Constantine (2005)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller / Horror

geregisseerd door Francis Lawrence
met Keanu Reeves, Rachel Weisz en Shia LaBeouf

John Constantine (Keanu Reeves) is naar de hel geweest en teruggekeerd. Hij is geboren met een gave die hij niet wil hebben: het vermogen om engelen en demonen te herkennen die in menselijke gedaante op aarde leven. Zijn hulp wordt ingeroepen door een wanhopige, maar sceptische politie-onderzoekster Angela Dodson (Rachel Weisz) voor het oplossen van de mysterieuze dood van haar geliefde tweelingzuster. Het onderzoek neemt hen mee in de wereld van de demonen en engelen die in Los Angeles leven. Zij zijn beiden gevangen in een noodlottige reeks van bovenaardse gebeurtenissen. Is er uit deze hel op aarde nog een ontsnapping mogelijk?

neo (crew)
Leuk die eerste foto. Reeves draagt dezelfde outfit als bij zijn kantoorbaan in The Matrix. Alleen is dit dan de pechvogel variant van Neo

avatar van petey
meer zoals jij dus

Zozo, wat bemerk ik nu ( ziet er goed uit )

avatar van Safri
Indeed

avatar van jassonn
Dit lijkt me wel wat, de trailer lokt wel.

Diesel
Matige trailer.

Ziet er nogal clichèmatig uit dit.

avatar van agent smith
ik vind het er wel spectaculair uitzien, lijkt me wel een leuke film op zich...

BS
goede trailer!
Vind vooral het begin goed, het eind komt nu ff iets te overdreven over.Maar er zitten zeker genoeg dingen in die het nog erg leuk kunnen maken.

Hier kan je 9 clips bekijken van Constantine

Ziet er wel interessant en vet uit.

De trailer ziet er inderdaad gelikt uit. Het enige probleem wat dit op kan leveren is het "gothika-effect" voor mij. Ook deze trailer sprak mij erg aan maar de film was uiteindelijk een flop. Hopelijk voldoet Constantine wel aan de verwachtingen die de trailer mij geven.

avatar van as
as
nog meer foto stills:
www.darkhorizons.com/2005/constantine.php[/url]

Ziet er mooi uit. Ik ben benieuwd. Reeves zou volgen Dark Horizons ook erg zin hebben in een vervolg, mits de film een succes wordt. Dan wel met dezelfde mensen

De meeste reviews die al online staan op Joblo en AICN zijn grotendeels positief.

avatar van WB
WB
Brrr, trailer ziet er zeergoed uit! Heeft iets weg van Fallen en End of Days!
Als het daar de som van is, ben ik zeer tevreden

KiDD
Ik verwacht veel van die film...ik ben benieuwd.

avatar van ToNe
Hellblazer
Baal wel dat ik niet echt de moeite heb genomen om de comics te checken...

avatar van Tara
Lijkt me ook wel wat, ziet er goed uit.

avatar van aSMoDeuS
Haha, idd erg Matrix.
Zeker met die spiegel en dat pakje.

Volgens mij is constantine in de strip een enorme klootzak, die het allemaal niks kan schelen(anti-held dus). Krijg jammer genoeg van de trailer het idee dat ze dat hebben veranderd.

avatar van krabat
Vervolg op Frailty?

avatar van The One Ring
Constantine? Constantijn, dus. Eindelijk een film over het koningshuis.

krabat schreef:

Vervolg op Frailty?

Ik had deze al een poosje in mijn kast liggen, dankzij jouw reactie ben ik 'm toch maar es gaan kijken. Is best een goeie film. Of je dit als een vervolg kan zien, dat denk ik niet. Deze, als je de lijn van frailty volgt, loopt tegelijkertijd.

Ik ga in ieder geval zeker constantine kijken!. Erna zal ik er een cijfer aan geven. Voorlopig geef ik 'm een 3,5 op de schaal van 5. Of de film dit cijfer blijft houden zal ik vrijdagavond wel merken.

avatar van johanm3
Heb afgelopen vrijdag een aantal stukjes bij de voorpremiere gezien in almere. En het zag er goed uit.

Ik ga deze film dan ook zekers een goed bekijken zodra die uit is.

avatar van sn@ke
Iets om erg naar uit te kijken , dit ...

Ik heb deze film afgelopen vrijdag in New York op Times Square gezien, wat een drukte zeg, 7 voorstellingen die avond en allemaal uitverkocht!

Ik ging met redelijke verwachtingen de bios in en moet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben..
Het is een vrij duistere, soms erg 'freaky' film, met naar mijn mening erg leuke special effects en een redelijk verhaal!

De film heeft zoals je in de trailer al kon zien een behoorlijke matrix sfeer maar staat daar toch ook weer op veel momenten los van..

Al met al vind ik dat Keanu leuk acteert in de film en al is het hele HELL gedeelte soms een beetje TE allemaal is dit zeker een must see voor de niet alledaagse filmliefhebbers...

Menni
Gezien de drukte op Times Square denkt de wél alledaagse filmliefhebber (wat een vreemde uitdrukking is, want juist die lui gaan maar een keer per maand) daar anders over .

avatar van bioscoopzaal
Erg goed gemaakt, maar op het gebied van plot toch wel erg mager. Vooral naar het einde toe stapelen de overklaarbare plotwendingen zich op. Gelukkig trekt de erg geslaagde ontknoping het zootje nog een beetje recht.

Wel jammer dat er de rest van de film niks meer wordt gedaan met het personage uit de (bijzonder veelbelovende) proloog. Ik was dolgraag te weten gekomen hoe Gabriel uiteindelijk het Sword of Destiny in handen krijgt. De uitwerking van die verhaallijn laat wel heel erg veel te wensen over.

Wel erg cool waren het originele camerawerk, de uitstekende speciale effecten en het film-noir gevoel van John Constantine's appartement. Goeie rol voor Keanu Reeves trouwens, die afgezien van zijn compleet verkeerde uiterlijk en accent (in de Hellblazer-comics is Constantine blond, Brits en lijkt hij op Sting) een uitstekende beurt maakt.

3 sterren.

avatar van johanm3
Leuke film om te zien. ( 3*)
Ik ken de comics niet. Vond het gewoon een moderne excorcist versie.