The Royal Tenenbaums (2001)

Komedie / Drama

geregisseerd door Wes Anderson
met Gene Hackman, Anjelica Huston en Ben Stiller

Drie, inmiddels volwassen, wonderkinderen verblijven door samenloop van omstandigheden een tijdje bij hun moeder. Hun vader, Royal Tenenbaum, heeft hen jaren geleden verlaten. Wanneer hij hoort dat zijn vrouw, van wie hij nooit officieel gescheiden is, wil hertrouwen, doet hij er alles aan om het weer goed te maken met zijn familie.

Nou, de recensies mogen dan misschien wel goed zijn, maar ik vond de film gewoon helemaal nergens over gaan. Geen ene ruk aan dus. 1,5 ster...

Een van de betere films van afgelopen jaar, met een prachtige, subtiele vorm van "dark humor".

Goeie film, een mooi verteld verhaal over een exentrieke familie met zoals bob al zei subtiele dark humor

kappeuter (moderator)
Klinkt leuk! Zwarte humor a la Happiness ?

Belachelijk affiche trouwens!

Happiness heb ik niet gezien maar ze zeggen dat deze erg op American Beauty lijkt. en American Beauty lijkt wel een beetje op The Royal kwa achterliggende gedachte: "normale" mensen die niet weten hoe ze met hun problemen om moeten gaan. In the Royal word het alleen anders gebracht en er hangt een veel minder serieus sfeertje. Hoe belachelijk de karakters ook mogen zijn ze worden wel realistisch neergezet door serieus acteerwerk, dit maakt dat de film een apart tintje heeft.

kappeuter (moderator)
American Beauty ? Oh, dan ben ik zeer benieuwd.

Jordy (admin)
staat inmiddels op #107 ofzo in de imdb top100, hopelijk ga ik er volgende week heen, ben benieuwd

Wat is er mis met de affiche?

kappeuter (moderator)
Rommelig en volgens mij weinig commercieel (trekt weinig bezoekers aan).

Vind hem best mooi.

avatar van StuF
107 in de top 100??
wat klopt er hier niet

LOL!

eehm je begrijpt me wel

avatar van aburefan
had er meer van verwacht, het was allemaal net iets te oppervlakkig en somber ( k zal ook wel iets gemist hebben door de niet al te geweldige divx kwaliteit zonder ondertiteling) , maar wel een paar aardige momenten

kappeuter (moderator)
Ik had er meer van verwacht.
Ze hadden beter Nicholson in kunnen huren als sarcast dan Gene Hackman.
Een paar zeer komische momenten, maar over het geheel genomen nogal vlak. Gwyneth Paltrow vond ik leuk en ook de 'zoontjes' van Ben Stiller.
Leuke aankleding en kostuums, maar de karakters en het verhaal vond ik te oppervlakkig. De film duurde me ook iets te lang.
Het begin vond ik een beetje gejat van Amelie.

ik had eens een verloren zaterdagmiddag en ben toch maar eens gaan kijken. geen spijt van. ik heb wel iets met dat depressieve, kan er erg om lachen.:lol:
ik vond dat de rol gene hackman goed stond hoor, weer eens wat anders dan dat actiegebeuren. het leuke vind ik ook dat er veel bekende acteurs in zitten en dat ze dus voor zo'n film als deze kiezen. neem gwyneth paltrow, die toch maar vaak mooi zit te wezen in romantische comedy's. een leuk uitstapje van de dames en heren naar mijn idee.
4 sterren.

avatar van Goodfella
Leuke film, maar gezien de hoge IMDb positie behoorlijk overschat. De film kent een paar leuke momenten en zit vol grappige karakters maar het geheel wordt niet goed genoeg uitgewerkt om je echt aan te grijpen. 3,5 sterren

Erg mooie film met mooi neer gezette personages.

Jordy (admin)
leuke personages, paar erg komische momenten, maar had er allemaal net wat meer van verwacht

Ik had er ook wat meer van verwacht, maar toch heb ik mij kostelijk vermaakt. Hele aparte sfeer zit er in de film, maar Hapiness is wat aangrijpender.

Ik had de dvd gezien, daar was ook een optie waarbij de filmmaker commentaar bij de gehele film geeft. Best wel leuk hoe ze op die kleine details allemaal komen.
Maar goed, 4 sterren

avatar van jay73
Mooie beelden, mooie muziek... maar ja, dat verhaal he? Wat is de achterliggende gedachte geweest om deze film te maken? Ik kan er nog niet helemaal bij.

Aardig onderhoudende film, fijnzinnige, bitterzoete humor, mooie verzameling van karakters en over het algemeen solide acteerprestaties. Echter, het plot blijkt flinterdun, het einde pijnlijk zoetsappig (behalve voor de hond dan) en je blijft zitten met een onbevredigend gevoel.

het leuke van deze film vind ik dat alle karakters van die ongelooflijke karikaturen zijn. Heel erg herkenbaar, maar heel erg overdreven. En de gene die het meest normaal lijkt, blijkt dat toch het meest fucked up te zijn. Verder vond ik het camera-werk erg mooi gedaan, leuk einde, en leuke details.
oh ja en de poster. Dit is de voorkant van de video. Die is idd best rommelig, maar de film poster is alleen het roze gedeelte en die is heel ok.

avatar van Macmanus
HAhhaha ik vond hem leuk.

De acteurs waren erg goed.
Het verhaal was leuk en de muziek was ook goed.

Dus 4 sterren tot nu toe ga hem zeker nog een keer kijken.

avatar van Wolkenmeter
Grappige scènes, maar ook veel momenten waarop de film gewoon niet werkt. Interessante mislukking

Welke momenten bedoel je dan in het bijzonder?

avatar van Wolkenmeter
Welke momenten bedoel je dan in het bijzonder?

De verteller was dikwijls beter dan de beelden die hij becommentarieerde, en de meeste scènes met Luke Wilson vond ik overbodig en vertraagden naar mijn mening het tempo van de film. Rushmore van Wes Anderson vond ik dan weer wel helemaal geslaagd. Als ik zijn twee films moet vergelijken, zou ik toch zeggen dat The Royal Tenenbaums minder grappig en minder vlot is.

avatar van Macmanus
De Narrator is trouwens Alec Baldwin misschien leuk om te weten

aha..
Maar Luke Wilson was toch die Tennisser? Ik vond juist dat die een essentiele rol had in de film. Hij lijkt de meest normale persoon in de film, maar ook die blijkt behoorlijk fucked-up te zijn.
Ik vond het een behoorlijke schok toen ie ineens in z'n polsen begin te snijden, want hij was juist de persoon waarmee ik me het meest kon identificeren. Volgens mij waren de "saaie" scenes jiust bedoelt om op te bouwen naar dit punt.
En die film die je noemt heb ik niet gezien... Als je hem beter vind dan deze, dan zal ik hem zeker een keer gaan kijken.

avatar van Wolkenmeter
Maar Luke Wilson was toch die Tennisser?

Foutje van mij, sorry. Ik bedoelde dus de scènes met Owen Wilson, de vriend van de familie. Ik ben het eens met wat ge zegt over Richie, de tennisspeler.