The Prince & Me (2004)

Verenigde Staten / Tsjechi√ę
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Martha Coolidge
met Julia Stiles, Luke Mably en James Fox

Paige studeert aan de universiteit van Indiana en heeft maar één doel voor ogen: haar studie zo snel mogelijk afronden om arts te worden. Eddie studeert aan dezelfde universiteit maar is een stuk minder serieus. Hij is naar Amerika gekomen om een jaar lang zijn strak geregisseerde leventje te ontvluchten. Paige moet in eerste instantie dan ook helemaal niks van Eddie hebben. Toch springt de vonk na verloop van tijd over, maar wat Paige niet weet is dat Eddie eigenlijk Edvard Valdemar Dangaard heet en kroonprins van Denemarken is...

avatar van Pannenkoek
DeCol schreef:

Hoezo geen standaard einde? Dan heb je het echte einde niet gezien volgens mij want het wordt wel "een lang en gelukkig einde". Ik vond het een belachelijke film met zoveel onmogelijke dingen. Maar goed, als we daar niet op letten valt de film wel mee. Toch ergerde ik er me soms zoveel aan, vandaar 2*

Aan het einde wordt niet getrouwd zoals je kan verwachten in dit soort films. In plaats daarvan wordt die lang en gelukkig aan het lijntje gehouden .

avatar van dualcia
Gewoon een leuke film om een keertje te zien.
Er zit niet veel speciaals in de film waardoor ik hem nogmaals wil zien.
De stukjes bij Paige thuis zijn het leukste.
Het einde vind ik trouwens wel vreselijk.
2.5/5

avatar van notorious_kim
Matige film met niet veel nieuws, maar door Julia kan hij er toch nog door. Goed voor een ontspannende namiddag thuis, maar dat is het dan ook.

avatar van missl
gewoon een leuke romkom zoals er velen zijn.

lekker romantisch filmpje, zalig als je niets te doen hebt of je spirits weer wat op wil krikken. Leuke soundtrack ook, zowel de gezongen tracks als instrumentale. Lekker melig verhaaltje, maar die melige romantiek is hier gewoon lekker zalig genieten. Zonder het 'lang en gelukkig'-einde, wat hier niet echt op zijn plaats zou zijn geweest, en toch een 'forever'-feeling. Zalig genieten en leuk als je niets te doen hebt.

avatar van Brunetti
Leuke film om te kijken als je eens een keertje niks te doen hebt. Het is romantisch en soms ook best grappig.

Leuke, mierzoete film.
Het is sprookjesachtig, dus natuurlijk voorspelbaar... maar dat is toch altijd zo bij dit soort films? Dus wie zich daar aan ergerd, moet deze films gewoon niet meer kijken....
Julia Stiles vond ik erg goed. Jammer dat ze niet in het 2de deel speelt.

avatar van Jessica.
Niets spectaculairs, maar het kijkt gewoon lekker weg. Julia Stiles is een prima actrice ^^ En het is lekker romantisch. Leuke film!

Goede film. Verhaal is goed. Redelijk standaard film. Toch wat voorspelbaar. Julia Stiles speelde goed. De films die hier achter komen zijn een heel pak minder goed.

avatar van Skylar_Malfoy
@ Pannenkoek: je wordt bedankt. Nu weet ik het einde al.

Dit lijkt/leek me een erg leuke film om te kijken. Alleen Julia Stiles

Net iets teveel clichés en compleet onrealistische plotwendingen, in combinatie met een veel te flauw einde waardoor het toch niet echt de moeite is...

Pannenkoek schreef:

Het beeld over Denemarken en Europa is wel weer typisch Amerikaans, maar goed niet te veel aan irriteren maar. Het is tenslotte een feelgood movie

Dat stoorde me eigenlijk nog het meeste van al. Waarom denken Amerikanen toch altijd dat we in Europa allemaal Engels met een Duitse tongval spreken?

avatar van Skylar_Malfoy
fluppebxl schreef:

Waarom denken Nederlanders altijd dat alle Amerikanen conservatief zijn en niet doorhebben dat ze een stereotype neerzetten? Jullie beeld over Amerika is ook niet altijd even waar.

avatar van moviechick-99
het was een heel goede film.met een toch wel verassend einde maar waar ik van versteld sta is dat daarvan 3 filmen zijn!! ik dacht maar 1

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een romantische komedie die leuk is voor de liefhebbers. Alleen niet echt opvallend en gewoon één uit de zovelen. Af en toe zit er toch een film tussen de romantische komedies die voldoende humor en dubbele bodems bevat om er uit te springen en het toch nog leuk te houden. Maar dat is hier niet het geval. Niet slecht, maar gewoon saai en snel vergeten. Ik zal het er maar op houden dat ik niet in het doelpubliek val.

avatar van DonOswaldo
Niks bijzonders allemaal. Kijkt lekker weg door het jolige sfeertje, maar weet zelden grappig uit de hoek te komen en ook weet de chemie niet helemaal te pakken vanwege wat twijfelachtige acteer-momentjes van Julia Stiles (ook al was het over het algemeen goed). Luke Mably doet het wel leuk, wel een wat overduidelijke prince-look en accent.

avatar van J-Flow
Vind hem erg romantisch en verfrissend.
Laten we eerlijk zijn, de meeste eindes van dit soort films zijn allemaal voorspelbaar. Dus als je naar het deel kijkt voor het einde vind ik het een erg geslaagde film. Luke Mably vond ik eigenlijk wel leuk, het had alleen iets stoerder mogen zijn.

Leuke romantische comedie, waarbij de romantiek toch wel de boventoon voert. De film is zeker gebaat bij de altijd innemelijke Julia Stiles. Haar mannelijke tegenspeler Luke Mably heeft een nogal irritant accent. Verrassend ook dat het verhaal niet eindigt als de twee elkaar al hebben.

speranza
Vermakelijke romantische komedie met prachtige beelden van Kopenhagen. Julia Stiles is natuurlijk ook een plaatje om te zien.

avatar van *film fan*
alle delen zijn best vermakelijk.
leuke meiden film!

avatar van Juudje1906
helemaal tegek!

avatar van Fryce
Aardige feel good film.

avatar van mnrk
Gewoon een leuke film....

Het verhaal is natuurlijk zo voorspelbaar als het maar zijn kan, maar dat maakt bij dit soort films absoluut niet uit.
Er zitten aardige grappen in en het is toch een leuke feel good film.

Julia Stiles is erg aangenaam om naar te kijken en Luke Mably speelt ook prima....

avatar van ErikP
Schitterende komedie; de talenten van de prins; praat Frans, Duits, Nederlands, Vlaams hahahhaha. Als ze €2,50 over hadden gehad voor een stagiair hadden ze dit soort fouten eruit kunnen halen. Godzijdank deden ze dat niet. Voor de rest is het volstrekt prut. Maar ik was blij dat ik dit hoogtepuntje bij het zappen tegenkwam.

avatar van Cattie
Heerlijke feel good film. Julia Stiles is de perfecte actrice voor dit personage. lekker boers en niet zown tutje als dat je zou verwachten voor dit soort films. Luke Mably heeft een heelijk accent.

avatar van blurp194
Met zevenmijlslaarzen door een traditioneel sprookje.

Het verhaal slaat hier en daar wat grote stukken over, waardoor het wel wat van je goedgelovigheid vraagt om echt in de ban te blijven. En een stijlfoutje is dat de prins een zwart paard heeft. Maar waar het om gaat, een mierzoet verhaaltje met de verplichte ingrediënten erin en een stevige hoeveelheid feelgood, allemaal prima in orde. Julia Stiles is geknipt voor deze rol, en Luke Mably doet het verbazingwekkend goed als de prins.

avatar van Miszmi
Een film die nergens in de buurt van perfectie komt, maar wat krijg ik een heerlijk gevoel bij dit soort films. Zo ook bij deze.

De acteerprestaties zijn soms om te janken en dan met name de bijrollen. Stiles en Mably doen het gelukkig prima en zijn lekker op elkaar ingespeeld. Voor de rest echt heel weinig bijzonders binnen de cast.

Het verhaal is natuurlijk mierzoet, voorspelbaar en pakt nergens echt groots uit. Het einde vond ik dan wel weer oké, niet het verwachte huwelijk. Uiteraard wel eind goed, al goed/. De film kijkt makkelijk weg, nergens gaat het echt vervelen. Het begin is misschien wat aan de lange kant, maar dit was ik tot het schrijven van deze review eigenlijk ook al weer vergeten.

Het is een typische meidenfilm waar veel jongens/mannen zich niet mee zullen vermaken, hooguit met hun tienerdochter naast hen. Dit soort films zijn echt mijn guilty pleasure en zal ze daardoor ook wat sneller ho(o)g(er) beoordelen. Ook in dit geval zal mijn stem wat hoger zijn dan dat het daadwerkelijk verdient, namelijk 3.5*.

Ik was van plan om de overige drie delen ook te gaan kijken van de week, maar begin daar toch wat aan te twijfelen. Stiles zal in deel 2 vervangen worden en eigenlijk was zij toch echt het allersterkst in deze film.