• 8.348.341 stemmen

Met onder meer: William Hurt, Kathleen Turner en Richard Crenna

Releasedatum: 4 februari 1982

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Body Heat

"As the temperature rises, the suspense begins."

Ned Racine is een advocaat in een klein dorpje in Florida. Tijdens een hittegolf ontmoet hij de getrouwde Matty Walker. Een gepassioneerde relatie volgt, maar het duurt niet lang voor ze doorkrijgen dat het enige dat tussen hen in staat Matty's rijke echtgenoot is. Ze verzinnen een plan om hem te vermoorden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Judge Costanza

avatar van Lakte

Lakte

• 1911 stemmen

Erg goed! Had zo een film van Paul Verhoeven kunnen zijn!

avatar van FlorisV

FlorisV

Voorloper van Basic Instinct, in een stijlvol klassiek film noir jasje, met passende muziek en een hittegolf als achtergrond voor de nodige intriges. Femme fatale Turner is erg geraffineerd en zo onverzadigbaar dat rokkenjager Hurt zowat eelt op zijn pielemoos krijgt. Ik vond Turner overtuigend, door dat onschuldige en kwetsbare spel raak je geneigd haar te geloven, ook als ze alles bij elkaar liegt. Hurt overtuigt ook als slordige advocaat die achter zijn klabanus aanloopt.

Qua shots is er weinig bijzonders te zien (ik had wel iets meer van de omgeving willen zien), hoewel de film merendeels competent geschoten is. Zo'n verhaal had ook in een paar afleveringen van een (uitstekende) politieserie op TV gekund. Maar de A-acteurs maken het extra genietbaar en cinema-waardig (alleen Ted Danson is teveel afgescheept met een bijrolletje).

Het sterkste blijft het verhaal. Hoef je tegenwoordig nog zelden om te komen, dus mag deze gekoesterd worden. Maar de regie en het aangename tempo mogen er ook zijn.

avatar van FlorisV

FlorisV

Dievegge schreef:
Er is nog wat juridisch gehakketak mogelijk over de vraag of dat eerste testament niet opnieuw geldig wordt wanneer het tweede vervalt.

Dat vond ik ook raar. Als de meest recente versie ongeldig wordt verklaard, wordt dan niet teruggevallen op de eerdere versie?

avatar van stratmans

stratmans

Spannende film met verrassend happy end

avatar van Basto

Basto

Herzien. Een van de eerste echte (volwassen) films die ik ooit in de bios zag.

Blijft een mooie misdaadthriller met een sterke Hurt en Turner en een leuke eerste rol van Rouke. Misschien wat lang, maar het web dat voor je ogen geweven wordt is een kunststukje.

4* blijft staan.

kappeuter (crew films)

Bovengemiddeld goede neo-noir thriller met fantastische rollen van de twee hoofdrolspelers.
Kathleen Turner was een beetje de Sharon Stone van de jaren 80.
Productioneel ziet het er allemaal erg goed uit. Erg sfeervol en gefilmd op mooie locaties.
De spanning wordt goed opgebouwd en gedurende de hele film vastgehouden. De onvermijdelijke climax stelt niet teleur. De 'twist' is wat over-the-top, maar het past ook wel bij de film.