44 Minutes: The North Hollywood Shoot-Out (2003)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Yves Simoneau
met Michael Madsen, Ron Livingston en Ray Baker

February 28, 1997. Twee criminelen; Larry Eugene Phillips Jr. en Emil Matasarenu besluiten de bank van North Hollywood te beroven. Tijdens de roof wordt het SWAT-Team ingeschakeld door één van de medewerkers van de bank en de rovers zitten als ratten in de val.

Het is wel een aardige film. Het lijkt een beetje op SWAT

avatar van De Knip
Nou, dit lijkt helemaal niet op S.W.A.T. Belachelijke vergelijking zelfs.
Er is geprobeerd de situatie realistisch te schetsen; en da's wel gelukt vind ik.
Er wordt nog niet eens zo erg het Amerikaanse emotionele tintje aangegeven, zoals dat wel vaak overdreven gedaan wordt.

***1/2

Zeker vette film! Een uur lang op iedereen schieten!! Vet gemaakt en zwaar cool!!! Kopen dus! (Film duurt geen 120 minuten, maar 83.. bijna hetzelfde :S)

Stefan

avatar van De Knip
@ smethorst

Je klinkt mij wat te enthousiast: ben jij de volgende.... ?

FisherKing
smethorst schreef:
(Film duurt geen 120 minuten, maar 83.. bijna hetzelfde )

. 85 minuten !

donnie B.
Enig idee wanneer deze in Ned uitkomt??

avatar van moviefreak#1
De Knip schreef:

Je maakt een grap neem ik aan ?
Het wordt hier gebracht alsof deze politieagenten absoluten helden waren en dat ze fantastisch hun werk deden. Toch kregen 100 man het niet voor elkaar om in 44 minuten tijd 2 mannen een keer goed te raken met al die kogels. Ik vind het daardoor meer een film die erg goed laat zien dat de LAPD eigenlijk gewoon niet kan mikken en dat ze daardoor mensenlevens in gevaar gebracht hebben maar dat terzijde.
Het emotionele patriotische van deze film is totaal misplaatst en ligt er veel te dik bovenop (politieagenten die bijbels uitdelen aan criminelen etc.).
Ik verwachte een aardige film voor zaterdagavond, ik kreeg een misselijkmakend pro-amerikaans stuk onzin voorgeschoteld.
Een 1 voor de moeite.

Gisteren gezien op canal plus was wel de moeite waard. Een dikke zeven dus 3.5*

zojuist gezien op canal+ en ben et met stinissen eens.

avatar van RRT
RRT
Wel boeiende actiefilm. Gebaseerd op waargebeurd verhaal!? Zou dan maar wat geld steken in de schietlessen bij de LAPD. Toch wel de moeite waard. En sommige mensen zien in alles Amerikaans patriotisme, wordt daar af en toe 'n beetje moe van.(toch Moviefreak#1)!

avatar van tevelenco
Redelijke aktiefilm.
Maar nergens ECHT bijzonder.
Of het moeten de aantal kogels wezen die werden afgevuurd.
Of mischien de geringe schietkwaliteiten van de L.A.P.D.
Heb me ondanks deze minpuntjes toch redelijk vermaakt.

avatar van hannes64
Goede en waarheidsgetrouwe actie/docu.
Alleen Madsen kan nog steeds niet acteren.
Goede rol van van Peebles.
Toch nog een 3.0.
En ja , de film duurt 82 minuten.

Madsen kan niet acteren? Reservoir Dogs al eens gezien?

avatar van Quentin
Leuke tv-film met een goede cast. Genoeg spektakel en de vorm van de film werkt goed. 3*

avatar van xangadix
Nu 3 eurootjes bij de V&D. Ik heb het er maar op gewaagd.

Haha ik heb deze film ook voor 3 euro gekocht bij V&D. Vanavond maar eens kijken

avatar van sn@ke
Typisch Amerikaans propagandafilpje voor de LAPD , maar erg vakkundig en doeltreffend in beeld gebracht. Door goede afwisseling met docustijl , goede muziek en de nodige emtionele lading boeit deze prent erg.

avatar van animalkrullie
Aardige film.
Had niet al te veel verwachtingen, maar hij is best aardig.
Dit komt, naar mijn idee, door Michael Madsen die een voldoende verdient voor zijn acteerwerk.

Onvoorstelbaar dat dit verhaal daadwerkelijk gebeurt is.
Twee zwaargewapende mannen die een hele stad lam leggen en een politiekorps tijdelijk ontwricht.
Door tijdens de film gesprekken met de hoofdrolspelers te laten zien krijgt deze 44 minutes een
geloofwaardig karakter.
Veel kogels, openspattende wonden in een bijzondere film.

avatar van De_Hollander
ik krijg alleen geen ondertitels op mijn dvd speler.
heb een nieuwe dvd speler gekocht daar kwamen ook geen ondertitels op

avatar van newG
geweldige film. Veel actie verpakt in een leuke stijl (nieuwsbericht en interviews). Die jump cut zooms begonnen wel op mijn zenuwen te werken maar voor de rest was alles zeer goed. Het moment waar die flik tegen de boom ligt en tegen de vrouw in de centrale zegt: officer down, en die vrouw reageert daar zo emotioneel op, ik moet zeggen, toen kreeg ik even een krop in de keel...

Het einde is idd wel wat al-american-superhero bullshit, want zo goed hebbe ze het nu ook niet gedaan he...

Ik miste wel een 3de en 4de overvaller, kwestie van een uitgebreider einde/achtervolging te hebben, maar ja dit is een waargebeurd verhaal dus daar kan je niet veel mee foeffelen he.

Deze film is zeker een aanrader!

niks mis mee

avatar van sinterklaas
Ik vond hem wel redelijk. Die Shoot-Out duurde idd 44 minuten. Maar er zaten ook minpuntjes aan: die schiet partij word echt ongelofelijk slecht in beeld gebracht, die camera vliegt maar in het rond en in 44 minuten vallen er maar twee doden en dat is bijna onmogelijk

Verder goede rollen van Mario Van Peebles en Madsen. Het is net alsof die bankrovers pas Heat hebben gezien, en het einde was ook aardig.

*****3,0*****

rare film niet echt bepaald spannend zit te veel verhaal in niet leuk

avatar van seanpuffy
Ik heb deze film hier juist gezien.
ik vind deze film iets beter dan verwacht alleen vind ik spijtig dat hij zo goed te voorspellen is je weet al wie de overlevenden gaat zijn en zo door die domme interviews dat ze afgelegd hebben (die beelden die tussen de film komen) ik vond dat echt niet nodig die beelden hebben gezorgd voor minder spanning in de film maar al bij al valt hij nog goed mee en krijgt hij van mij door heel goede acteerprestaties nog een 4

avatar van pjutter
best wel een leuke film,
met veel schieten en waar je weinig hoeft na te denken,

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Ik heb deze film gekocht bij de blokker voor 1 euro (jaja mooie koop dacht ik zo) kijk ik in de gids zie ik dat deze film vanavond op tv komt..
maar ja maakt niet uit heb geen spijt van de koop vond de film erg goed gemaakt zeker omdat madsen erin speelt vind hem een zeer goede acteur deze film is zeker een film die 4,5 sterren verdient film maakte behoorlijk veel indruk op mij

avatar van leroy*
ik heb die echte beelden keer op tv gezien

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Cool ik had hiervoor nog nooit van die ramp gehoord eerlijk gezegd dus was voor mij niks van bekend

ThaNick
@ die spoiler van Sinterklaas:

Het is waargebeurd dus het kan wél..