Surviving the Game (1994)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Ernest R. Dickerson
met Ice-T, Rutger Hauer en Gary Busey

Mason, een zwarte zwerver, wil een einde aan zijn leven maken wanneer twee van zijn beste vrienden sterven. Een sociaal werker weet dit net op tijd te voorkomen en biedt hem een goedbetaalde job aan. Mason accepteert het aanbod om als gids te fungeren voor een groep zakenlui die in de Rocky Mountains eens op iets speciaals willen jagen. Hij ontdekt al gauw dat hij de prooi is. De jagers hebben echter geen rekening gehouden met zijn intelligentie.

avatar van AGE-411
Vond deze toch wel de moeite waard hoor!

K@i
AGE-411 schreef:
Vond deze toch wel de moeite waard hoor!

Absoluut

Mr_White
Deze film is absolute middelmaat maar toch vermakelijk. Met name door de combinatie van acteurs die lekker eng kunnen spelen (Hauer en Busey) blijft de film overeind.

83Utreg!
Vroeger als 11 jarig jochie gezien, toen vond ik hem supervet.

Laatst weer gezien, toch wel een beetje tegengevallen. Maar desondanks, toch wel leuk opgezet met aardige acteurs, en een hoop aktie. De film is niet geweldig maar is zeker wel spannend genoeg.

Leuke film ik heb me goed vermaakt in deze film.

Volgens mij klopt de info niet helemaal, ik citeer "Mason accepteert het aanbod om als prooi te fungeren voor een groep zakenlui die in de Rocky Mountains eens op iets speciaals willen jagen"
Volgens mij klopt dit niet!
Mason zou meegaan als hulpje of zo iets en wordt daar de volgende morgen wakker gemaakt en medegedeeld dat ze op hem gaan jagen......

avatar van dijkieR
toen die net uit kwam was ik 13 en heb me toen prima vermaakt met deze film en daar beoordeel ik m ook op. Best een aardig aktie filmpje met een in mijn ogen redelijk goed acterende rutger hauer.lang niet gezien maar weet zeker dat ik me er op een regenachtig zondagie best weer mee zou kunnen vermaken. 3 sterren.

avatar van OlafK
Surviving the Game kent een boeiend verhaal, maar overtuigt toch niet echt. Te vaak wordt je eraan herinnerd dat je naar een B-film zit te kijken. Het acteerwerk is vaak knullig, de muziek echt barslecht. Vaak begon ik gewoon te lachen om de belabberde muziekkeuze.

Toch heb ik me wel behoorlijk met de film vermaakt. Het plot sprak en spreekt me behoorlijk aan. Jammer dat de uitwerking niet altijd even vlekkeloos verliep, want Surviving the Game had absoluut meer potentie dan wat er nu uit is gehaald.

avatar van moviemafketel
Gaaf altijd dit soort films ala Hard Target,waar een kat en muis-spel wordt gespeeld en de muis natuurlijk wint!
Surviving the game voelt soms een beetje B-achtig aan,maar daardoor is de spanning niet minder. Leuk om Hauer weer als bad guy te zien. Gewoon een keer meepakken deze film.

avatar van PascaL
Heerlijke film! nostalgisch voor mij

Gewoon een hele vette film!!!!!

Suspens van de bovenste plank. Véél beter dan van die 13-in-1-dozijn flut-horrorfilmpjes!!!

Dit is toch wel een puike B-film met goede rollen van Ice-T, Rutger Hauer en Gary Busey. Verhaal is best goed en ook boeiend en er zit ook redelijk wat actie in. Kijkt zich prima weg.

avatar van psychopath
Leuke film, nu op tv ook, vind dit eigenlijk 1 van de weinige films waar ice t goed in acteert

avatar van rep_robert
Film met een leuk uitgangspunt die ondanks het enorme b-gehalte toch een paar bekende gezichten heeft en redelijk vermakelijk is.

Puur door de leuke setting en het acceptabele acteerwerk van Hauer is het redelijk te pruimen. Ook al is de uitwerking ietwat ongeloofwaardig. Iedere keer als Ice-T een geniaal plannetje heeft hebben de 'jagers' een idee dat er iets niet klopt en doorzien ze zijn plannetje. Of waarom gebruiken ze hun echte naam, waardoor Ice-T op het einde Hauer kan opzoeken. Slordig.

Ach ja, het is er verder de film ook niet voor om alle details af te gaan zeiken.

Ruim 2,5*

avatar van moviemafketel
Ze gingen er geen enkel moment van uit dat Ice-T het zou winnen, dus of ze hun naam nou zeiden of niet maakte voor hun weinig uit. Maar ja, je ziet wat er van komt.

avatar van rep_robert
Ja, die laksigheid komt hun duur te staan. maar wel jammer, Ice-T doet opzich geniale dingen in de film, door gewoon droog terug te gaan naar de hut. Alleen dat groepje moet zich vlak erna ook opeens bedenken. Dat gebeurt 2x in de film. Snap sowieso niet waarom dat groepje zich niet gewoon verspreidde

avatar van Decec
Ik vond een goede actie/avontuurfilm...
Het is wel leuk voor een kat en muis-spel, maar ik vond belachelijk gaat mensen vermoorden... het is maar een film...
Prima acteur Rutgher Hauger, Ice-T spelen goed!

avatar van erik1677
Heerlijk jaren 90 actievermaak, met inderdaad een hoog b-gehalte.
Maar wel heel gaaf gebracht.

avatar van sofripa
Lekker B kan nooit kwaad. Met een leuke nederlandse noot erbij. Ik zeg: bier en chips!

avatar van DragQueen
Een aardige film. met een prima concept, dat best veel potentie bevat. de uitwerking laat op punten wel te wensen over, maar is toch best vermakelijk. met o.a Hauer en Busey, is er ook een prima cast aanwezig. actievol, en bij vlagen spannend. 3 sterren.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Puike psychopaat.

Neerlands grootste filmheld zet een puike psychopaat met vriendelijk lachje neer. Wederom in een Amerikaanse B-film die van simpele actie aan elkaar hangt, maar juist daar lijkt hij zo goed te gedijen. Deze inmiddels 17 jaar oude film smaakt nog steeds het best met een beker vol popcorn en het verstand op zachtjes. Dan valt de ietwat uit de toon vallende Ice-T het beste te harden.

Redelijk.

avatar van Dennissssss
Vroeger was dit 1 van mijn favoriete films. Zo spannend! Echt zo vaak gekeken...
Met die hoofden in die potjes als het dan doordringt dat er op hem gejaagd zal worden.
En dat hij dan ook wint van hun.

Vandaar mijn hoge punt....

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Surviving the game is een wannabe variant van Predator, alleen zonder sfeer. Langs de andere kant is er voldoende actie en achtervolging in de film om het toch nog boeiend te houden. Je weet dat dit soort films een afvalrace is en je bent als kijker gewoon benieuwd om te zien wie de volgende is en op welke manier. De cast is een verzameling acteurs die hier best in past en er een aangename van kan maken. Ook al hebben ze al beter gepresteerd en is dit verre van hun beste rol. Maar als de karakters niet meer zijn uitgewerkt, moet je er als acteur ook niet veel inleggen natuurlijk. Mooie natuur trouwens, dit zou een zielige film geweest zijn als het in een stad te doen was of een dorre woestijn.

avatar van Spetie
Een redelijk vermakelijk filmpje en weer eens een iets andere variant in het genre.

De cast is wel in orde, al is hoofdrolspeler Ice T niet altijd even goed. Rutger Hauer en Garey Busey zijn wel redelijk goed op dreef, vooral Hauer zet een lekker gemeen personage neer. Het verloop is erg voorspelbaar, maar de setting en de mooie plaatjes van de natuur aldaar maken veel goed. Het einde; "always check the barrel, before shooting", is wel leuk verzonnen.

Niet heel top dus, maar overall nog goed te doen. Ik vind een vergelijkbare film als Hard Target toch wel een stuk beter.

avatar van Gang_Star
Redelijk.
De cast is best leuk, toch een hoop bekende koppen die het ook nog eens vrij aardig doen. Vooral de rollen van naar mijn idee Ice-T en Rutger Hauer sprongen erboven uit. Het is jammer dat deze film zo traag op gang komt en de opbouw naar actiescènes nogal lang duurt. Gelukkig is de actie goed te doen, ook al is het ook weer niet echt bijzonder. Een film die het eerste gedeelte weinig actie bevat, maar juist de tweede helft zorgt voor het broodnodige vermaak.

avatar van FunkStarr
Ongeacht een aantal knullige vechtscènes een spannende film met een leuke cast. Vergelijkbaar met Hard Target, al komt deze net even iets realistischer over.

avatar van Insignificance
Zwakke actie thriller die op beide vlakken ernstig tekort schiet. Een jacht in de wildernis, dat moet wat spanning en dergelijke kunnen opleveren, maar Dickerson bakt er niks van. Geen enkele scène die wat dat betreft de moeite waard is, het spul hobbelt maar wat achter elkaar aan en komt elkaar als vanzelf weer tegen. Opmerkelijk voor zo'n groot speelveld. Qua actie doet het het met erg lompe gevechten en wat wapengekletter. Behalve een explosie valt daar ook niet veel te halen. Ice-T maakt een verdwaalde indruk. Niet letterlijk trouwens. Eveneens opmerkelijk. Vervelend rolletje ook, met al dat drama en die grote waffel. Het is de rest van de cast die het enigszins de moeite waard maakt. Paar fijne koppen die hier prima passen. Met Hauer als ringleader en uitblinker. Die had het duidelijk naar z'n zin. Hij wel.