Gek van Geluk (2017)

Nederland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Johan Nijenhuis
met Plien van Bennekom, Carly Wijs en Matteo van der Grijn

Single moeder Lena (Plien van Bennekom) schrijft liefdesliedjes, maar door een gebrek aan romantiek komt er weinig meer uit haar pen. Dan verzint de zangeres en haar beste vriendin Valerie (Carly Wijs) een oplossing: ze huurt een werkloze acteur in om Lena’s hoofd ter inspiratie op hol te brengen. Lena valt als een blok voor de aantrekkelijke Hugo (Matteo van der Grijn) en het plan lijkt te slagen. Tot Lena's buik zo vol vlinders zit dat een nieuwe hitsingle wel het laatste is waar ze aan denkt. In een wanhopige poging om Lena alsnog aan het schrijven te krijgen, zet Valerie hun jarenlange vriendschap op het spel laat de waarheid uitkomen.

Vanaf 7 december in de bioscoop (eOne)

avatar van sinterklaas
Gek van Geluk...door antidepressiva.

Ik had helaas veel meer van deze film verwacht. De chemie ontbrak. Veel flauwe grappen en een onsamenhangend geheel. Plien speelde erg goed, maar waarom ze Carly als zangeres hebben neergezet, is mij een raadsel. Komt geheel niet over. Alle sluikreclame is ook niet nodig.

Dit is echt de slechtste Nederlandse film ooit. Slecht verhaal geen chemie Plien is geen leading lady geen humor. Kan wel even doorgaan maar genoeg woorden aan vuil gemaakt.

Met de trailer heb ik al weer genoeg gezien. Aan mij gaat deze film niets verdienen in ieder geval.

Filmliefhebster schreef:
Ik had helaas veel meer van deze film verwacht.

Op basis van... ?

avatar van AmazingPP
Mijn zus is naar deze film geweest en is het iemand al opgevallen dat er eerst met een geit gewerkt word die daarna miraculeus veranderd in een schaap? Nijenhuis is zo gemakzuchtig als regisseur dat hij zijn publiek totaal niet serieus neemt, dat blijkt wel uit bovenstaand gegeven.

avatar van mrklm
Een ernstig overacterende Plien van Bennekom en een paar grove continuïteitsfouten zouden al voldoende redenen kunnen zijn om deze film ergens in de buurt van De Zeemeerman en Het 14e Kippetje te plaatsen in het rijtje 'slechtste Nederlandse films ooit'. Maar tegenover deze grote onvolkomenheden staat prima acteerwerk van Henry van Loon en Beppie Melissen als respectievelijk de harkerige notaris die een oogje heeft op Lena en diens kakmadam van een moeder, van Marie-Mae van Zuilen als Lena's dochter Maud en niet te vergeten van Loes Haverkort als Jeanette, Hugo's ambitieuze en succesvolle vriendin. De titelsong is meer dan acceptabel en de cover-versies van Onderweg van Abel en Heb Je Even Voor Mij van Frans Bauer zijn ook amusant. Er is bovendien een bijzonder grappig handgemeen met ongebruikelijke wapens, maar ook een ongemakkelijk gesprek met een vrouw van middelbare leeftijd in een modderbad en Lena's gesprek met de in vrijwel onverstaanbaar dialect sprekende plaatselijke bakker en een vaste klant brengen minimaal een glimlach op je gezicht. Dit had dus best een geslaagde film kunnen zijn, maar Van Bennekom en degene die schuldig is aan de montage verprutsen het bijna... maar niet helemaal.

avatar van Susan Eggen
wat een slechte film ! ik heb me de hele film verveeld. hier hoeft niemand naar toe

avatar van Sara Bellen
Wat een slechte film.....door verveling is de hele zak snoep opgegaan.
Slecht acteerwerk en slechte grappen.

avatar van Phantasm
Niet echt geweldig allemaal, hier en daar een leuke grap, daar is het ook wel mee gezegd.

avatar van Onceuponanytime
Leuk verhaal en een prettige kennismaking met Plien van Bennekom !

Gek van geluk werd ik niet van Gek van Geluk(niet te verwarren met Gek van Oranje). Moet wel zeggen dat ik het eerste half uur wel bijna gek van plezier werd, omdat ik alles wat Nijenhuis wel goed kan ineens zag samenkomen, en bij mij het vermoeden rees dat dit wel eens zijn beste film ever kon worden(wat in zijn geval trouwens niet zo heel veel zegt): Ik zag de eerste dertig minuten een lekker luchtige romantische komedie met een aantal echt leuke grappen, en een Van Bennekom die met haar licht neurotische maar levensecht ogende vertolking even mijn hartje deed smelten. Helaas ging het na die sterke start al vrij snel behoorlijk fout door een belachelijke en slecht uitgewerkte wending(de matig acterende Van der Grijn ging zich op verzoek van Wijs een volstrekt ongeloofwaardig alter ego aanmeten om zo Plien te veroveren of in ieder geval nieuwe positieve energie te geven …..). Een kinderachtige, bespottelijke ontwikkeling die alle geloofwaardigheid uit het verhaal haalde. Verbazingwekkend dat een toch ervaren Nijenhuis zichzelf zo onderuit haalt, bijna om gek van te worden. En dus weg was toen ook meteen de ongecompliceerde lol, niet meer serieus te nemen terwijl de film vanaf toen nou juist net ging proberen serieus genomen te worden. Jammer voor Van Bennekom vooral, zij had iets beters verdiend. Idem voor Waldermar Torenstra en Loes Haverkort die toch eigenlijk te goed zijn om in dit soort ongein ondankbare bijrollen te accepteren, ware voor iedereen beter geweest als ze de rollen van Hugo en Valerie hadden gekregen.

Zijn hier nou mensen naartoe geweest?

145.000 bezoekers. De op één na slechts bezochte film van Nijenhuis als regisseur.

avatar van morpheus2000
Pijnlijk slechte film met wel heel erg weinig leuke grappen erin. Ik heb me meer verwonderd over de hoeveelheid knulligheid wat er hier te zien is. Zoals hier boven al ergens staat, ze starten met een geit die gaandeweg de film ineens is veranderd in een schaap.