Body of Evidence (1993)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller / Romantiek

geregisseerd door Uli Edel
met Madonna, Willem Dafoe en Joe Mantegna

Een miljonair wordt dood in bed aangetroffen. Hij blijkt aan een hartaanval gestorven te zijn. Wanneer er cocaïne wordt aangetroffen in zijn lichaam, en de nalatenschap aan zijn vriendin Rebecca Carlson (Madonna) acht miljoen dollar blijkt te zijn, wordt ze gearresteerd op verdenking van moord. Het wapen: haar lichaam. De advocaat Frank Dulaney (Willem Dafoe) verdedigt haar en al snel ontstaat er een heftige, seksuele relatie tussen de twee.

23 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van Sparkle
Een beetje ordinair, een tikkeltje vulgair, veel seks zonder reden, en dat zijn dan de redenen waarom ik 'm nog een keer zou zien.

veel seks zonder reden
bestaat dat?

avatar van Sparkle
Tuurlijk - heb er over gelezen in een vrouwenblad.

avatar van John Doe
Madonna acteert voor haar doen goed in deze film.

avatar van Roodkapje
Ik heb het niet voor die advokaten-rechtzaak filmpjes. Acteren was ongeveer het enige wat een beetje positief kan genoemd worden.

avatar van xenne
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
matige B-film, die niemand zou zijn opgevallen, ware het niet dat Madonna er in speelt, ze acteert hier trouwens erg slecht vind ik, maar het script is toch nog een groter probleem (sex als moordwapen ) enkel bekijken als je Madonna eens in hare pure wil zien .... 1,5

avatar van Dennis Evahi
xenne schreef:

Grappig

avatar van madonnagirl3
Goede film

Madonna is heel goed in deze film
En hoort zeker niet in de flop top 100!

een 4.0

avatar van Mac Hammer Fan
Ik vond dit persoonlijk ook een goede film, voor zover ik mij het kan herinneren. Het is wel al een hele tijd geleden dat ik hem zag in de bioscoop, maar volgens mij hoort hij ook zeker niet thuis in de flop 100.
Er bestaan trouwens meerdere films in de Moviemeter database met een lagere rating maar ook minder stemmen, die beduidend slechter zijn.

avatar van MiSs CrY bAbY
Ik vind het idee achter het verhaal erg goed, alleen vind ik het te zwakjes neergezet. Madonna kan gewoon niet acteren, dat is duidelijk, ze hadden beter iemand anders kunnen casten voor deze film. Dat had de film al naar een hoger niveau kunnen brengen.

Ik geef deze film 3*

avatar van nienienien
Omdat ik fan van Madonna ben, heb ik deze film een keer op internet bekeken. Het boeide me totaal niet. Madonna moet andere dingen doen als acteren.

avatar van niethie
Ooit eens op tv gezien en ik vond het maar matigjes allemaal. Gewoon een standaard erotisch trillertje (niets nieuws in de lucht in ieder geval) Madonna zet een matige rol- neer en het plot is saai en oninteressant. Dafoe speelde opzich wel aardig en de film kent hier en daar wel wat aardige scenes maar verder kun je de film beter links laten liggen. Enkel leuk voor de die hard Madonna fans waar ik absoluut niet toe behoor.

2 sterren

LEIDENAAR187
Wannabe basic instinct,de sex maakt veel goed.

avatar van N_SANE
Ik vond de film behoorlijk meevallen, zeker na het lezen van alle reacties hier. Het acteren kon ermee door en de scenes in de rechtbank waren leuk om te volgen. Al met al een leuk en vermakelijk tussendoortje. Sowieso heb ik een zwak voor films die in de periode '80 en '90 zijn gemaakt.

speranza
Heerlijke seks in deze film. Ik heb me heel goed vermaakt.

Min of meer een soort van Basic Instinct maar dan met Madonna i.p.v. Sharon Stone. Verder zit er ook meer sex en bloot in. Persoonlijk vind ik dat niet erg en als het om Madonna gaat zeker niet. Het verhaal stelt niet zo veel en is eigenlijk alleen dankzij het bloot het aankijken waard. De cast voor deze film is best indrukwekkend want buiten de twee hoofdrolspelers Madonna (speelde voor haar doen best aardig) en Willem Dafoe speelden ook Julianne Moore, Jürgen Prochnow en Anne Archer als vrij bekende personen erin mee. Het is daarom ook best triest dat men niet meer van deze film heeft kunnen maken dan een flauwe erotische thriller.

avatar van aburex
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet eens zo slecht als de meningen hierboven laten blijken. Oké Madonna is geen rasactrice, maar de rechtszaak vond ik wel interressant om volgen. Het einde is ook onvoorspelbaar of is er iemand die de dokter als medeplichtige zag? Madonna in haar blootje, nou ja daarvoor moet je niet naar de film kijken.

avatar van sofripa
Wat nu? Flop 100? Nee, echt niet. Cast was niet beroerd, en zeker niet Madonna in eva-kostuum.

avatar van renzoroy
heel de film denk ik voornamelijk aan basic instinct... maar ondanks dat best aardig gedaan. willem dafoe speelt wel aardig... en madonna naakt is ook een plus

avatar van Decec
Een goede drama/romantiek/thriller film...
Goed verhaal...
Ouderwetse opname...
Goed acteerwerk...
Wel een jonge bekende acteurs Willem Dafoe, Frank Langella, Jürgen Prochnow
en Stan Shaw....
Goed kwaliteit breedbeeld (HD)...
Goed achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...

avatar van fappie
Zo dan. Deze score is wel heel laag. Volgens mij laat iedereen zich meesleuren in negativiteit. Ik heb me wel behoorlijk vermaakt. Ik vond Madonna zo slecht nog niet. Sowieso wordt er niet echt slecht geacteerd. Het verhaal leek een beetje op Basic Instinct, maar dan wat andere details. 3,0 sterren

avatar van Aapje81
Geen geweldige film maar zeker niet zo slecht als vaak wordt gesuggereerd. De film moet het vooral hebben van de sterke cast die het ook nog eens behoorlijk goed doet. Ja, zelfs Madonna speelt hier best ok en ook de vele erotische scenes zijn overtuigend.

Het enige waar ik een beetje buikpijn van krijg is het scenario maar eerlijk is eerlijk ik heb wel geboeid zitten kijken en heb me geen moment verveeld.

Gemiddeld.