Floris (2004)

Nederland
Avontuur / Familie

geregisseerd door Jean van de Velde
met Michiel Huisman, Birgit Schuurman en Victor Löw

Film draait om de kleinzoon van de befaamde ridder Floris uit de legendarische tv-serie uit 1969. Floris jr. (Michiel Huisman) wil zijn vader bewijzen dat ook hij een held kan zijn door ervoor te zorgen dat het heilige relikwie met wonderlijke krachten nooit in de verkeerde handen terecht zal komen. Samen met Pi (Birgit Schuurman) neemt Floris jr. het op tegen de Hertogin van Gelre (Linda van Dyck), Van Rossum jr. (Daan Schuurmans), Kleine Pier en Sergeant jr. (Kees Boot).

avatar van elmo4ever
wel leuk maar niet bijzonder!

avatar van gukker
Theunissen schreef:
Ik denk dat Rutger Hauer zich kapot schaamt voor deze film en zeker voor Michiel Huisman die zijn rol moest vertolken. Wat een bagger zeg. Zal me niet verbazen als deze film snel in de flop lijst komt te staan. De film wordt overigens helemaal kapot gemaakt door Daan Schuurmans. Heb deze film overigens niet helemaal uitgekeken want anders ben ik bang dat ik mezelf wat zou aandoen.

Eerst wilden ze Rutger Hauer in een gastrol hebben (weet niet meer welke) Maar toen hij de cast zag heeft hij gauw nee gezegd (duuh)

avatar van FelixTheCat
Ik had er veel meer van verwacht. Ik vind Rutger Hauer 10x beter dan Michiel Huisman:P

avatar van Frenetic
Had er veel meer van verwacht, meer actie enzovoort. Maar dit is ook wel goed voor de Kids

avatar van RideOnAppie
Rutger Hauer ruleert. Niks kan aan de 1969 serie tippen. En zo is het.

avatar van movie acteurs
Slecht filmpje.

Erg slecht gecast en acteerwerk. De setting en sfeer komen zeker niet in de buurt van de serie. En tja de serie was gewoon beter en spannender. 1,0.

avatar van mer1973
waardeloos

avatar van Jack Sparrow
Een van de slechtste Nederlandse films ooit! Ziet er allemaal nep uit en acteerwerk is ook niet best. Verder een erg knullig script! Gauw vergeten dit.

avatar van rambam3
De serie 'Floris' met Rutget Hauer vond ik vroeger altijd erg leuk. Dat deze film uitkwam is gewoon jammer. Heb hem wel eens gezien, maar is een film om gauw te vergeten!
Misschien is de film voor kleine kinderen wel leuk, maar mij niet gezien: 1 ster

avatar van Grover
Deze film was niet om aan te zien, de regisseur zou gewoon verboden moeten worden om voortaan films te maken...draai die subsidie kraan maar dicht. Acteurs waren ook zo wegelopen uit een wasmiddel reclame.

avatar van chiel
Met zijn andere films is toch weinig mis, Grover. Elke regisseur heeft wel een keer een misser, toch?

avatar van Jessica.
Ik kan me herinneren dat ik deze film in de bioscoop zag toen ik 12 jaar was en toen vond ik hem erg leuk. Voor een kinderfilm vind ik hem best okay!

avatar van filmamator
Slecht, slecht én nog eens slecht. Daadwerkelijk alles was slecht: verhaal, casting, acteerwerk, personages, sfeer, dialogen enzovoorts. Absoluut een niet boeiende film die je maar beter kunt overslaan.

Zeer slecht.

dit is pas slecht

Een 1 voor de moeite

Eindeljik gekeken, de film stond al een tijdje in de kast. Tja, wat zal ik ervan zeggen.... Leuke film maar niet te vergelijken met de serie van vroeger. Die was nuchterder, heldhaftiger, en net een tikkie serieuzer van toon. Deze film is meer een echt jeugdavontuur, maar dan wel voor de jeugd van nu, die je niet meer met al te statisch gedoe kan paaien. Ik heb me er niet mee verveeld, maar ik denk dat ik niet meer helemaal tot de doelgroep hoor.

avatar van baspls
slechte parody op de geweldige tv-serie. de nepheid spat er vanaf.
de serie had van mij 5-sterren gekregen deze krijgt er maar 2

avatar van bartbart
Vervelende film om naar te kijken

Dick2008
Deze vandaag gezien, hoewel het me eigenlijk weer niks leek. Waarom ze dit hebben gedaan.....Ik was het ook niet van plan, maar meer bij toeval gezien op tv.
Floris The next generation zo zou je het kunnen zien. Ken je de oude serie niet, kan de film nog aardig wegkijken. Het is jammer dat ze er zoveel uitbundige oeh en ah sensatie-actie-scènes aan hebben toegevoegd. Maar ja, schijnt tegenwoordig ook allemaal te moeten, anders is het weer saai en gebeurt er weer te weinig. Dat is misschien de kracht van de tv-serie, waar het nogal simpel wordt gehouden. En ik hou ook helemaal niet van dit soort avontuurlijke ridderfilms, waar het net als hedendaagse oorlogsfilms weer rauw moet worden neergezet. Anders is het weer niet realistisch genoeg. De speelduur kan ook een rol spelen.

We mogen niet vergeten, dat de doelgroep weer in de eerste plaats voor kinderen is. (Net zoals de serie). Gelukkig zit Birgit Schuurman in deze film, die in deze film verdraaid veel lijkt op haar zus. Waardoor de film nog te doen is. Ook is het rijkelijk gedetailleerd, wat ook wel mag, omdat er flink geld tegenaan is gesmeten. Maar hierdoor oogt het vaak wel mooi. En er zitten er hier en daar wat leuke grapjes in, zoals Pa dit Pi, Pi dit is pa en met die worstenbroodjes. Deels zien we dingen terug uit de oude serie, maar het is toch ook heel vaak gewoon een eigentijdse nieuwe versie. In het begin nogal matig en inderdaad vervelend, maar dit zal hoofdzakelijk komen door de (verkeerde) keuze van acteurs. De film wordt later beter. Dit is als de jonge Floris zich wil gaan bewijzen samen met zijn vriendin. Het had slechter gekund. 3.0

Deze morgen gezien op ned3 en ik vond dit best wel een leuke jeugdfilm .

avatar van baspls
Wat is dit nou weer... visueel ziet er eigenlijk wel goed uit (behalve die pruiken en matige effecten dan), maar inhoudelijk. Echt serieus, wie heeft dit in godsnaam gemaakt. Het lijkt wel of de film een nasynchronisatie is van een of andere vage Duitse jeugdfilm, tenminste dat dacht ik even. Er had zoveel ingezeten, met die locaties enzo, maar het resultaat is echt monstrueus. Zo slecht opgenomen, geacteerd, bedacht dat het bijna pijn doet.

Haha, de muziek is van John Ewbank. Koningslied dus niet zijn enige fout.

Die pogingen tot humor ook, slaat echt nergens op. De makkers moeten zich echt schamen. Gewoon een verkrachting van de geweldige serie van Paul Verhoeven. (in mijn herinnering was hij overigens beter, maar nu ik hem op NPO3 voorbij zien komen). Je wordt er gewoon somber van als je Nederlanders dingen zo ziet verkloten in de filmwereld. Want er waren zoveel mogelijkheden met deze film, maar doe het dan goed...

avatar van FlorisV
gukker schreef:

Of hij vond het script gewoon poep. Inmiddels hebben deze castleden toch een aardige carriere opgebouwd? Zeker Huisman, in Game Of Thrones? En van Hauer zien we toch al bijna decennia niks fatsoenlijks meer? The Hitcher is alweer lang geleden hoor...

avatar van FlorisV
Dick2008 schreef:

Dus donkerder en grotere melkfabrieken? Interessante Special Effects, dus...