The Royal Tenenbaums (2001)

Komedie / Drama

geregisseerd door Wes Anderson
met Gene Hackman, Anjelica Huston en Ben Stiller

Drie, inmiddels volwassen, wonderkinderen verblijven door samenloop van omstandigheden een tijdje bij hun moeder. Hun vader, Royal Tenenbaum, heeft hen jaren geleden verlaten. Wanneer hij hoort dat zijn vrouw, van wie hij nooit officieel gescheiden is, wil hertrouwen, doet hij er alles aan om het weer goed te maken met zijn familie.

Mza
Ik had de hele tijd het gevoel van net niet. Goed geacteerd en boeiende karakters, dat wel, maar het mist gewoon wat.

Mooi verhaaltje en erg aparte, maar erg leuke personages. 4*

verhaaltje was leuk, karakters leuk, manier van vertellen ook..maar de film gewoon niet. het was niet "grappig" leuk, maar "aardig" leuk en ik had anders gehoopt, maar misschien niet mogen verwachten. hij viel mij daarom tegen.

Het feit dat er komedie op de dvd staat vind ik nogal misleidend. Leuke aankleding, leuke muziek, redelijke film. Maar verwacht geen komedie.

avatar van Pkunk
Ik vond er echt geen ruk aan. Het verbaast me dat ik hem af heb gekeken.

Maar verwacht geen komedie.
Daar ben ik het niet mee eens.

ik ook niet.
het is een comedy, een zeer zwarte......

kappeuter (moderator)
Een zeer zwarte ?? Ben ik het niet mee eens. Dat valt erg tegen. Happiness is een zwarte komedie, niet deze film.

ja ok, happiness is inktzwart, deze meer antraciet.
ach dit zijn nuances toch? ik bedoel, je begrijpt wat ik bedoel.
la tristesse druipt er van af, en toch moest ik er om lachen, gniffelen misschien. t is geen comedy in de zin van schateren.
maar dat is misschien heel persoonlijk.

Bij een komedie moet ik lachen. Of ie nou zwart, vrolijk, plat of netjes is. Bij deze film moest ik twee keer glimlachen. De film is niet slecht maar als je met zijn drietjes je opmaakt voor twee uur lekker lachen kom je knap bedrogen uit.

Mik
Jammer dat ze zo "vaag" willen zijn, het lukt niet echt helemaal vind ik. Toch kan ik het wel waarderen hoor, eigenlijk 2,5 ster, maar 0,5 bingo omdat er een hond doodgaat, altijd lekker

avatar van slowhand
geen klote aan die hele film
echt een wonder dat ik hem heb afgekeken nogmaals
ja wonderbaarlijke slechte movie, met een cast zeg je u tegen

avatar van Sjan
Ik heb 'm 3.5* gegeven. Aan de ene kant is het niet echt een film om over in een deuk te liggen, maar er zit gewoon de hele tijd een humoristische ondertoon in de film, waardoor ik hem toch erg grappig vond. Echt elke scene bevat humor en de dialogen zijn soms zo langzaam en nietszeggend dat ze echt wel om te lachen zijn. Ik vond verder die Pakistaanse huishulp de grappigste persoon uit de hele film en Paltrow speelde erg goed, ik heb echt geen één lachje kunnen vinden op haar gezicht in deze film!

Tering wat een rampzalig slechte film zeg!
Ik vond het echt knap van mezelf dat ik hem tot het einde heb uitgezeten!

avatar van Macmanus
En waarom vond je hem zo slecht?
zaten er geen lekkere poppetjes in

GerwinF
Macmanus schreef:

En waarom vond je hem zo slecht?
zaten er geen lekkere poppetjes in

Lol! Vanilla Sky.

Ben het eens met de meeste anderen; leuk idee, grappige karikaturale karakters, droge filmposter, was eigenlijk een inkoppertje, maar toch een typisch geval van 'het had zo mooi kunnen zijn'. Jammer.

Deze film was het voor mij net niet. Een beetje flauw en vlak allemaal. Geen van de personages kon mij echt boeien. 2 sterren

aardige film met een geweldige soundtrack 3 *

avatar van DiKKe_OsCaR
Ik begrijp niet waarom deze film zo goed scoort op IMDb... Hij is niet meer dan 3 sterren waard vind ik, hij staat dus ook zeer onterecht in de top 250.
Het kan ook zijn dat je als niet-engelstalige (althans, niet engelstalig genoeg) de leukste dingen mist.. Het kan ook zijn dat ik niet nuchter was tijdens het kijken van deze film .

Edit: Ik zie net trouwens dat hij uit de top 250 geknikkerd is . Zo hoort het.

kappeuter (moderator)
DiKKe_OsCaR schreef:

hij staat dus ook zeer onterecht in de top 250.

Nee hoor, staat niet in de top 250...

avatar van Purmerend
Zeer slechte film. Het moet misschien vaag zijn maar er is echt nix aan. 1*

Wat zou hier 'vaag' aan moeten zijn? Ik noem films van David Lynch vaag, deze alles behalve...

avatar van MarkFish
Ik vind dat er nauwelijks leuke grappen zijn. De personages op zich spreken mij ook niet aan. De humor is ver te zoeken.

Ik begon er s'avonds laat om 2 uur aan. Viel in slaap. (De vertelstijl is even wennen .

Dag 2:
Begonnen op het punt wat ik me nog het laatst kon herinneren. En naarmate de film vorderde vormde zich toch een solide verhaal. PErsoonlijk vond ik het achteraf een erg goede film. Mensen die zeggen dat hij niet grappig is begrijpen / waarderen de humor gewoon niet. Er zit wel degelijk een humoristische ondertoon in. (Stiller is erg grappig

3,5* - 4* (WAT EEN @#$-systeem trouwens met die sterren. IK WIL EEN 7,5 geven!) (ik rond het dan maar even af naar 4 omdat er een aantal stakkers zijn die deze film een 1 geven :S)

Al wel weer een tijd terug gezien, maar kan me nog herinneren dat deze film mij helemaal niet kon boeien. Nergens voor mij grappig of leuk, tevens kon ik me helemaal niet in het verhaal vinden, ik stoorde me er meer aan, idem voor de personages.
Heb hem met moeite uit kunnen kijken.

*1/2 (vrij zacht,omdat het al een tijd geleden dat ik de film gezien heb)

avatar van Phoenix
Begint erg zouteloos maar wordt gaandeweg toch nog het kijken waard. Heb normaal een enorme hekel aan Wilson en Stiller maar hier konden ze er nog mee door. Dat het leukste karakter die jongen met dat syndroom is wilt wat zeggen... 3*

Niet doorheen te komen. Zelden stop ik tijdens een film, maar dit was te erg. 1* omdat Gene Hackman d'r in zit.

Wat een slechte film, van begin tot eind saai voor een komedie. Lachen!!! Ho maar. Kwam moeilijk een glimlach van me af.

Was het de bedoeling dat de gehele cast stijf als een hark moesten lopen. Ik zag bijna geen beweging in de gehele film.

1 1/2* voor Gene Hackman die toch een beetje de film probeert te redden.

avatar van E-LIS-A
ik heb gekeken naar die film een hele tijd terug...en ik bleef maar wachten tot er wat boeiends zou komen, maar nee...ik vond er niks aan...misschien was ik in de verkeerde mood en moet ik hem nog een x kijken...vond alleen stiller wel grappig in zijn pakkie...