Meet the Feebles (1989)

Alternatieve titel: Just the Feebles

Nieuw-Zeeland
Komedie / Muziek

geregisseerd door Peter Jackson
met de stemmen van Donna Akersten, Stuart Devenie en Mark Hadlow

'Meet the Feebles' is een grote tv-show van Bletch the Walrus en zijn cast bestaat onder andere uit een aan heroïne verslaafde kikker, een rat die adult films probeert te maken, een manisch depressieve olifant en een konijn met aids. Als Bletch' vriendin en tevens de ster van de show, Heidi the Hippo, ontdekt dat haar man haar bedriegt, neemt zij het recht in eigen hand.

vond het allemaal niet echt boeiend en the muppet show is grappiger.

avatar van lorelei
het is echt een geweldige en humoristische film! Ik had alleen maar LOTR van Peter Jackson gezien. En dit vond ik echt niks voor hem. Maar het was echt een leuke grappige en ranzige film!

tovenaar
Een aardige mix van the Muppets, Boogie Nights, Trainspotting en Bad Taste!

Amuserend, geen meesterwerk, maar je vermaakt je toch wel door poppekes die pornofilms aan't opnemen zijn, er onder door gaan van de drugs enzovoort...

Gebroddel.

gimli f
Haha, ik heb me wel vermaakt tijdens het kijken van deze film...

midden in de nacht, met een paar vrienden, een paar biertjes....

Grappige cult-film.

neo (crew)
vreemd en erg grappig.

Is deze film niet opnieuw uitgebracht met in grote letters
VAN DE MAKER VAN The LORD Of The RINGS?

tovenaar
Yep, net zoals Braindead en Bad Taste

grappig

Wat een gigantisch lamme film (lam bedoel ik positief). Hoe hebben ze deze enorme zooi onzin bij elkaar verzonnen. Het was wel een vermakelijke film maar niet zo goed als zijn andere films. 3*

Padd0 schreef:

Wat een gigantisch lamme film (lam bedoel ik positief).

Het wordt steeds gekker hier...

hoe gekker hoe beter .

Jos2 schreef:

Het wordt steeds gekker hier...

Gekker? Als in....? Positief? Negatief?

Leuk detail: de Vietnamscenes waren niet begroot en later geschoten onder de werktitel 'Frogs of Death'. Ze hebben ingebroken in de studio om dat stuk er nog tussen te plakken...

avatar van as
as
pim.s schreef:

Hoe kom je daar zo bij??

avatar van Chainsaw
Heerlijk idiote, maffe, onzinnige en ranzige film, deze Muppet Show on drugs. De humor van Jackson is duidelijk te herkennen en ook al is dit zeker niet zo sterk als zijn Braindead of Bad Taste, er valt meer dan genoeg te lachen met deze heerlijke onzin.

4 sterren.

avatar van Hemdale
Echt heel erg grappig en gestoord! 4,0 sterren!

De zieke geest van Peter Jackson.. Het komt weer volledig tot zijn recht.

Wel grappig maar kon de film niet in 1 keer uitzitten. 2,5 *

Ranzig ... damn wat was dit heerlijk ranzig

Een lekkere politiek incorrecte komedie, die goed de spot drijft met de Muppet Show, en allerlei andere genres - films. Een typische Jackson film, althans, uit de tijd toen hij nog gedurfde film maakte. 't Is een beetje triest te zien hoe hij later zelf films maakt die hij in z'n eerdere films duchtig te kijken zet.

Film voor wie van ranzige, boundless humor houdt. Veel verhaal zit er niet in, maar de personages zijn stuk voor stuk juweeltjes. Leuk trouwens om stemmen te herkennen van Bad Taste (die alien maakt trouwens ook ergens een cameo).

't Is allemaal nogal ruw, en een echt pareltje is deze film geenszins, maar toch 4* voor 90 minuten topvertier.

Onderhond schreef:

De LotR trilogie noem jij niet gedurft?! Wat als die mislukt zou zijn? Dan was Jackson werkeloos voor een lange rijd en New Line Cinema zo goed als failliet. Nogal gedurft als je het mij vraagt.

Een groot verschil tussen een gedurfde film en een gedurfd project. Het één heeft met inhoud te maken, het ander met business. En qua inhoud is LOTR allesbehalve een gedurfde film, in tegenstelling tot Meet The Feebles.

avatar van BoordAppel
Geen inhoud in deze film tegenover tonnen inhoud in LotR (voor de een te vlak voor de ander niet, maar dat is een andere discussie). Ga eerst LotR maar eens bekijken voordat je er weer uitspraken over doet. Dan mag je van mij bashen wat je wilt.
En geloof je nu echt dat Jackson LotR alleen voor de $ heeft gemaakt? Dan heb je Jackson nog nooit over die films horen praten.

BoordAppel schreef:

, knap hoor, die woordspelletjes.

avatar van Macmanus
BoordAppel schreef:

Dan zouden dus alle films die een groot budget hebben gedruft zijn.

Onderhond schreef:

, knap hoor, die woordspelletjes.

Het gaat er mij om dat jij continu een film zit af te zeiken die je niet eens gezien hebt. Ik ga toch ook niet bij een film elke keer posten dat het me een kut film lijkt. Dat doe ik hoogstens 1 keer en dan hou ik erover op. Ga m nou eerst maar eens kijken en dan praten we er verder over of hou je mond. En ja, dat mag je allemaal zelf weten maar strontvervelend is het wel.

Reinbo
Macmanus schreef:

Dan zouden dus alle films die een groot budget hebben gedruft zijn.

JA, alle films met een budget van $300M zijn gedurfd. Er zijn genoeg High Profile $100m + flops te noemen om te weten dat niet alle films met een groot budget hits worden. van Titanic dacht ook iedereen dat die ging floppen totdat harry Knowles er een vreselijk positieve rescensie van schreef....Dus JA.

Gaan we nu zakenmanslef ook al serieus nemen in de film?

Onderhond schreef:
Een groot verschil tussen een gedurfde film en een gedurfd project. Het één heeft met inhoud te maken, het ander met business. En qua inhoud is LOTR allesbehalve een gedurfde film.

zowaar eens met onderhond....

mister blonde schreef:

zowaar eens met onderhond....

Serieus? Nu vind ik dit een leuke film, maar inhoud heeft ie toch niet?