Bucking Broadway (1917)

Western

geregisseerd door John Ford
met Harry Carey, Molly Malone en L.M. Wells

Fortune, Wyoming. Cheyenne Harry, een cowboy, werkt op de ranch van Ben Clayton. Harry is verliefd op Bens dochter Helen en hoopt met haar te trouwen, maar Helen valt voor de charmes van een veehandelaar uit de stad...

lowhusky
was een verloren film maar 5 jaar geleden was er een print in Frankrijk gevonden

avatar van Ithildin
Erg charmante film van John Ford, met een paar prachtige landschapsshots in Wyoming, cowboys rijdend door de straten van New York en een enorm chaotische knokpartij. Met een fijne later ingevoegde piano begeleiding. Zeker de moeite waard om eens te kijken. Het verhaal is alleen geen soeps.

avatar van simonvinkie
Niet echt een goed debuut van John Ford, al is het best de moeite waard om naar te kijken. Vooral de landschappen in Wyoming zijn erg mooi. Verder vond ik dat Harry Carey het ook best aardig deed. Verhaal is helaas dan niet echt boeiend. Allemaal wat klef, maar toch was het best de moeite waard om een keer zo´n oude western te zien. Niveau lag dan helaas wel vrij laag.

2*, John Ford zal in de toekomst zeker meer aandacht van mij krijgen

avatar van simonvinkie
Martin Van K schreef:
nu te bekijken op Europa filmtreasures:

About the film Bucking Broadway - Europa Film Treasures - europafilmtreasures.eu

Handige site trouwens, daar heb ik hem ook op bekeken.

avatar van LuukRamaker
Deze vroege Harry Carey uit John Ford's (meteen zeer productieve) debuutjaar doet wat 't moet doen. Dit is volgens mij precies waarvoor mensen naar de film gingen in de jaren '10 van de vorige eeuw. Bucking Broadway lijkt me een korte western waarbij ze waar kregen voor hun geld. Meteen aan het begin van de film wordt een leuke romance gecreëerd en de komst van een vreemdeling zorgt er al gauw voor dat deze op het spel komt te staan. Tijdens de rest van de film is er daardoor eigenlijk wel voldoende spanning en genoeg om op te hopen. De ontknoping valt vervolgens niet tegen.