Robot Jox (1989)

Alternatieve titel: Robojox

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Stuart Gordon
met Gary Graham, Anne-Marie Johnson en Hilary Mason

Na afloop van de Derde Wereldoorlog is elke vorm van oorlog met frontsoldaten verboden en de conflicten worden nu uitgevochten met gigantische robots, bestuurd door de allerbeste piloten. Achilles is zo een toppiloot en moet op een gegeven moment de strijd aanbinden met een robot van de vijand om uit te maken wie heerschappij over de staat Alaska krijgt.

Mech-Warrior: The Movie ???

Two men! Two machines! Too wild! Doet me een beetje denken aan de Beastie Boys vs. Backstreet Boys in Celebrity Death Match.

avatar van Quentin
Wow, deze film heeft een coole trailer

avatar van xangadix
Die enorme robots hebben ze ook best leuk gemaakt. Leuk dat je gewoon twee kerels in pakken ziet klooien met een mini-neptribunetje ernaast.

damon
ziet er grappig uit
de film ziet eruit als een volwassen Power Rangers
maar aan alles is te zien dat dit een B-film is

avatar van dutchtuga
Heel anders dan Gordon's horrorvoer. Er is veel mis met Robot Jox; soundtrack, acteerwerk, irritante VS vs USSR thema en het einde om maar wat op te noemen, maar deze film bevat zoveel camp dat het opeens allemaal erg vermakelijk wordt. De gevechten tussen de robots zijn erg leuken zien er af en toe zelfs nog goed uit ook. Ik heb me prima vermaakt.

avatar van Quentin
Heb je de (goedkope) Nederlandse dvd gekocht? Zo ja hoe is die? (kwa beeld en geluid)

avatar van dutchtuga
Heb een erg goedkope uitgave van Emporium. Gewoon van VHS overgezet naar DVD. Niet al te beste kwaliteit dus. Niet aan te raden, maar wel zeer goedkoop .

lijkt wel wat op animes als orguss02 en macross

avatar van SuperSideSwipe
Vreselijk saaie film, jaren terug gezien. Maar elke keer als ik eraan terugdenk, krijg is spontaan een pijnlijke blik op mn gelaat.

avatar van Flipman
xangadix schreef:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de robots zijn gemaakt dmv go motion en schaalmodellen.

avatar van newG
een film die in mijn dvd-kast staat, had hem oorsprongkelijk 2.5* maar na de hoes nog eens te zien verhoogt naar 3*
Het verhaal is soms traag, het acteren zwak, maar ach... Gigantische robotten vechten tegen elkaar! Sommige beelden blijven maanden na 1ste kijkbeurt nog steeds in mijn hoofd spoken... Daarom verdiend hij een halfje erbij

avatar van mikey
Bij de witte boekenmarkt voor 1.99 gekocht, en was het waard. De effecten zijn voor de kiddo's maar aantal scenes kunnen schokkend zijn voor hen. Zelfs ik dacht af en toe: nou nou, moet dit? Corny verhaal maar de stop motion is lekker.

is deze op vhs uitgebracht als Robo Wars?? zoja, dan heb ik hem gezien.

Brol.

Sommige shots van de mechs zijn geslaagd en er zitten een aantal grappige details in. Maar daartegenover staan ook genoeg belachelijk goedkope shots, waardoor de mechs maar belachelijke kartonnen dozen lijken.

Design is verder ook nogal matig, maar het zijn vooral de statische gevechten, zowel man vs man als machine vs machine, die echt nergens op slaan. Ik heb toch al wel wat mech gevechten gezien, maar als je twee reuzenrobots op één plein ziet staan verwacht je toch wat meer actie en flexibiliteit. Het levert compleet ridicule scenes op.

Verder is zowat alles slecht aan deze film, van de props tot de muziek tot het acteerwerk. Voor fans van dit soort mechavoer zijn er betere films.

Gordon en SF, het gaat echt niet samen. Ook best vervelend dat er steeds een paar hicks en hilbillies bij moeten lopen.

Edit: eindgevecht had een beetje weg van Porco Rosso.

avatar van Biosguru
Zo slecht dat het weer leuk word. Essentieele jaren 80 USA cinema: onnodige karate scene's, de bad en good guy in een hou me vast gevecht in een bar,over ambitieuze jongeren in de problemen, jappaners die niet te vertrouwen zijn en een onmenselijk Rus als de vijand.

avatar van xangadix
Flipman schreef:

Ruim zes jaar later dan maar even een reactie: het zijn zeker stop motion opnames en geen mannen in pakken. Dat had ik me blijkbaar compleet verkeerd herinnerd. Ik vind het er nu allemaal toch wel mooi uitzien. Sommige dingen zijn zo nep als wat, maar om een of andere reden werkt het. Het zal de leeftijd wel zijn...

avatar van Flipman
Gôh, bedankt voor je reactie, maar... ik kan me mijn eigen respons op jouw post niet eens herinneren ! Laat staan da'k nog weet wie die 'betrouwbare bron' is of hoe ik ooit over deze film heb gehoord...!