44 Minutes: The North Hollywood Shoot-Out (2003)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Yves Simoneau
met Michael Madsen, Ron Livingston en Ray Baker

February 28, 1997. Twee criminelen; Larry Eugene Phillips Jr. en Emil Matasarenu besluiten de bank van North Hollywood te beroven. Tijdens de roof wordt het SWAT-Team ingeschakeld door één van de medewerkers van de bank en de rovers zitten als ratten in de val.

Ik vond dit een beetje een saaie film. Er gebeurde helemaal niets behalve het vuurgevecht. Het was te langdradig allemaal, ik had constant het verlangen dat ze nou eens gingen proberen weg te komen of wat dan ook. Maar er kwam gewoon geen eind aan.

avatar van sinterklaas
ThaNick schreef:
@ die spoiler van Sinterklaas:

Het is waargebeurd dus het kan wél..

Tsja...Dat alleen de slechterikken sterven komt maar zelden voor.(in het echt) Meestal sterven er dan nog veel meer mensen.

turksoldier_61
het film is waargebeurd het is moeilijk om te geloven dat geen een politieagent dood is gegaan,die slechteriken schoten de hele tijd met ak47's

saaie film, al is het echt gebeurd.

Veel emotie en nervositeit en eerstehulpachtige stress, 'veelbetekende shots', maar geen verhaal, geen ontwikkeling, geen clou.

De poging er met docu-achtige onderbrekingen de ballon met gebakken lucht verder op te blazen oegt niets toe.

Veel geschiet, in de eerste helft onkwetsbare bankrovers, onwaarschijnlijk scenario ( waarom niet de getawaycar onder vuur nemen ? waarom niet met de armed truck eerder aan het werk ? waarom worden ze op einde opeens wel kwetsbaar

Wat in ' heat' slechts een (boeiender) onderdeel is -omdat de verhaallijn er mee aan vastknoopt- wordt hier uitgemolken tot een hele film.

Wat vooral irritant is, is de poging het meer te laten lijken dan het is.

1 punt omdat Michael Madsen erin zit.

Dit is nog niet eens een snackfilm te noemen.

Kijk liever naar ' Heat' (met oa Pacino en deNero) of 'Ronin' (oa deNero en Jean Reno).

avatar van usr14112
Hele goeie film. Je weet eigenlijk wel hoe hij af zal lopen maar toch krijg je de juiste spanning mee. Komt ook door het onvoorstelbare geweld wat die bankrovers hanteren en de machteloosheid van de politie om hier mee om te gaan. Gaf een heel goed beeld van hoe het daar er aan toe moet zijn gegaan. En geloof mij, als je een beetje verstand hebt van vuurwapens en munitie dan vind je dit niet ongeloofwaardig.
3,5 *

wat een waardeloos prustwerk...

avatar van ALTA
Naar mijn mening een goede film, niet speciaal, toch zeker niet slecht. Ze hebben het spannend in beeld willen brengen, wat op veel momenten ook gelukt is.

*3,5

Gekocht voor 1 euro bij de bart smit, vanavond maar eens kijken of hij zoveel waard was.

3,5 ster. Ik kan me totaal niet vinden in het gros van de bovestaande reacties. Als je bijvoorbeeld op Youtube dit onderwerp opzoekt dan zie je dat de makers hun best hebben gedaan om zoveel mogelijk de realiteit te benaderen. Ik zie dit ook meer als een verfilming van een documantaire, daarom vind ik niet dat je deze film met bijvoorbeeld Heat kan vergelijken.

Stefan_Ying
Omdat dit waargebeurd is en ook een beetje docu achtig is kijk ik er idd ook heel anders tege aan. Deze film kan je eigenlijk niet vergelijken met een andere actiefilm. Ik denk dat de makers er in zijn geslaagd om mee te geven hoe die dag was en wat er allemaal gebeurde, het is geen superfilm en als je een echte actiefilm wilt zien moet je deze niet kijken maar ik vond de film zeker wel 'leuk' om te zien.

avatar van Knisper

Knisper schreef:

1 uur en 25 minuten is tog niet te kort? Ik ken wel kortere films

avatar van Hando
Stefan_Ying schreef:

1 uur en 25 minuten is tog niet te kort? Ik ken wel kortere films

Kijk eens naar de poster. Flauw inkoppertje van Knisper.

Hando schreef:

Kijk eens naar de poster. Flauw inkoppertje van Knisper.

haha erg dom dat ik daar even niet op kwam

avatar van hellblazer93
Erg eentonig en op veel delen overdreven. Toch vermakelijk filmpje om te zien. 3.0*

avatar van Thorak
turksoldier_61 schreef:

Ga jij maar weer snel naar je computerspelletjes waar je je 'auto-aim' cheat kan aan zetten dan....
Wat voor een wapen je dan ook hebt is geen garantie om ook raak te schieten hoor

avatar van nightbreed
Goede film zonder domme cliche hollywood politieagentjes.
Wie op automatische geweren geilt zal 44 minuten met een dikke stijve op de bank zitten.

Cijfer: 3,5

goede film geen stom gelul gewoon knallen

avatar van nightbreed
Gisternacht was er nog een goede docu-drama over dit voorval op Discovery (net als vorig jaar) met informatie die jammer genoeg niet in de film was verwerkt.
De film had eigenlijk een half uur langer moeten duren om deze extra (belangrijke) info te verwerken.
Ook waren er authentieke beelden van de schietpartij te zien, zag er lekker uit
Ik hoop dat Hollywood dit verhaal nog een keertje gaat verfilmen met als middelpunt de 2 schutters.

avatar van Leland Palmer
Knisper schreef:

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Film voor de 2de keer gekeken.
En ook deze keer wist deze film mij weer te raken..
Michael madsen speeld erg overtuigend en ook de schiet partij ismooi in beeld gebracht..
Maar toch geef ik deze film een halve ster minder dan de vorige keer..
Blijft goed maar somige dingen hadden wat beter uitgewerkt kunnen worden..
van 4,5 naar 4 sterren! blijft een goede film!

goede film:)

avatar van brabusRUS
Leuke film alleen jammer dat L.A.P.D zo wordt aangeprezen.

Een goeie actie film wat misschien iets sneller op gang kon komen. Maar omdat dit ook een soort documentaire bevat is dat niet erg. Vervolgens is het gewoon lekker schieten!

avatar van Ninto
Lekkere film moet ik zeggen.

avatar van dvdfreak123
Goeie film niet met de bekendse acteurs of zo buiten madsen kijkt goed weg, goede actie

avatar van GertB

is wel vaker het geval met een waargebeurt verhaal

avatar van Dutchero
grandpa schreef:

is wel vaker het geval met een waargebeurt verhaal

Dat zou je wel zeggen ja maar toch hoeft dat niet zo te zijn. Het is vaak, zoals ook hier, gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Oftewel: er komen dingen in voor die in het echt gebeurd zijn. American Gangster is ook 'waargebeurd' . Echt geloofwaardig vond ik m niet. Wat deze film betreft: geen idee, ik ga m vanavond kijken.

avatar van Dutchero
Leuke film om te kijken. Jammer alleen dat de makers het weer eens nodig vonden om een paar mensen als overdreven heldhaftig neer te zetten. Vooral dat stukje over die jongen die zn moeder had geslagen spande de kroon. Maar verder weinig mis met deze film.