• 8.299.732 stemmen

Genre: Komedie / Romantiek

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Jamel Aattache

Met onder meer: Barbara Sloesen, Jim Bakkum en Abbey Hoes

IMDb beoordeling: 5,8 (776)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 11 oktober 2018

Plot Zwaar Verliefd!

Isa is een jonge, sympathieke, succesvolle dierenarts. Toch is ze onzeker, vooral over haar lijf en de liefde. Ruben is dé perfecte man. Knap, werkt met zijn handen en houdt zielsveel van zijn labrador Bo. Als Isa op een dag Rubens labrador redt van een chocoladevergiftiging, valt ze als een blok voor zijn baasje. En hij voor haar, maar dat durft Isa niet te geloven. Ze laat zich door haar zusje en vriendinnen overhalen haar eetpatroon te veranderen en te gaan sporten.

image

avatar van mjk87

mjk87

Deze toch maar even gekeken, ik vind Sloesen gewoonweg woest aantrekkelijk en wel leuk spelen en Bakkum oogt altijd wel sympathiek, alleen kan die jongen dan weer niet acteren. Ook het sfeertje is wel oké, niet in hip Amsterdam maar in het provinciale Den Bosch. Dat maakt dat er ook geen irritante typetjes rondlopen in de film en de film nergens stoort, zoals veel Nederlandse romcoms wel doen. Zelfs die homoseksuele collega doet gewoon normaal in plaats van één of ander typetje te zijn met 7 sjaaltjes. Echt vermaken, laat staan ontroeren, doet de film overigens ook niet. Daarvoor is het verloop van de film te voorspelbaar en het acteerwerk niet indringend genoeg. De film brengt niets nieuws en na een uurtje is de koek wel op en raakt de film de aandacht kwijt. 2,0*.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Inderdaad zit ik me even af te vragen wat dit met het zelfbeeld van jonge meisjes doet: 'je bent mooi zoals je bent' maar ondertussen iemand met een normaal postuur 'zwaar' noemen. Misschien is het ook wel spijkers zoeken op laag water maar... meh, ik vond het toch al geen bijzondere film en dan ga ik toch net wat sneller op dit soort dingen letten.

Tussen allerlei andere dingen met een half oog gekeken zonder dat ik ook maar het gevoel had dat ik iets miste. Technisch allemaal in orde, maar het geheel is zo gemiddeld en simpel dat ik het ook niet erg had gevonden als ik Zwaar Verliefd om wat voor reden dan ook niet uit had kunnen kijken. Zich afspelend in Den Bosch is leuk voor de sfeerbeelden maar had er dan op z'n minst voor het idee één persoon in mee laten spelen met een Brabants accent.

Liza Sips is leuk om te zien, Christopher Parren, Diana Dobbelman en Christine van Stralen... Fijne mensen in helaas te weinig tijd omdat die natuurlijk wordt besteed aan Sloesen & Bakkum die ik allebei wel eens leukere dingen heb zien doen.

Dat einde met weer zo'n speech en dat klappen... Nee, gewoon nee. Echt te veel van het goede.

Een kleine 2,5*

avatar van Nubis

Nubis

Wat een vreselijk voorbeeld voor jonge kijkers! Heb me mateloos geërgerd en dus stukken doorgespoeld. Alleen daarom al een 1. Daarnaast ook oprecht een slechte film.

avatar van mrklm

mrklm

Tijdens een gezellig middagje kledingshoppen met beste vriendinnen Daphne [Jamie Grant] en Floor [Liza Sips] vrij zorgeloos door het leven, confronteert een bitchy verkoopster [Sarah Cronis] dierenarts Isa [Barbara Sloesen] met het feit dat ze wat dikker is dan het schoonheidsideaal van haar verlangt. Met een beetje aansporing van haar zusje [Abbey Hoes] besluit ze haar eetpatroon aan te passen en regelmatig te gaan sporten. Maar is dat voldoende om het hart te winnen van de vriendelijke, knappe Ruben [Jim Bakkum] die midden in de nacht met zijn hond naar de kliniek komt voor een spoedgeval? Van Bakkum wordt (gelukkig) slechts verwacht dat hij verzorgd en met een charmante glimlach voor de camera verschijnt in deze formulematige, voorspelbare romantische komedie die gelukkig kan rekenen op een sterke hoofdrol van Sloesen, die van Isa een personage maakt waar iedereen die wel eens onzeker is geweest over zijn uiterlijk zich gemakkelijk mee kan identificeren.