Flandersui Gae (2000)

Alternatieve titels: Barking Dogs Never Bite | Flanders Oui Kae | Flanders' Dog

Zuid-Korea

geregisseerd door Joon-ho Bong
met Sung-jae Lee, Du-na Bae en Hie-bong Byeon

Een van de bewoners van een appartementencomplex is universitair docent Yun-ju. Hij zit werkloos thuis en zijn hoogzwangere vrouw werkt op kantoor. Hij ergert zich aan een blaffende hond en gaat op onderzoek uit om het beest tot zwijgen te brengen. Zijn pad kruist echter dat van een jonge secretaresse die zich juist het lot van verdwenen honden aantrekt.

avatar van PeterNL
Leuke film. (3.5)

Haha zeker geen film voor honden liefhebbers. Ook al krijg je een waarschuwing aan het begin van de film dat geen honden zijn mishandelt tijdens het filmen. Het ziet er allemaal erg gemeen uit in de film. Voor de rest, was de film wel aardig, niet echt super ofzo.

avatar van james_cameron
Droogkomisch, bizar verhaal over het leven in en rondom een groot appartementencomplex. Goed gefilmd en gespeeld met veel leuke details, zoals de vreemde verhalen die de conciërge vertelt. De film is soms zelfs best spannend, maar het lage tempo en sommige onbevredigend uitgewerkte personages en verhaallijnen maken er geen topper van.

avatar van J.T.O
Gezien van de poster had ik hele andere ideeën in gedachten van wat er zou gaan gebeuren. Het verhaal heeft nogal weinig samenhang en het einde vind ik niet zo bevredigend. Misschien is het dan omdat ik hem niet vat, maar volgens mij kon het wel een stuk beter uitgewerkt worden. Ik voel er weinig voor deze film, maar ondanks dat is het wel vermakelijk.

3 sterren.

avatar van danuz
Weer een Aziatische film over honden. Deze keer worden de viervoeters met iets minder genegenheid behandeld. Soms komt de film best hard uit de hoek, op andere momenten juist weer luchtig en grappig. Net iets meer dan een niemendalletje, door zijn wat vreemde karakter. Audiovisueel en narratief is het allemaal conventioneel, maar toch wringt er wat in de vertelling. Alles lijkt wat doelloos vooruit te varen. Achteraf valt er een heldere lijn uit te destilleren, tijdens het kijken ervoer ik dat echter niet zo. Wat het toch tot een alleraardigst werk maakt.

Aangenaam debuut van Gisaengchung-regisseur Joon-ho Bong. De film mist de finesses en subtiele humor van Bong’s recente meesterwerk, maar is desondanks toch wel onderhoudend.