The Kid (2000)

Alternatieve titel: Disney's The Kid

Familie / Komedie

geregisseerd door Jon Turteltaub
met Bruce Willis, Spencer Breslin en Emily Mortimer

Russ Duritz is een drukke zakenman met weinig vrienden en een slechte band met z'n familie. Op een avond zit er ineens een 8-jarige jongen in z'n huiskamer. Het blijkt de jongere versie van Russ te zijn. Kleine Rusty doet Russ weer beseffen hoe het was om kind te zijn, en zorgt ervoor dat Russ z'n leven betert.

avatar van Jordy
Het uitgangspunt is natuurlijk verschrikkelijk afgezaagd, hoeveel films zijn er wel niet over drukke zakenlieden die opeens inzien dat ze niet goed bezig zijn? Toch heeft de film wel wat, hij is best komisch af en toe (vooral door de kleine Rusty) en af en toe ontroerend. Maar goed, dat maakt lang niet alles goed. 2 en een halve ster.

Walgelijk slecht.

Ik vond 'm wel leuk..... toch jammer dat Bruce aan dit soort films mee werkt!

Echt onwijs leuk, erg grappig en gewoon leuk

avatar van lorelei
Aaaah! Ik vond het zo'n lieve leuke film! Hoe kun je die nou slecht vinden! Ik heb hem 3x gezien.
Ik vond dat jongetje zooooo schetig! Nee ik vond het echt een leuke gezellige film.

Ik vond dat jongetje zooooo schetig!

Dat zegt me al genoeg...

avatar van BoordAppel
:O 6.2 op IMDb, wat een verschil zeg!

avatar van De Knip
Helemaal niet onaardig filmpje, is niet zo beroerd als MM-gemiddelde. Film is meer geschikt voor de 12.30 uur-uitzending van SBS6.

Art
Dit is inderdaad zo'n film voor een zondagmiddag. Een redelijk vermakelijk filmpje met af en toe een poging tot een komische noot maar dat komt niet helemaal uit de verf. Toch heeft dit filmpje wel zijn charme en het is zeker geen straf om de film te kijken maar het is het allemaal net niet. Ik geef dit werkje 2 sterren

O ja, even een kleine ergernis. Er kwam nog een zin op het einde van de film maar SBS6 brak het halverwege af

avatar van Captain Pervert
Deze film is leuk! Ik geef hem 3.5 sterren.

avatar van Da_BuTcHa
Wel een schattige film, lekker om te kijken op een koude decemberavond.

(3*)

nathan_666
dat joch is lichtjes irritant zeg.

Slecht verhaal, moralistisch, sentimenteel, matig acteren, afgezaagd.. zo kan ik nog wel even doorgaan. Zo'n typische foute Disney productie.

avatar van The_Game
btje zoet he

Jammer van die hond,
want als hij gelijk een hond kocht en je zag dat die hond na 30 jaar er nog was klopt dat niet.
Een hond wordt normaal maar 11 jaar ofzo.

avatar van Gizzmann
Ik zag gister een klein stukje en dat was best goed, ik was een beetje verbaasd van het lage cijfer hier. Maar ik heb het einde niet gezien dus ik weet niet hoe dat was.

Heeft hier by the way wel een stomme poster.

Ik werd helemaalemotioneel van deze film, had misschien ook te maken met dat ik stoned was
Grappig om bij de statistieken te zien dat de film in 2 ,5jaar tijd is opgeklommen van een 1 naar een 2,3

avatar van Gizzmann
Treht schreef:
Ik werd helemaal emotioneel van deze film, had misschien ook te maken met dat ik stoned was

avatar van TheRisingSun
Leuke film! Willis is echt komisch hier,zoals hij altijd wel past in een komedie,zie The Whole Nine Yards. Dat joch is ook erg grappig op momenten. Het verhaal zit leuk in mekaar en verveeld geen moment.

3,5 ster

film_kaza
heus geen slechte film. ik herkende bruce willis eerst niet.
ik vond dit wel de leukste film die ik ooit met hem zag.

kArIzMa_TuRk
vond hem leuk genoeg voor een 3*

avatar van CAPIpsv
Niet onder de indruk van deze film

redelijk tot slecht

2,0**

avatar van %%%%%%
Vond inderdaad ook een afgezaagde film.Met zwakke acteer werk van willes.Af en toe wel grappig.maar niet meer als dat. 2 sterren

avatar van timburton
Ik vind dat kindje zóóó schattig. jammer dat hij nu in vreselijke Amerikaanse kinderfilms speelt. The Kid was Breslin's enige goede film...

avatar van nightbreed
Veel te zoetsappig en braafjes.
Zelfs Disney zou hier geen tranen in de ogen van hebben gekregen.

Cijfer: 2

avatar van Materny
Belachelijke film, zowel het uitgangspunt als de uitvoering.
Dat joch was ronduit irritant, en ook Willis was niet echt te verteren.
Een waardeloze film, die het maar moet hebben van enkele geslaagde grappen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Deze film heeft niets origineel en haalt z'n ideeën elders. Mix Family man met Back to the future en je krijgt dit hier. Bruce Willis doet dat niet slecht, maar als je rol niet veel diepgang heeft is het moeilijk om er iets uit te halen. Ook de score is irriterende en heeft een groot Home Alone gehalte. Kid is leuk voor de Kids, maar verder is het niet veel soeps. 2*

avatar van Pantoffel
Vermakelijke zondagmiddagfilm.

avatar van Saaimen
vanavond gezien op tv, vermakelijke familiefilm zonder onverwachte gebeurtenissen, waardoor de film zijn disney gehalte zeker waar maakt.....

avatar van sofripa
Redelijke (sentimentvolle) handel. Bruce is 1 van mijn toppers dus vandaar het feit dat de tv niet 'uit' is gegaan. En was er zeker 1 ster van de waardering afgegaan.