44 Minutes: The North Hollywood Shoot-Out (2003)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Yves Simoneau
met Michael Madsen, Ron Livingston en Ray Baker

February 28, 1997. Twee criminelen; Larry Eugene Phillips Jr. en Emil Matasarenu besluiten de bank van North Hollywood te beroven. Tijdens de roof wordt het SWAT-Team ingeschakeld door één van de medewerkers van de bank en de rovers zitten als ratten in de val.

Het is goed gevonden, om een waargebeurd verhaal te verfilmen. Helaas vind ik de mix documentaire/film niet goed over komen, en dat kost vind ik sterren. De keren dat een documentaire idee na voren komt, vind ik het veel te gespeeld. Dat is jammer en vind ik het een film die niet echt meer tot zijn recht komt. Jammer.

avatar van misterdhdh
vermakelijke film maar ook niet meer dan dat. het documentaire gedeelte had voor ij niet gemoeten net zoals de laatste 5 minuten van de film. de hele film gestoef over de agenten die hun leven riskeren voor anderen de redden. eigenlijk is het toch gewoon hun job. ze kiezen er zelf voor en je weet dat je in levensgevaarlijke situaties terecht kan komen. teveel gestoef in deze film voor mij; ze hadden chance dat er geen dode vielen, terwijl ik in die film toch vaak dacht van die moet er geweest zijn, sommigen worden wel 5 keer geraakt op verschillende plaatsen maar toch overleven ze., in het echt zouden er toch een paar mensen dood moeten zijn, wanneer ze net zo beschoten werden op die plaatsen als in de film., de politie heeft veel geluk gehad en deden hun job ook niet schitterend want er werden omstaanders geraakt, de politie moest voorkomen dat er anderen kunnen geraakt worden door nog meer af te sluiten. vaak bedenkingen gehad deze film. wanneer de 2 gangsters allebei tegelijk moeten herladen, wat toch rap 10-20 seconden duurt moet er toch 1 iemand kunnen richten naar het hoofd, kan wel zijn dat ze teveel afstand hadden, maar dan nog. acteren was aardig, media was realistisch, gangsters zagen er echt wel eng uit, bijverhaal (over die jongen die moeder sloeg) stoorde niet echt, was gewoon een opvulling van de film. vermakelijk, maar niet top

3.5/5

avatar van Marc PB
het is een waargebeurd verhaal maar had wel meer verhaal in mogen zitten dan alleen maar prijs schieten

avatar van 606
Marc PB schreef:
Raar, moeten ze de waarheid van 44 minuten shoot out dan verdraaien omdat jij een verhaal wil hebben.

avatar van Piratje
Het totale budget van deze film is opgegaan naar tienduizenden kogels en tientallen autovrakken.
En dan heb je een film gezien van politie en hun opleiding, de media, bankbedienden, familie van politie... Maar vooral een ode aan de politie in het algemeen. Zeker die van Los Angeles.

Veel uiterst langdradig eentonig verhaal. Acteertalent zat er niet in. Actie voldoende maar eigenlijk voortdurend hetzelfde. Ook al worden enkele bekende acteurs naar voor geschoven... Maar toch... Twee gemaskerde bankovervallers houden een gans politiecorps in bedwang en vinden, eigenaardig genoeg, tenslotte nog een mogelijke onbewaakte vluchtweg.

Gewoon een zwakke geratelfilm zonder echt verhaal. En wie van kogels houdt... Die kan bijna anderhalf uur gaan rapen en verzamelen.

Voor mij niet geslaagd. Vandaar slechts 1,0 punt.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
606 schreef:

Wat late reactie, maar toch. Dicht bij de waarheid zitten in een waargebeurd verhaal geeft natuurlijk meerwaarde. Maar als je dat verdraait om een goeie film te bekomen heb ik daar geen problemen mee. Ik ga er toch al vanuit dat elke waargebeurde film (op documentaires na) op veel punten niet strookt met de waarheid.

avatar van 606
Film Pegasus schreef:
Oke dus je denkt dat het verdraait is.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Gewoon verdraait, uiteraard is het nog steeds gebaseerd op waargebeurde feiten. Maar de waarheid is meestal minder romantisch dan in de filmwereld.

avatar van Moviestar1979
De verfilming van het waargebeurde verhaal dat zich op 28 Februari 1997 heeft afgespeeld.
De realiteit is gewoon dat er niet wordt overdreven met het aantal kogels.
Keihard en zonder genade schieten 2 overvallers op alles en iedereen om te kunnen ontsnappen.
Helaas vond ik de verhalen tussendoor van de betrokkenen op sommige momenten storend.
Vooral als het eenmaal op de spanning aankomt.

3,0 *

avatar van Thorak
Op Discovery is hier een hele uitgebreide documentaire over geweest en die kwam toch behoorlijk overeen met deze film. Er is in dit geval vrij weinig aan veranderd en alles is inderdaad vrij realistisch en waarheidsgetrouw verfilmd.

avatar van Left4Dead
Thorak schreef:

Ja klopt, een lange aflevering van The FBI files. .
Precies zoals het in de film neergezet werd dus de film is trouw aan de waarheid

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm die lekker wegkijkt.