• 8.298.464 stemmen

Dodgeball: A True Underdog Story (2004)

Komedie / Sport | 92 minuten
2,98 1.755 stemmen

Genre: Komedie / Sport

Alternatieve titel: Dodgeball

Geregisseerd door: Rawson Marshall Thurber

Met onder meer: Vince Vaughn, Christine Taylor en Ben Stiller

Releasedatum: 23 september 2004

Plot Dodgeball: A True Underdog Story

"Grab life by the balls."

Peter La Fleur heeft een sportschool, maar hij zit in de financiële problemen. White Goodman wil graag z'n sportschool overnemen, maar Peter voelt daar niets voor. Hij heeft nog een maand de tijd om 50.000 dollar bij elkaar te schrapen. Het lijkt een onmogelijke opgave, totdat hij z'n oog laat vallen op een trefbal competitie.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Peter La Fleur

White Goodman

Patches O'Houlihan

Steve the Pirate

Fran Stalinovskovichdaviddivichski

avatar van booyo

booyo

Heb deze film moeten kijken tijdens een 16 uur durende bus reis, misschien is het door deze situatie waarin ik het heb bekeken (gaar, verveeld en weet ik veel wat), maar ik vond het een erg grappige film! Origineel verhaal, kijkt lekker weg, en deed me lachen. Prima.

avatar van aburex

aburex

Zeer vermakelijke film met best wel leuke grappen. Stiller versus Vaughn: zo'n film kan niet anders dan goed zijn.

Een aanrader voor mensen die een beetje in de put zitten

avatar van skipy05

skipy05

Goede film. Grappige stukken in. Leuk verhaal. de film is wel redelijk kort. Vince Vaughn speelde goed. Ben Stiller vond ik nog beter spelen.

avatar van AGE-411

Zeker niet

avatar van grovonion

grovonion

• 2067 stemmen

Ik wel, en geen spijt van

avatar van jansma

jansma

geweldig grappige comedy van een steengoede ben stiller die zo hillarisch is. Ik heb deze film 11x gekeken en deze week ga ik hem weer kijken, ik kijk er nu al naar uit.

avatar van elmo4ever

elmo4ever

ik heb gelachen dus een 3.0 goede voldoende!!!

de leuke humor is wel slecht!! maar goed genoeg voor 3.0...

avatar van booyo

booyo

elmo4ever schreef:

ik heb gelachen dus een 3.0 goede voldoende!!!

de leuke humor is wel slecht!! maar goed genoeg voor 3.0...

Contradictie..?

avatar van fappie

fappie

• 2005 stemmen

Heel vaak gezien. Dodge, duck, dip, dive and.... dodge. Heerlijk . Ben Stiller is echt geniaal in deze film. "Touché!"

avatar van Ricker

Ricker

Erg leuke film. Een ware topper in z'n soort. Niet serieus nemen, gewoon kijken en genieten!

avatar van t.durden

t.durden

Epic sudden death.

avatar van mnrk

mnrk

Dodege, duck, dip, dive and...dodge.

Vince Vaughn en Ben Stiller zorgen voor een leuke komedie met heerlijke foute grappen erin.

Ook de Dodgeball teams zijn geweldig om naar te kijken... Team Blitzkrieg uit Duitsland met coach Hasselhoff is helemaal super .

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Ben Stiller mag zich lekker uitleven en de trefbal-wedstrijden zijn ook leuk.

avatar van ILDIB

ILDIB

Wederom gekeken, me iets minder geergerd dan de 1e keer. Maar wanneer houden die amerikanen nou eens op met denken dat rare typetjes bij voorbaar leuk zijn? Kneuzen, lelijkerds, strakke pakjes al die stereotiepe ellende. Niet grappig.

avatar van Leip079

Leip079

Leuke film!

avatar van Mescaline

Mescaline

Een simpel ogend filmpje dat toch nog verrassend veel leuke momenten in zich heeft.

Ben Stiller deed het erg leuk met zijn geflipte personage en wist vanaf het begin af aan al goed te overtuigen.

Het einde is vrij standaard, en het verhaal is ook niet bijster origineel maar toch vind ik dit 1 van de betere comedy's die ik de laatste maanden zag.

avatar van u.alreadyknow

u.alreadyknow

Heerlijke comedy. Ben stiller is echt geweldig, wat een misselijk (maar grappig) ventje speelt hij hier.

Zijn haar, strakke pakje en hoe klein hij wel niet lijkt tegenover die gasten wat steeds bij 'm zijn!

Hoe hij heel de film doet is gewoon grappig, ik heb me serieus kapot gelachen om Stiller in deze film.

De scene dat Stiller en Vince een ''discussie'' hebben over het trefballen, echt grappig. Touché!

I know you, you know you, and I know you know that I know you

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Ik had in het begin er een hard hoofd in of dit iets zou worden. Het werd ook één groot voorspelbaar cliché deze film, maar deze komedie met een okeeje Vince Vaughn en eveneens okeeje Ben Stiller werd wel steeds sympathieker. De Dodgeball-scenes waren leuk uitgevoerd en de cameo's van Lance Armstrong en Chuck Norris zijn door mij goedgekeurd. Helemaal niet briljant, maar een voldoende kan er vanaf.

avatar van bozzy

bozzy

Ik heb deze film maar liefs 27 x gekeken en ik moet tot mijn spijt mededelen dat ik elke keer weer zwaar ben terleurgesteld jezus mina wat een slechte humor zeg.

Ik heb maar 1 x een kleine glimlach gehad en dat was geloof ik bij de aftiteling.

Ik geef hem nog 1 kans en dan gooi ik deze film maar in de prullebak.

avatar van david bohm

david bohm

Matige sportfilm over trefbal. Tja niet serieus te nemen natuurlijk. De fraaie rol van Ben Stiller en wat geinige cameos zoals die van David Hasselhoff en Lance Armstrong zijn voor mij de hoogtepuntjes.

david bohm schreef:

Matige sportfilm over trefbal.

Ben ik het niet mee eens, er wordt inderdaad trefbal gespeeld maar daar gaat de film helemaal niet over.

Het is de humor en de manier waarop Ben Stiller die brengt, daar hou je van of niet. Ikke wel.

avatar van bozzy

bozzy

Otto Bölleman schreef:

avatar van 606

bozzy schreef:

leg jij maar eens uit waar die dan wel over gaat.......

Over een sport school in geld problemen, die mee doet aan een trefbal toernooi.

bozzy schreef:

leg jij maar eens uit waar die dan wel over gaat.......

Waarom? Zoals ik al zei, er wordt inderdaad trefbal gespeeld maat het is meer het verhaal van de kleine tegen de reus. Ach je weet heus wel hoe ik het bedoel.

avatar van fappie

fappie

• 2005 stemmen

david bohm schreef:

......en Chuck!!!

avatar van Minotaures

Minotaures

• 2009 stemmen

''I love the smell of queef in the morning.''

Een amusante komedie over een geweldige sport uit de kindertijd: trefbal.

Het verhaal is leuk verzonnen, dat er een WK trefbal bestaat met allemaal deelnemers uit de hele wereld. Het begin is totaal wat anders. Het gaat over 2 concurrerende scholen, Vaughn en Stiller als concurrenten. Met een breder publiek, bekende naam en reclame's, heeft Stiller een vette voorsprong op Vaughn, die laks is met zijn administratie en financiën. Daarnaast moet die zijn huur betalen, wat totaal op een slordige 50.000 dollar neerkomt. Zijn enige mogelijkheid om het geld te verkrijgen binnen zo'n korte tijd is om een competitie te winnen.

De personages vond ik wel leuk, Vaughn is wel droog zo nu en dan, mede dankzij zijn serieuze blik. Stiller doet het ook goed als een eigenwijze en egoïstische sportschoolstichter. En dan nog Vaughn's team, de Average Joe's, wat uit 6 man bestaat. Taylor, als enige vrouw van het team, krijgt meer aandacht van mij dan de andere gasten. De rest van zijn team bestaat uit een aantal onzekere heren en een piraat. Natuurlijk zit de macho-gehalte bij Stiller's Purple Cobra's, met brede en gespierde kerels... en een lelijk vrouw uit Romanovia. Er komen ook andere teams aan bod, waaronder een Duitse team onder leiding van Hasselhof, een houthakker-team, Japanse kamikazes, cheerleaders, padvinder meisjes, een ghetto-team en nog vele anderen. Rip Torn vond ik wel een geweldig personage met hilarische quotes en een aparte manier van training... met z'n 5 D's. Oh en niet te vergeten Chuck Norris, daar hoef ik natuurlijk niets over te zeggen.

De film bevat vele leuke stukjes, waaronder de training om fatsoenlijk te kunnen trefballen met Torn als coach. Onzinnige stukjes en uitspraken van Stiller tijdens zijn confrontatie's met Vaughn en Taylor. En de WK trefbal zelf, met fikse wedstrijden tussen teams. En het einde zelf; Vaughn vs. Stiller bij een deathmatch. Best spannend en op sommig momenten ook voorspelbaar.

De speelduur is normaal en de tempo vond ik wel te doen, want na een minuut of 20 beginnen ze al met het idee in werking te stellen. Daarnaast werkt de soundtrack ook lekker mee.

De film bevat een leuk verhaal, geweldige personages en genoeg hilarische momenten. Een prima komedie/sportparodie als tussendoor.

avatar van Cinema072

Cinema072

Persoonlijk vind ik Ben Stiller pas echt goed als acteur in een romance/komedie,

maar ook niet alle(Keeping the Faith vond ik ook niet echt sterk).

Dodgeball vind ik dan ook nergen grappig worden en als de humor dan ook nog eens wegvalt dan blijft er een kinderlijke film over.

avatar van Pelagatti

Pelagatti

Ging hem laatste voor de tweede keer kijken. Helaas in mijn hoofd was hij veel leuker... hij had ook gewoon leuker kunnen zijn. Het idee is aardig, maar de uitvoering te kinderlijk. Slechte rol van Ben Stiller, waarbij hij zo nu en dan irriteert. Zoolander overtreft hij helaas nooit meer