The Kid (2000)

Alternatieve titel: Disney's The Kid

Familie / Komedie

geregisseerd door Jon Turteltaub
met Bruce Willis, Spencer Breslin en Emily Mortimer

Russ Duritz is een drukke zakenman met weinig vrienden en een slechte band met z'n familie. Op een avond zit er ineens een 8-jarige jongen in z'n huiskamer. Het blijkt de jongere versie van Russ te zijn. Kleine Rusty doet Russ weer beseffen hoe het was om kind te zijn, en zorgt ervoor dat Russ z'n leven betert.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Deze film heeft niets origineel en haalt z'n ideeën elders. Mix Family man met Back to the future en je krijgt dit hier. Bruce Willis doet dat niet slecht, maar als je rol niet veel diepgang heeft is het moeilijk om er iets uit te halen. Ook de score is irriterende en heeft een groot Home Alone gehalte. Kid is leuk voor de Kids, maar verder is het niet veel soeps. 2*

Het kereltje heeft echt een ongelofelijk stemvolume! En zijn mond staat geen seconde stil, ik moest het geluid een heel eind zachter zetten om het vol te kunnen houden

Maar goed, het verhaal…. Wel een grappig gegeven dat de man opeens een jonge versie van zichzelf in zijn huis aantreft. En daarmee behoorlijk met zichzelf geconfronteerd wordt.
Het helpt hem uiteraard wel te ontdooien en ook in de romantiek gaat het beter dankzij de acties van zijn jonge versie. Ook een frappant eind trouwens, met zelfs 3 versies

Voor de muziek en sound heeft men weer het bekende Disney recept gebruikt, nogal bombastisch.
De beelden zijn verder keurig verzorgd.
Acteren van Bruce is goed (blij dat hij meespeelde) en er doen enkele grappige karakters mee.