• 8.555.791 stemmen

Genre: Komedie / Mystery

Geregisseerd door: B. J. Novak

Met onder meer: B. J. Novak, Boyd Holbrook en Issa Rae

Plot Vengeance

"Find the story before it finds you."

Ben Manalowitz is een journalist en podcaster uit New York. Hij reist naar het westen van Texas om er de mysterieuze dood van een jonge vrouw te onderzoeken. Het slachtoffer was iemand die hij persoonlijk kende.

imageimageimageimageimageimageimageimage

El Stupido Shaw

Alle Media

avatar van eRCee

eRCee (moderator films)

Ziet er wel leuk uit. Novak is het meest bekend van The Office (als schrijver, regisseur en acteur). De score is van FINNEAS, die aardig aan de weg aan het timmeren is op dit vlak.

avatar van macrobody

macrobody

Veel filosofisch gewauwel wat af en toe best de plank raak sloeg, maar even zo vaak ook helemaal mis. Een film die precies past in het tegenwoordige tijdsbeeld. Ik ben benieuwd of deze film over tien jaar niet ergens ligt te verstoffen, want dan is dat bloggen en vloggen wel verleden tijd. (hoop ik).

Geen onaardige film maar ik denk haast dat B.J. Novak in het kamp zit die denken dat samenzweringen niet bestaan en dus makkelijk financiering kon krijgen voor zijn eigen fantasieën.

De ironie is natuurlijk ook dat de hele opzet om een artikel te schrijven over de dood van een ex-vriendin een samenzwering was met zijn publicist.

avatar van mrklm

mrklm

Ben [B.J. Novak] schrijft voor The New Yorker en is trots op de hoeveelheid ‘vriendinnen’ die hij er tegelijkertijd op na houdt. Dan belt Ty Shaw [Boyd Holbrook], de broer van Abilene [Lio Tipton], één van die terloopse vriendinnen, hem op met de mededeling dat Abilene is overleden. Het lukt Ben niet om een acceptabel excuus te verzinnen waardoor hij niet bij de uitvaart in een afgelegen dorpje in Texas hoeft te zijn. Bens redacteur [Issa Rae] spoort hem aan om een podcast te maken over zijn verblijf onder de cynische werktitel ‘Dead White Girl’. Het verblijf resulteert onvermijdelijk in een botsing van culturen, maar Novak (de schrijver van de zeer succesvolle Amerikaanse versie van The Office) weet op intelligente wijze tegen de verwachtingen in te gaan en drijft meer spot met zijn eigen personage dan met de op het eerste gezicht karikaturale Texanen die hij ontmoet. Als acteur stelt Novak zich volledig dienstbaar op aan zijn tegenspelers. Vol uitstekende vertolkingen. Vooral Ashton Kutcher maakt grote indruk in een rol die hem de kans geeft weer eens te laten zien waarom hij ooit één van de populairste acteurs ter wereld was.