Suske en Wiske: De Duistere Diamant (2004)

België / Duitsland
Avontuur / Familie

geregisseerd door Rudi Van Den Bossche
met Joeri Busschots, Céline Verbeeck en Dirk Roofthooft

In het nabij de boerderij gelegen moeras vinden Suske en Wiske een donkere diamant die ze nietsvermoedend meenemen. Al snel wordt duidelijk dat degene die de diamant in zijn bezit heeft het lachen letterlijk vergaat. Iedereen die het juweel vrijwillig koopt verliest alle levensvreugde en kwijnt langzaam weg.

Hoor echt de meest vreselijke verhalen.

Thekla Reuten speelt Alwina.

En Schanulleke ziet er niet al te best uit

Dat een Hollander deze topper uit Belgie toevoegd

avatar van sn@ke
Tjonge tjonge dit lijkt me echt zo een foute film. Persoonlijk vind ik suske en wiske echt niet verfilmbaar.

Poppenkast serie op tv was cooler.

FisherKing
Wouter schreef:

Hoor echt de meest vreselijke verhalen.

In het kader van grootste flop ooit ?

avatar van Sjan
Geproduceerd door Marc Dutroux?

Ik heb mee mogen spelen als figurant en ik heb me verbaasd hoe professioneel het er op de set aan toe ging! In Duitsland worden er veel dure special effects gemaakt en het is de duurste productie uit de Benelux ooit.
Ik denk dat Suske en Wiske juist prima verfilmbaar is, en ben het dus niet eens met bovenstaande berichten.
Er is trouwens ook een officiele website: www.deduisterediamant.nl[/url]
Ik denk dat het een prima verfilming gaat worden met prachtige sfeerbeelden.

Groeten van Rikske

Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen.
Als ik meneer Vandersteen was had ik me in ieder geval vast even omgedraaid in m'n graf.

EDIT: reactie op de film idd, geen persoonlijke aanval.

Waarom nou weer zo reageren. Ik vind het leuk dat iemand zo betrokken en enthousiast over een film is. Wie ben jij om dat belachelijk te maken.

avatar van manic
Volgens mij is het gewoon een mening van Dionysos, en helemaal niet direct gericht op Rikske!

Van mij hoeft het niet zo maar dat komt omdat ik al jaren geen Suske en Wiske meer lees. Voor velen zal het vast vermakelijk en herkenbaar worden.

Het feit dat het een Vlaams gesproken film is kan overigens wel eens positief uitpakken.

Eén ding is zeker. Als de film aanslaat kunnen ze een hoop geld gaan verdienen.

Dionysos schreef:

Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen.

EDIT: reactie op de film idd, geen persoonlijke aanval.

Ik heb geen probleem met de reacties hoor, alleen met al die honderden mensen die denken dat ze voor 'meneer Vandersteen' kunnen spreken.
Nee, het was Vandersteen zelf die graag eens een film wilde; gezien hetgeen er nu al gerealiseerd is zou deze al aardig trots zijn.
Als Vandersteen zich inderdaad omdraaide zo vaak als dat gezegd werd dan konden ze er misschien met al die omwentelingen heel Antwerpen mee van stroom voorzien... :S

Rikske schreef:

Haha .
Wel, ik pretendeer niet voor Vandersteen te kunnen spreken, hoor. Ik verkondig slechts mijn eigen bekrompen, bevooroordeelde mening .

Moviestar
Net ff de trailer bekeken en ik moet zeggen dat het er op het eerste gezicht zeker niet slecht uitziet en ook wel leuk dat Tante Sidonia vertolkt wordt door een man!

Derkje
Die Wiske is wel een lekker ding, maar voor de rest kan ik me niet voorstellen dat het wat wordt (maar je weet nooit) Ik heb al iemand gehoord, die zei dat het een vreselijke productie is, echt Belgen werk. Maar eerst zien, dan oordelen zullen we maar zeggen!

avatar van Sjoerd
Derkje schreef:

Het is toch een Belgisch/Nederlandse productie?

Derkje
Ja is ook wel zo, we zien wel, ik ga het wel met mijn dochter zien, als zij het leuk vindt is het een goed teken.

Wouter schreef:

Hoor echt de meest vreselijke verhalen.

Heb je toevallig niks van de film gezien toen je Het Zuiden aan het afwerken was? Gebeurde toch ook bij 2Reel/Cineberti?

Ben hier op zich wel benieuwd naar, ware het niet dat de recente trailer me helaas niet echt hoopvol stemt.

Rikske schreef:

Dat zullen de groenen graag horen

avatar van Freud
Ziet er plezant uit, niet echt hoogstaand maar zo ouderwets amusement, da is altijd leuk. En de rollen zijn keigoe verdeeld, Dirk Roofthooft (!), Peter Van Den Begin, Stany Crets en dan nog Urbanus, Herr Seele en Willeke Van Amelrooy, echt origineel allemaal. Alleen ziet zo'n stripverfilming er altijd marginaal uit, omdat die personages ineens zo lelijk lijken als ze echt worden.

En wie is dat blauw ventje op de poster?

Jerommeke?

avatar van Bandit
Hij ziet eruit als een tochtstrip, vergeleken met de echte Jerommeke

avatar van Freud
Ja dat valt me toch wel een beetje tegen, ik dacht dat Jerom gespierd was. Wel een leuke contrastwerking met die rode achtergrond...

avatar van Halve_ZOL
ik kan me het verhaal van de stripversie nog wel herinneren. dit was altijd 1 van m'n favorieten.

druifje
Wel een lekkertje, die Wiske!

Ergens online beter te zien?

Ik ga morgen naar de premiere voor genodigden. Ik laat jullie weten wat ik er van vond!
Ik heb er alle vertrouwen in dat het een prima film is.

Vandaag naar de premiere geweest en de humor is echt perfect en heel gaaf. Het is zeker een familiefilm, maar ondanks de 6+ moesten er toch een paar huilen bij de griezelige scenes...
Er is voor de papa's en mama's ook genoeg leuks te zien !
Veel special effects, sommige heel gaaf, andere best nep. Minpuntje is zeker de verhaallijn, die is niet al te sterk. Mooie sfeerfragmenten, aardige muziek en dat maakt dan alles bij elkaar volgens jullie puntentelling een 4!