Zwaar Verliefd! (2018)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jamel Aattache
met Barbara Sloesen, Jim Bakkum en Abbey Hoes

Isa is een jonge, sympathieke, succesvolle dierenarts. Toch is ze onzeker, vooral over haar lijf en de liefde. Ruben is dé perfecte man. Knap, werkt met zijn handen en houdt zielsveel van zijn labrador Bo. Als Isa op een dag Rubens labrador redt van een chocoladevergiftiging, valt ze als een blok voor zijn baasje. En hij voor haar, maar dat durft Isa niet te geloven. Ze laat zich door haar zusje en vriendinnen overhalen haar eetpatroon te veranderen en te gaan sporten.

Vanaf 11 oktober in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Quentin
De comeback van Jamel 'Fighting Fish' Aattache, hopen dat het net zo'n klapper wordt!

avatar van Ebenezer Scrooge
Zwaar hypocriet overigens dat in een film die onder andere over liefde voor dieren gaat, weer zo'n ordinaire bontkraag is te zien.

avatar van chiel
Je moet natuurlijk wel eerst flink afvallen, voordat Jim je ziet staan...

avatar van Onweersvlieg
Barbara Sloesen en Jim Bakkum spelen ook echt alleen maar constant in dit soort voorspelbare flut rom-koms... pffff

Filmregisseur haalt vernietigend uit naar Bossche romcom 'Zwaar Verliefd': 'Dit kan anno 2018 niet': https://www.bd.nl/s-hertogenbosch/filmregisseur-haalt-vernietigend-uit-naar-bossche-romcom-zwaar-verliefd-dit-kan-anno-2018-niet~aea1f053/

Dit lijkt in alle opzichten vreselijk.

avatar van IH88
Wat doet Abbey Hoes in dit soort films? Lijkt mij vreselijk, maar de film zal meer geld in het laatje brengen dan Redbad .

avatar van Donkerwoud
Is wel een beetje jammer dat een jonge regisseur ten minste nog wat nieuws probeert, maar dan vervolgens gigantisch op zijn bek gaat. En dan is zijn wederopstanding zo'n lomp niemendalletje met Jim Bakkum.

avatar van mikey
Pffff wat een boel negativiteit hier. Jullie hebben de film niet eens gezien!! Ik heb hier wel echt zin in!!!

avatar van Donkerwoud
Zegt de guy die me niet eens een remake gunt van 'Q: The Winged Serpent'!

Originele titel

De zoveelste hollandse klotefilm !

avatar van JessicaD
Geweldige boekverfilming! Er zijn zeker wel wat dingen gewijzigd en aangepast, maar in essentie zijn ze behoorlijk trouw gebleven aan het boek. Ik kan nu alleen maar hopen dat boek twee, Zwaar Beproefd!, ook verfilmd zal worden. Zwaar Verliefd! is de perfecte film voor een ladiesnight.

avatar van Ajax&Litmanen1
Kijk aan, weer zo'n pareltje van de Nederlandse cinema. Jim Bakkum, de Hugh Grant van de polder.

En de Nederlandse filmmedia zich maar afvragen waarom we liever massaal naar de buitenlandse films in de bios gaan.

avatar van IH88
Een film die zich afspeelt in Den Bosch, met geen enkele Brabander erin. Dat kunnen alleen Amsterdammers verzinnen. En mensen die denken dat Nederland ophoudt te bestaan als ze de Randstad uitrijden.

Erg genoten!

avatar van IH88
Gegadigde voor de Moviemeter Top 250! Alhoewel het gemiddelde natuurlijk nog wel iets zal zakken.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
IH88 schreef:
Alhoewel het gemiddelde natuurlijk nog wel iets zal zakken.
Geloof er niks van, dit is volgens mij echt een pareltje!

Ajax&Litmanen1 schreef:

Is dat tegenwoordig zo ja? Ik zag nog niet zo lang geleden altijd bomvolle zalen bij dit soort films en ze 'pronkten' vaak in de top van de bezoekerslijsten..

merijn82 schreef:

Bioscoop top 20 Nederland deze week – week 41 (2018) - FilmVandaag.nl Valt tegen. 4de plaats in je eerste week is niet geweldig. Venom en A Star is Born doen het in hun tweede week beter, en zelfs Johnny English doet het nog beter. Er waren tijden dat een film als Zwaar Verliefd met gemak in de top 10 over het gehele jaar terecht kwam. Als zelfs Nederlandse romcoms het al gaan afleggen tegen films als Venom en A Star is Born...

Het is ook vreemd, want A Star is Born en Zwaar Verliefd mikken op hetzelfde bioscooppubliek (vrouwen en koppeltjes). Meestal wint de Nederlandse romcom het dan wel.

avatar van Ajax&Litmanen1
merijn82 schreef:

Las niet zo lang terug dat de Nederlandse film flink wordt overgeslagen in de bios. Zal ongetwijfeld met de vaak heel slechte kwaliteit te maken hebben.

Nederlandse films trekken minder bioscoopgangers | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

36% gedaald in de laatste 5 jaar, terwijl buitenlandse films met 30% beter worden bezocht.

avatar van soom
Nou, ik vraag me inderdaad af waar het accent is gebleven. Ik stel me zo voor dat Den Bosch wel enigszins met tongval praat. Tenzij Amsterdam een stad is in Brabant?
Maar goed, die ene grote fout valt te vergeven. Plus het feit dat Liza Sips gecast word, wat een minkukel vind ik haar. Nee, ze mag er leuk uitzien en dat doet ze, maar ik ben er niet kapot van.

Uiteraard is dit de zoveelste in een lange rits van soapafleveringen, verkleed als langspeelfilm. De clichés zijn ontelbaar, het acteren is eigenlijk om te huilen, enige leuke is een mooi liedje hier, een goed gemikt grapje daar en een paar smeltende momenten met een hond.
Jim Bakkum (hij kan enigszins zingen maar matig acteren), wil je aub huisman worden? Ik ben er zeker van dat vriendinvrouw Bettina toch beter is in de entertainment dan jij ooit zult worden...

Maar goed, eigenlijk keek ik dit een hele speelduur lang voor Abbey Hoes, de enige waar ik een beetje hoop van krijg dat het toch niet zo slecht is gesteld met wat ''' wij ''' als Nederlandse film zien. 2.5*.

Geen hoogdravent verhaal, maar heb me prima vermaakt. Als man wel te verstaan Er zitten meer leuke vrouwen dan leuke mannen in .

avatar van cantforgetyou
Wederom erg cliché film. Heel soms best leuk. Vaak niet. Maar het kijkt makkelijk weg en de plaatjes in Den Bosch zien er mooi uit. Ik zou er nooit voor naar de bioscoop gaan, maar op dvd mochten we hem lenen. Ach, wat heb je dan te verliezen na een werkdag. Dus onder deze omstandigheden is het ´te doen´.

avatar van Ebenezer Scrooge
Overdreven veel mintgroen. Waarschijnlijk een filter waardoor alles wat wit is groen wordt; zo zag ik tot mijn verbazing een hond met een mintgroen oor! Van Den Bosch zie je verder helemaal niks eigenlijk, enkel aan het begin een uitzicht op de stad met in het midden de St-jan. 'Den Bosch is het New York van Noord-Brabant.' Nou niet gaan overdrijven hé.
En ja hoor, het moet weer over gewicht gaan. Eigenlijk gaat het heel de film daarover. 78,8 kilo voor een vrouw van 26, dat is toch geen overgewicht? 'Omdat ik te dik ben...' zegt ze nog. En die vriendinnen, oh oh oh… 'Je hebt alles goed voor elkaar, je ziet er geweldig uit, maar als jij jezelf te dik voelt dan moet je daar iets aan doen.' Hahaha
O, en de clichè homocollega/vriend natuurlijk, in een nietszeggend bijrolletje. Dat sjaaltje, jasses. Met z'n therapeutische prietpraat. 'Oh, je mag van mij wel een bonbon hoor...'

Zelfde hoofdrollen als in Onze Jongens (Sloesen en Bakkum) maar helaas nog veel slechter.

avatar van mikey
Een dame met wat overgewicht gaat naar sportschool en ze is verliefd op jim bakkum . Pas op voor de sloomste dialogen ooit. Valt me mee dat nl publiek dit heeft overgeslagen.
uitgezet dus geen stem