The Kid (2000)

Alternatieve titel: Disney's The Kid

Familie / Komedie

geregisseerd door Jon Turteltaub
met Bruce Willis, Spencer Breslin en Emily Mortimer

Russ Duritz is een drukke zakenman met weinig vrienden en een slechte band met z'n familie. Op een avond zit er ineens een 8-jarige jongen in z'n huiskamer. Het blijkt de jongere versie van Russ te zijn. Kleine Rusty doet Russ weer beseffen hoe het was om kind te zijn, en zorgt ervoor dat Russ z'n leven betert.

grappig maar niet geweldig

avatar van Najade
Een heerlijke disney film! Jongentje is superschattig en kan goed acteren. Het is geen kinderfilm.

avatar van 606
Niet bijzonder en jochie is soms irritant.
Verhaal redelijk.
Acteren redelijk ook niet super goed.

2,5 ster

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, aardig tussendoortje.

Oké, het verhaal is doorsnee. Die jongere versie van Russ was wel leuk bedacht, maar uitgangspunt in het verhaal was een dertien in een dozijn. Want hoeveel van dit soort films zijn er wel niet gemaakt? De één met een nèt wat andere benadering dan de ander, maar altijd iets als:iemand komt terug uit verleden, uit toekomst of uit de dood om het leven te beteren van de ander............zucht
Dus hoogdravend was het allemaal niet. Maar.....dat het niet iets hoogdravends hoeft te zijn (voor mij) om van een film te kunnen genieten blijkt hier maar weer, want ik vind het een héérlijke film!
Was dus gewoon relaxed genieten gisteravond. 4*

Het kereltje heeft echt een ongelofelijk stemvolume! En zijn mond staat geen seconde stil, ik moest het geluid een heel eind zachter zetten om het vol te kunnen houden

Maar goed, het verhaal…. Wel een grappig gegeven dat de man opeens een jonge versie van zichzelf in zijn huis aantreft. En daarmee behoorlijk met zichzelf geconfronteerd wordt.
Het helpt hem uiteraard wel te ontdooien en ook in de romantiek gaat het beter dankzij de acties van zijn jonge versie. Ook een frappant eind trouwens, met zelfs 3 versies

Voor de muziek en sound heeft men weer het bekende Disney recept gebruikt, nogal bombastisch.
De beelden zijn verder keurig verzorgd.
Acteren van Bruce is goed (blij dat hij meespeelde) en er doen enkele grappige karakters mee.