Dolfje Weerwolfje (2011)

Nederland
Familie / Fantasy

geregisseerd door Joram Lürsen
met Ole Kroes, Kim van Kooten en Remko Vrijdag

Als de zachtaardige Dolfje op de nacht van zijn zevende verjaardag plotseling verandert in een wit pluizig weerwolfje, weet hij niet wat hem overkomt. Dolfje worstelt met zichzelf omdat het onbevangen wolfje ’s nachts tot heel andere dingen in staat is dan de verlegen jongen overdag. Zal het hem lukken zichzelf te accepteren zoals hij is? Gebaseerd op de gelijknamige boekenreeks van Paul van Loon.

avatar van Phantasm
Wel een aardig bedacht verhaal, maar echt spannend werd het eigenlijk niet, leuk voor kinderen die hiervan houden.

avatar van Norma
Erg leuke en verzorgde verfilming van de kinderboeken. Best sfeervol ook.
Keane1983 schreef:
Het begin deed me ook idd een beetje denken aan HP (straat, lantaarns, wieg).

Klopt, dat belletje ging er bij mij ook direct rinkelen, zo ook bij de muziek die bij momenten wel heel erg sterk aan het Home Alone theme deed denken…
Maar vooruit beter goed “gejat” dan slecht verzonnen, als fantasierijk kinderavontuur vind ik deze Dolfje Weerwolfje behoorlijk goed geslaagd. Het kereltje ziet er als weerwolfje wel wat merkwaardig fluffy uit, maar beter zo dan dat het de kleintjes nachtmerries bezorgt.

avatar van Spetie
Geslaagde jeugdfilm, die de doelgroep zeker zal doen overtuigen. Maar de betere van dit soort films slagen er ook in om buiten de doelgroep te scoren en ook daarin zal Dolfje Weerwolfje bij vlagen zeker slagen.

Ik vond het vooral sfeervol. Het winterse kerstsfeertje komt goed naar voren en vandaag is dan ook een prima dag in de tijd van het jaar om dit te bekijken. Ik vond het wel een leuke uitgewerkt verhaaltje met redelijk acteerwerk. Vaak willen kinderen nog wel eens door de mand vallen in dit soort films, maar dat valt hier reuze mee.

De kinderen vonden het in ieder geval erg leuk en ikzelf vond het ook best genietbaar. Vooral die vader is erg leuk met zijn neiging omvrouwenkleren te dragen. Zeker niet slecht dus en voor de kleintjes best een aanradertje.

avatar van Joeviemama
De maxe kinderfilm !!!
Mijn dochtertje heeft reeds haar 2de dvd, de eerste was volledig kapot gedraaid

avatar van 606
Het idee is leuk, de sfeer in de film is prima maar het is allemaal te te kinderlijk. Dus echt een kinderfilm en geen familie film. Acteurs / acteurtjes doen het wel oke.

avatar van RnRzombie
Erg leuk en goed uitgewerkt, vooral de vader van Dolfje is geweldig. Verder zag ik dat "Teen Wolf" met Michael J. Fox ook als inspiratie heeft gediend. Ik koop hem meteen voor mijn petekindje, hehehe!

ik heb hem in de bioscoop gezien maar nog niet op tv

Leuke kinderfilm. Niet heel erg geschikt voor volwassenen, in dat opzicht dus geen familiefilm. Mijn kinderen van vijf en drie vonden het met name grappig en nergens eng en lopen nu de halve dag huilend (als een wolf) door het huis.

avatar van teigertje
In het rijtje van leukste meest verassende jeugd film gemaakt.

Prachtig gemaakt, en sfeervol.