Mafioso (1962)

Italië
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Alberto Lattuada
met Alberto Sordi, Norma Bengell en Gabriella Conti

Nino Badalamenti is opzichter bij een Fiat-fabriek in Milaan en voert zijn werk met extreme precisie uit. Dan gaat hij met zijn vrouw en dochters op vakantie naar zijn geboortedorp op Sicilie, waar hij persoonlijk een pakje meegegeven door zijn baas moet afleveren aan een lokale maffiabaas.

avatar van Dogie_Hogan
Criterion brengt Mafioso binnenkort uit:

avatar van Straniero
Geen bijzondere film, maar ook niet onaardig. Sordi is prima in zijn rol, het camerawerk is ook dik oké, maar het verhaal loopt de kantjes er een beetje af wat mij betreft.

De Italianen zullen hier wel warm voorlopen ik vond het allemaal net niet en een van de minste rollen van Sordi.