Sky Captain and the World of Tomorrow (2004)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Italië
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Kerry Conran
met Jude Law, Gwyneth Paltrow en Angelina Jolie

New York, 1939. Een journaliste ontdekt dat de topwetenschappers op de wereld één voor één verdwijnen. Samen met de avontuurlijke piloot Sky Captain gaat ze op onderzoek uit en probeert de krankzinnige geleerde die de wereld wil veroveren te pakken te krijgen.

avatar van Gerlof1378
Echt een leuke en mooi gemaakte avonturenfilm, die het vooral moet hebben van de CGI die er echt super uitziet. De cast speelt ook goed, Jude Law speelt de hoofdrol samen met Gwyneth Paltrow ook Angelina Jolie speelt een klein rolletje. Erg mooi dat ze Laurence Olivier die toen al 13 jaar overleden was er met CGI er in hebben gedaan. Het verhaal is niet top maar wel zeer vermakelijk, gewoon een popcornfilm wel jammer dat de film geen succes was in de bioscoop maar nu wel een cult status heeft en dat is wel weer leuk. Ik zeg gewoon kijken deze leuke film hasta luego.

avatar van Baggerman
Matig vehikel dat ik toch wist uit te kijken. De CGI vond ik juist enorm slecht, vooral in het begin. Later werd het iets beter, alsof men al doende leerde. Vanaf dat men richting Tibet vertrok werden de 'sets/werelden' iets boeiender om aan te kijken. Toch ziet het geheel er meer uit als één of andere adventure die ik 15 jaar geleden op de pc pleegde te spelen!

Het acteren van Law, Paltrow en Jolie was wel errug op de automatische piloot en soms zelfs barslecht!

Nee, geen voldoende waard! 2*

avatar van mcdaktari
Deze heb ik nog altijd niet gezien. Toch maar eens een keer kijken. Angelina Jolie zag er hier nog wel goed uit vergeleken met tegenwoordig.

Tarkus schreef:
Ondanks de vele slechte kritieken die de film heeft gekregen en nog steeds krijgt, vind ik persoonlijk dat dit wel een goede film is.
Het verhaal zit goed, en is ook goed in beeld gebracht, zelfs de eenzijdige kleuren (sepia, blauw) die worden gebruikt vind ik bijzonder goed passen in de film.
Ook zit de prent boordevol special effects, die een wereld in de toekomst moeten voorstellen, gezien vanuit de periode kort na WO I, daarom ook dat je zoveel voorwerpen en situaties ziet uit de jaren '50.
Ook de acteerprestaties zijn, naar mijn bescheiden mening, goed, zelfs de rol van Gwyneth Paltrow is nogal verrassend te noemen, nooit gedacht dat ze zich tot een SF-film zou laten verleiden.
Ik vond deze prent dus zeer goed en heb me geen seconde verveeld met het kijken ernaar, zelfs niet toen ik hem een tweede maal zag, en ik denk niet dat het de laatste keer zal zijn.

Opnieuw van deze film genoten, blijft een speciale prent, maar wel zeer goed.