The Barbaric Beast of Boggy Creek Part II (1985)

Alternatieve titel: Boggy Creek II: And the Legend Continues

Horror / Mystery

geregisseerd door Charles B. Pierce
met Cindy Butler, Chuck Pierce en Jimmy Clem

Een groep studenten doen onderzoek in een moeras naar de gevreesde monster die volgens de lokale bevolking daar woont. Ze komen er snel achter dat het betreden van zijn territorium dodelijke gevolgen kan hebben.

damon
het rare is: het beest op de poster is niet het beest in de film!
de film is supercheap maar zo nu en dan best redelijk
iets te natuurdocumentaire achtig met country muziek, maar het is te volgen

avatar van otherfool
damon schreef:
het rare is: het beest op de poster is niet het beest in de film!

Nee, bepaald niet

Hele weirde film eigenlijk, er gebeurt hoegenaamd niets maar voor de kijker is dat haast geruststellend. Alsof de makers halverwege dachten naaah we gaan er toch maar geen horrorfilm van maken, maar inderdaad een soort natuurdocumentaire.

Wel gaaf en ja zelfs spannend zijn de scenes met een soort bewegingssensorcomputer. Verder valt de film op door de immer shirtloze zoon van regisseur (en hoofdrolspeler) Pierce, die blijkbaar niets te doen had het weekend dat dit werkje werd opgenomen. Nou, dan maar mee met paps! Over de casting van de dames geen kwaad woord verder

Voor wie dit wat gezapig klinkt: in het slotkwartier komt er een personage ten tonele dat alle verbeelding tart, dat moet je echt zien om te geloven. Meer zeg ik niet!

2*.