Constantine (2005)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller / Horror

geregisseerd door Francis Lawrence
met Keanu Reeves, Rachel Weisz en Shia LaBeouf

John Constantine (Keanu Reeves) is naar de hel geweest en teruggekeerd. Hij is geboren met een gave die hij niet wil hebben: het vermogen om engelen en demonen te herkennen die in menselijke gedaante op aarde leven. Zijn hulp wordt ingeroepen door een wanhopige, maar sceptische politie-onderzoekster Angela Dodson (Rachel Weisz) voor het oplossen van de mysterieuze dood van haar geliefde tweelingzuster. Het onderzoek neemt hen mee in de wereld van de demonen en engelen die in Los Angeles leven. Zij zijn beiden gevangen in een noodlottige reeks van bovenaardse gebeurtenissen. Is er uit deze hel op aarde nog een ontsnapping mogelijk?

avatar van titia
wel gestemd, maar niet helemaal eerlijk,ben in de pauze weggegaan omdat ik er echt helemaal niets aan vond! Ligt dit aan mij?
mening:
-geen spanning
-geen verhaal
-geen sympathieke/onsympatieke karakters
tijdens de film zei ik tegen mijn medeslachtoffer"Ik verveel me zo", zegt eigenlijk alles.

okee, de special effects waren soms wel aardig.
affijn, 1 ster voor de moeite en omdat ik pas halve sterren geef als het echt bagger is. (wanneer is dat eigenlijk? )
Dit is gewoon niet mijn ding!

avatar van zeus
Een onderhoudende film met leuke en mooie special effects, geen hoogstaander. 3,5*.

nette film.
leuke special effects.

Wat een ongelovelijk slechte film zeg!

Er zit gewoon totaal geen goed verhaal in, en iedereen doet maar wat gaat dood en komt weer tot leven.
Zeer vaag allemaal, had er veel meer van verwacht.

1* omdat Keanu Reeves medoet, maar das dan ook echt het enige positive

avatar van Tom Savini
Ik denk dat de film beter was geweest als ze een 'All-British'-cast hadden genomen met bijvoorbeeld Rupert Everett als John Constantine. Als je hem ziet in Dellamorte Dellamore, dan weet je dat hij de geschikte kandidaat is voor die rol. In de strip is John Constantine namelijk een engelsman en geen amerikaan.

Ik vond dit toch echt een vette film. En vooral de special effects die erin zitten. Dit moet ze wel een paar miljoentjes gekost hebben. De actie was trouwens ook goed. En het verhaal was ook wel aardig maar voor de rest. Topfilm !!!

avatar van Thorak
Een ronduit verschrikkelijke film.

Deze film is niets meer dan een probeersel om op het succes van Blade mee te liften, iest dat na een matig 2e deel en een ronduit beroerd 3e deel, een slecht idee is.

Wat betreft het verhaal: als ik het opperhoofd van de filmstudio was, zou ik per direct de script writer ontslaan!

Ik had nooit van deze comic gehoord, nu vind ik het interessant om meer over weten. Sterke punt van de film zijn de adembenemende beelden, dieptepunt is de script. Vooral laaste 20 min komt de verhaal echt tekory, maar door gode regie belijf je gretig kijken. Kortom moet je naar een bios met grote beeld, anders komt de film tekort.

avatar van Esteban
Wie weet wat er in de scène gebeurde na de aftiteling? Door in de meest crappy bioscoop ooit te gaan kijken, heb ik het gemist.

Cicero
Dankzij de trailer stond ik gisteravond in de bioscoop stijf van de verwachtingen. Maar ook deze film kon haar belofte niet inlossen. Het is tegenwoordig een trend dat trailers een eigen leven zijn gaan leiden en vaak een onjuiste weergave geven van de totale film.

Om te beginnen het acteerwerk van Keanu Reeves, simpelweg (te) stijf en (te) kleurloos. Een tweedehandsche poppenkast zou een beter thuis voor hem zijn. De kijker krijgt te maken met een vage, kettingrokende ''anti-held'' die vaak voor eigen parochie preekt om zo van de Hel verlost te worden. Daarbij maakt hij veelvuldig gebruik van anti-clericale pseudo-wetenschappelijke gezwets en sociaal-ostracisme. Zijn verbale vervloekingen aan het adres van God en Zijn Hemelse Koninkrijk boeten in aan geloofwaardigheid als deze dezelfde John Constantine alle religieuze dogma's van het Katholicisme erkent en erin gelooft. Al met al lijkt het alsof Keanu Reeves van elke scene een reclamespotje voor de Tabaks-Industrie maakt.

Daarnaast was het verhaal te verwarrend en slapjes. Het hele plot hing tijdens de film aan een zijden draadje. Regelmatig vonder er plotwendingen plaats en dat deed de film niet goed.

Verder hadden de aktie-momenten in de film een weinig hoge tsunami-gehalte. Een ware vecht-vermorzel-verpletter-spektakel zoals in ''X-Men 2'' of ''HellBoy'' ontbrak. Zelfs de ongeloofwaardige vechtscenes uit ''Van Helsing'' bleven mij langer bij.

De vecht-scenes:

1. Constantine bovenop een bezeten meisje.

2. Constantine die een spiegel van 6 hoog naar beneden flikkert.

3. Constantine in gevecht op straat tegen een kakkerlakken-monster.

4. Constantine die met 1 vlam 8800 vliegende demonen vernietigd.

5. Constantine die een portier van de discotheek een vuist geeft, nadat deze hem de toegang weigerd.

6. Constantine die met een micro-wave-kruisboog (gejat van Hugh Jackman) een nicht in peperduur kostuum (Balthasar) neerschiet.

7. Constantine die een zaal vol demonen vermoord met wijwater-sproeiers.

8. Constantine die gewurgd wordt door een lelijke blote voet van een vrouwelijke Gabriel.

Het enige, echt het enige, wat ik mooi aan de film vond, was na het moment dat Constantine zijn polsen doorsnijd. Lucifer komt persoonlijk naar beneden en er ontstaan hilarische gesprekken en prachtige special-effects (zoals dat kantoorraam wat in duizend scherven vliegt).

Voor de rest: verschrikkelijk, saai, lachwekkend, chaotisch en de titel 'film' onwaardig.

(*1,0)

avatar van agent smith
spoiler je niet een beetje veel door al die vechtscene's op te noemen?

bind them
wat is spoiler?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Je had geen zin om het dikgedrukte tekstje te lezen die je bij het plaatsen van je eerste bericht zag? Zie de FAQ, dan maar.

avatar van De GeuS
Lekker handig mijn eigen berichtje gedelete. Nog maar een keertje kort dan; onderhoudend, mooie effecten, ietswat slap plot; 3,5*

avatar van Edie
Hmm, ach, in principe een aardige film vind ik: leuke popcorn movie; verstand op nul en kijken maar. Enkele leuke scene's, en opmerkingen die Keanu maakte. Reeves vond ik ook goed in zijn rol passen.

Jammer dat ze tegenwoordig zo snel de goedkope digitale manier nemen van filmmaken; het grotendeel bestond uit digitale effecten, jammer, want had liever gigantische (maar daarintegen wel dure..) decors gezien, komt voor mij veel realistischer over dan dit.

Ondanks dit, toch 3 sterren.

Zeer matig en zonder bezieling.

Zelfmoord mag wel een doodzonde zijn voor de katholieken. In de filmwereld is het een doodzonde als je een film maakt die de kijker niet betrekt en beweegt. Oh Francis, gij zult branden in de celluloid-hel.

avatar van Nicolage Rico
De film mij wat tegen. Ik had meer bijzondere scenes verwacht. Keanu Reeves is weer perfect gecast voor deze rol, die hij overtuigend speelt. Verder viel de film tegen wat betreft de special effects en het verhaal. Let op de sluikreclame dat roken verdomd slecht voor je is... Haha.

Ik twijfel tussen de 3 en de 3,5 ster. Ik besluit toch 3 sterren te geven.

avatar van IcU
IcU
leuke film met een beetje ingewikkeld verhaal. De sfx zijn wel helemaal top.

Grappig om te weten, in Nederland is hij 16+ en in Belgie voor alle leeftijden. (KT Kinderen toegelaten) Daar had ik met mijn 15 jarige leeftijd best geluk mee...

avatar van Tomtommer
SigaretBurns schreef:

Zeer matig en zonder bezieling.

Volledig mee akkoord. Echt aftellen naar het einde...
Jammer van het weggesmeten geld.

avatar van Tomtommer
SigaretBurns schreef:

Zeer matig en zonder bezieling.

Volledig mee akkoord. Echt aftellen naar het einde...
Jammer van het weggesmeten geld.

avatar van ex_uva
Twee keer posten is niet de bedoeling...

Redelijk onderhoudende film, die alleen jammer genoeg nooit eng of spannend werd...

Syt
Het verhaal stelde weinig voor, ongeveer niveau Buffy aflevering 283.. Verder is het gewoon een vermakelijke popcornfilm, niets meer.

avatar van djeebee
irritante shitfilm !

Over het algemeen een leuke film.

Begin beter dan einde.

Keanu deed het goed.

djeebee schreef:

irritante shitfilm !

Weer zo'n geweldig onderbouwde mening.
:-|

avatar van sn@ke
Constantine *** 1/2

Coole comicverfilming met alweer een voortreffelijke Reeves die z'n rollen wel weet uit te kiezen. Hij is hier erg goed als de kettingrokende, bijna stervende duiveluitdrijver die z'n ticket tot de hemel probeert af te kopen. Vele uitbundige excorcist-taferelen en special effects in een razendsnelle visuele effecten - trip met een overtuigende Weisz. Film begin erg goed maar zakt naderhand toch wat in om op het eind weer een kleine heropleving mee te maken.

avatar van jedymaster
De film is een mengeling van blade en the crow en the exorcist en spawn en nog een aantal films waar ik nu even niet op de titels kan komen. Het is niet slecht gedaan maar ik had er meer van verwacht.

Cicero
jedymaster schreef:

Inderdaad. Het enige leuke aan de film was de verschijning van Lucifer (die kale in dat witte pak) als Constantine zijn polsen doorsnijdt.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Verwachtte niet veel, maar vond het eigenlijk een erg vermakelijke film. Er werd een leuk wereldje gecreëerd, zaten een paar prachtige shots in, en de verschillende hel/demonen-scenes waren sterk en overtuigend. Reeves vond ik niet bijzonder, maar er zaten een paar heerlijke bijrollen in. Stormare en Swinton vooral.

Ben helaas alleen niet tot na de credits blijven zitten.