Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

44 Minutes: The North Hollywood Shoot-Out (2003)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Yves Simoneau
met Michael Madsen, Ron Livingston en Ray Baker

February 28, 1997. Twee criminelen; Larry Eugene Phillips Jr. en Emil Matasarenu besluiten de bank van North Hollywood te beroven. Tijdens de roof wordt het SWAT-Team ingeschakeld door één van de medewerkers van de bank en de rovers zitten als ratten in de val.

avatar van sinterklaas
Ik vond hem wel redelijk. Die Shoot-Out duurde idd 44 minuten. Maar er zaten ook minpuntjes aan: die schiet partij word echt ongelofelijk slecht in beeld gebracht, die camera vliegt maar in het rond en in 44 minuten vallen er maar twee doden en dat is bijna onmogelijk

Verder goede rollen van Mario Van Peebles en Madsen. Het is net alsof die bankrovers pas Heat hebben gezien, en het einde was ook aardig.

*****3,0*****

avatar van Vinokourov
PENG PENG PENG PENG! En zo gaat het maar door, niet te geloven. Erg lege actiefilm die nog eens ongeloofwaardig overkomt. Of het is echt zo dat de LAPD alleen maar uit klungels bestaat.

avatar van Reservoir Dogs
Voor €2 in de grabbelbak valt deze film zeer goed mee, verwacht er wel geen Heat van maar ik vond hem best aardig.
De film fixeert zich vooral op de Shoot-Out die toch wel heftig is, alleen duurde die wat te lang ze dachten een beetje te veel dat ze untouchable waren.

Madsen acteert aardig, nog maar eens een bewijs hoe onvoorbereid sommige korpsen wel niet zijn, ik zag een man van het SWAT- team in zijn short rondlopen.
Maar ook ligt de schuld ook voor een stuk bij Amerika een wapen kopen in Amerika is bijna hetzelfde als een brood bij de bakker kopen, maar als je een fles alcohol in je wagen hebt die geopend is kan je een grote straf verwachten.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film zonder echte diepgang, maar ik heb toch genoten van de shoot-out. De makers mikten gelukkig op de nodige actie en bijhorend vuurwerk ipv er een saaie tv-film van te maken met 90% onovertuigende dialogen. Of het in het echt ook zo gegaan is, zal wel te betwijfelen zijn, maar de film werkt wel moet ik toegeven. Een aangename verrassing.

Het is dan wel ongelooflijk hoe alles in werkelijkheid gegaan is, maar deze film is eigenlijk niets meer dan wat kogeltjes heen en weer schieten. Op de stukken dat er wel geacteerd word, word dat nog eens zeer slecht gedaan ook. Ik vond dit een zeer grote tegenvaller. Jammer.

avatar van 606
In deze film vallen volgens mij de meeste kogels.
Ongelooflijk mooi geschoten in Docu vorm.
De spanning is voelbaar, en het einde met echte beeldmateriaal is mooi gedaan.
Dat er geen doden zijn gevallen is inderdaad een wonder te noemen.

3,5 ster

avatar van Piratje
Het totale budget van deze film is opgegaan naar tienduizenden kogels en tientallen autovrakken.
En dan heb je een film gezien van politie en hun opleiding, de media, bankbedienden, familie van politie... Maar vooral een ode aan de politie in het algemeen. Zeker die van Los Angeles.

Veel uiterst langdradig eentonig verhaal. Acteertalent zat er niet in. Actie voldoende maar eigenlijk voortdurend hetzelfde. Ook al worden enkele bekende acteurs naar voor geschoven... Maar toch... Twee gemaskerde bankovervallers houden een gans politiecorps in bedwang en vinden, eigenaardig genoeg, tenslotte nog een mogelijke onbewaakte vluchtweg.

Gewoon een zwakke geratelfilm zonder echt verhaal. En wie van kogels houdt... Die kan bijna anderhalf uur gaan rapen en verzamelen.

Voor mij niet geslaagd. Vandaar slechts 1,0 punt.

avatar van Moviestar1979
De verfilming van het waargebeurde verhaal dat zich op 28 Februari 1997 heeft afgespeeld.
De realiteit is gewoon dat er niet wordt overdreven met het aantal kogels.
Keihard en zonder genade schieten 2 overvallers op alles en iedereen om te kunnen ontsnappen.
Helaas vond ik de verhalen tussendoor van de betrokkenen op sommige momenten storend.
Vooral als het eenmaal op de spanning aankomt.

3,0 *