Alles Is Zoals Het Zou Moeten Zijn (2020)

Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Ruud Schuurman
met Barbara Sloesen, Jan Kooijman en Sanne Langelaar

Meteen na de geboorte van hun eerste kind biecht Iris' vriend Pieter op dat hij dit kind nooit heeft gewild en binnenkort met zijn nieuwe liefde naar Afrika vertrekt. Zich woedend wentelend in zelfmedelijden en alcohol komen Iris' prille moederschap, haar baan in de televisiewereld en haar sociale leven ernstig in de verdrukking. Iris wil niets liever dan dat Pieter terug komt. Samen met haar twee beste vriendinnen (en een ongrijpbare hondenuitlater) krijgt Iris in het jaar dat volgt haar leven weer op de rails en vindt ze ware liefde, maar niet voor ze heeft afgerekend met haar overspelige ex, een valse collega en een onwillige hond.

• vanaf 4 december te koop op dvd en blu-ray

Alles is zoals Alles is Liefde

Vanaf 13 augustus in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Movieman42
Als een film wordt aangekondigd in Pathé ladiesnight weet ik wel voldoende: niet gaan! Tenzij je natuurlijk een vrouw bent
Trailer gezien: romcom, dus .... Troep!
Maar... Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

avatar van BlueJudaskiss
Movieman42 schreef:

Maar... Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Oh maar het is een persoonlijke mening! Neeee joh zeg dat dan meteen, nee dán is het goed!

avatar van wvernooij
Leuke feelgood film

Superflauwe film, waarvan ik vooraf dacht: dat wordt een enorme k#tfilm. Het bleek een enorm onevenwichtige, slappe maar heel soms ook wel bijna-tegen-een-voldoende-aan film. Dus geen halve ster, maar anderhalf. Jammer dat de humor van slecht geacteerde slapstick af moet komen, dat haalde me enorm uit de film en het inleven in de karakters. Een klassiek voorbeeld van bordkartonnen karakters. Dat gejank van de hoofdrolspeelster op de bank, of de rare reacties of vreemde keuzes die diverse personages maken, het is allemaal enorm uitgekauwd. En ook best slecht geacteerd, terwijl ik de hoofdrolspeelster zo veel beter heb zien doen. Zou het echt zo moeilijk zijn om in dit genre een oprecht en innemend verhaal en dito personages en dialogen te creëren?

Puur een film om commercieel de bioscoopkassa’s te laten rinkelen. Snel en goedkoop. Eigenlijk is dit niet een bioscoopwaardige prent, maar gratis op Netflix of Videoland nog wel te behappen.

avatar van BlueJudaskiss
doctorw zegt het wat kort door de bocht, maar ik ben het helaas wel met hem eens.

Mijn grootste probleem: ik vond niemand in de film sympathiek. Sterker nog: het zijn mensen om wie ik normaal met een hele grote boog heen zou lopen maar nu bijna twee uur mee moest doorbrengen. Ja, Jan Kooijman - altijd leuk gevonden, maar hij speelt ook nu weer Jan Kooijman. Barbara heb ik ook altijd gemogen maar inderdaad: ze speelt een typetje, met teksten - ik heb er nu even geen voorbeeld meer van helaas - die niet lekker lopen. Het gekke bekken trekken... Nee, ik kon er niet in mee gaan. En als ik zelfs Patrick Stoof niet te genieten vind is er toch echt wat aan de hand. Dieptepunt was echt het door en door verwende personage van Sanne Langelaar.

Wél aardig: een paar nieuwe gezichten, zoals die collega van Jelle de Jonge, en om Meral Polat te zien meedoen is nooit een straf.

Maar inderdaad: niks is innemend, niks voelt oprecht. Ik ben natuurlijk niet de doelgroep en het is ook niet zo belangrijk, maar ik ga naar een film om op z'n minst vermaakt te worden en behalve een paar keer een glimlach is dat niet gelukt.

Tussen haakjes: ik zie als heteroman echt wel dat Jan Kooijman een mooie man is, maar is dat het excuus voor die vreselijk zinloze scenes in Spanje? Dat hostel is omkeren en wegwezen, en die gesprekken die Barbara en Sanne daar hebben hadden ze net zo goed in het Vondelpark kunnen houden.

Nee, het was niet wat ik hoopte dit.

avatar van Graaf Machine
Staat natuurlijk onderaan de pikorde hier op MM, de Nederlandse romcom, en ik heb er ook wel enorme troep tussen gezien, maar deze film viel me allesbehalve tegen, alhoewel ik van te voren ook niet echt goede hoop op iets leuks had.
Toch heb ik echt een leuke dikke anderhalf uur aan beleefd. Wel voorspelbaar, maar dat zijn romcom natuurlijk altijd (net als vele andere genrefilms).
Eigenlijk zaten de slechtste stukken nu net in de trailer. Dat met die banaan enzo, dat sloeg nergens op.

Gewoon een leuke feelgood film, zoals wvernooij hierboven al schreef.

Domme dialogen. Onsympathieke personages. Simpel. Lekker feelgood.