatter-drugs filmpje! De film vliegt voorbij, en Jackson bewijst maar weer eens dat hij een getalenteerd filmmaker is!

Hulde aan Jackson!

Steve-a
Beter dan Bad Taste, maar minder dan Braindead.

avatar van EVIL '84
Cult!

avatar van D-ark
Zieke sadistische over de top poppenfilm van Jackson. Ook al zijn de poppen niet heel de tijd perfect weergeven(best vaak zie je wat te duidelijk de zwarte draaden aan de handen) maar zijn wel in de Muppets show traditie weergeven wat de fun een stuk leuker maakt. Maar ja waar het gaat het eigenlijk over? Liters groen en rood bloed dat alle kanten op spuit en poppen die vermoord zijn zien er erg uit als roadkill. Maar vooral over drugs ophalen, junks, oversexde poppen, aids en de geweldige afslachting op het einde.

Ik heb het totaal niet op poppen op het ziekelijk af. Ik wordt er bijna altijd onzettend akkelijk en bang van, maar sommige poppen stolen wel mijn hart(Sebastian en Robert vooral). Alleen dat konijn vindt ik zwaar akelig maar ja hoe grof het ook klinkt het maakt zijn aids lijdensweg nog grappiger. En ja, ik vindt het einde eigenlijk geweldig. Ook vooral als het konijn uitvindt dat hij geen aids heeft en dat in al zijn blijheid rondschreeuwt wordt de bovenste held van zijn hoofd er af geknalt, streft hij nog steeds. Ook zijn braakpartij is onzettend ranzing en grappig.

De film is een complete chaos in verhaal maar het stoort totaal niet. De verhalen zijn niet al te geweldig maar het is vooral de flinke gore en groffe grappen die de film zo leuk maken. Ook is het zwaar hilarisch hoe poppen sex hebben, op een zwaar stuntelige manier. De vlieg 'verhaallijn' werkte stukken minder en werdt op de duur wat irritant, gelukkig kwam hij best snel aan zijn einde. Sommige poppen hadden een wat grotere rol verdient(de olifant, Sebastian en de drugverslaafde kikker) maar ja, de film geeft je ook geen minuut rust.

Ik kan snappen dat sommige mensen dit helemaal niks vinden maar ik vindt dit een zwaar vermakkelijke film. En dat komt uit de mond van iemand die doodsbang is voor poppen.

Snel maar weer Bad Taste herkijken en Braindead eindelijk eens kijken.

Dik 4*(eigenlijk een dikke 3,5 maar het einde verandere het cijfer dratisch)