• 8.712.944 stemmen

Releasedatum: 5 augustus 2004

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Reconstruction

"How much will one man sacrifice for his dream of true love?"

Een jonge fotograaf, Alex, wordt verliefd op de vrouw van een succesvol schrijver. Na een wilde nacht met haar is niets meer zoals het was. Simone, de vriendin van Alex, blijkt hem niet meer te herkennen, zijn appartement bestaat niet meer en zijn oude vrienden weten niet wie hij is.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van misterwhite

misterwhite

Blijft een erg enerverende zit deze film. Eén van de films die toch een zekere zin mijn passie voor film heeft aangestuurd. En dus een klein stukje sentiment meedraagt dat ik graag weer eens een bezoekje kom brengen, alsof het een oude vriend is, die ik graag eens weer een waardevol bezoek breng.

Reconstruction is voor mij zoals een jazzplaat, er zit voor mij een stukje fascinatie in door zijn stijl, maar ook een stukje rust en de complexiteit zorgt voor een extra betrokkenheid.

Het is een fijne trip, met mooie vele mooie warme liefdesscenes. De opening van de film in het café blijft toch wel ergens een favoriet. De prachtige woorden van Alex en de reacties van Aimée doen mij altijd erg warm worden.

En toch voelt het niet meer helemaal zo ongelofelijk aan als 10 jaar geleden bij de eerste zit. Enerzijds is de verrassing ervan af. Het was toen nog erg uniek. Het was de juiste film tijdens mijn odyssee in de wereld van cinema.

En nu 10 jaar later en ettelijke honderden (of duizenden) films later, is het nog steeds prachtig, maar niet de ervaring die ik toen had.

Ik zal echter blijven houden van deze film, maar heb er een halfje afgedaan van de perfecte score die ik er vroeger aan gaf.

Maar dit gaat die goede oude vriend blijven die ik toch wel eens af en toe ga blijven opzoeken.

niethie ik blijf je nog steeds dankbaar voor de dvd!

avatar van tbouwh

tbouwh

Ik had Adagio for Strings in het archief gelaten, maar verder moet ik toch m'n petje afnemen. Eigenlijk doet Boe wat een Nolan doet in titels als The Prestige/(Memento) of zelfs Inception maar dan net minder groots en demonstratief.

avatar van De wind

De wind

tbouwh schreef:

hoe heb je deze film kunnen bekijken?

avatar van tbouwh

tbouwh

De wind schreef:

hoe heb je deze film kunnen bekijken?

de DVD te leen gehad. Die is sowieso te vinden op Amazon maar hopelijk kun je hem ook elders (tweedehands) krijgen. Een paar jaar terug viel het mij ook al op dat de film verbazingwekkend moeilijk (fysiek) toegankelijk is.

avatar van Max0180

Max0180

Iemand enig hoe ik aan deze film (met Engelse subs) kan komen zonder een exorbitant bedrag van 68 euro te hoeven betalen?

avatar van Max0180

Max0180

Wat een bijzondere film, en dat in positieve zin.

Visueel is het allemaal een lust voor het oog, interessante dialogen en een briljant mysterieus sfeertje.

Ik ga de film deze week nog eens herzien voor dat ik er een cijfer aan ga hangen.