Turbulence (1997)

Actie / Thriller

geregisseerd door Robert Butler
met Ray Liotta, Lauren Holly en Brendan Gleeson

De moordenaar Ryan Weaver wordt op Kerstavond samen met enkele andere gevangenen met een vliegtuig overgebracht naar de gevangenis. Ryan weet samen met een andere gevangene de bewakers te overmeesteren, en de gehele crew (op Teri Halloran na) te vermoorden. Teri moet, met behulp van Samuel Bowen in de control-tower, Ryan zien te overmeesteren.

Onderhoudende film met een aardig spelende Ray Liotta en een leuk uitziende Lauren Holly. Verhaal vond ik best aardig en was op het einde zelfs een beetje spannend.

avatar van movie fan
redelijke film , die geen topper was , maar ook geen flop. hij bleef me toch boeien , waarschijnlijk door Ray Liotta , die wel goed acteerde . verhaal viel mee , einde was voorspelbaar . maar al bij al toch 3 sterren , dankzij Ray Liotta!

pgm
Wie kan dit in godsnaam goed vinden, naar de prullebak ermee.

Leuke, spannende film, waar ik me zeker mee vermaakt heb. Ook al is die niet origineel en vrij voorspelbaar, ik vond hem van het begin tot het einde boeiend.

Yep, ook in Hollywood bestaat de term bladvulling: 1.00 (0.90)
Het was weer even geleden dat ik een hoop onzin voorbij zag komen, maar met Turbulence zitten we weer pole position om te lachen, gieren en brullen om alle nonsens die men in deze prent aan de dag brengt. En waar heeft Liotta in hemelsnaam zijn kop om de deur gestoken om in zo’n gedrocht terecht te komen! Buiten zijn aanwezigheid bakt hij er ook nog eens helemaal niets van als de overacterende Weaver, om over Holly maar helemaal te zwijgen. Het script raakt kant noch wal, zakt de prent na een halfuur als een plumpudding in elkaar en moeten we vooral niet te zwaar tillen aan alle stupide acties die er worden uitgehaald. En dan te bedenken dat er destijds bijna zestig miljoen Dollar in deze prent is gepompt. Alsof tachtig procent daarvan perongeluk in de vliegtuigmotor terecht is gekomen…

avatar van DragQueen
Zeker geen originele film, maar wel enigzins vermakelijk. en soms zelfs een beetje spannend te noemen. halverwege kakt de prent wel een beetje in, en dwaalt hij af naar een lager niveau. maar goed dat liotta nog een gaatje in zijn agenda had voor deze film. niet dat hij zo meesterlijk acteert, maar de film geeft hij wel meerwaarde. leuk om eens te zien, maar meer niet. 2,5 ster.

avatar van movie acteurs
Vond de dvd cover al niks.

Erg zwakke film. Vond hem zelfs eentonig en nergens echt spannend. Verhaaltje is uitgekauwd en cliché. Acteerwerk is niet goed, ook Ray Liotta kon de film helaas niet echt dragen. 1,5.

avatar van Pipoo!
3 sterren, alleen al voor Liotta, zo zie ik hem het liefst.

Ik begrijp de massa soms totaal niet. Turbulence heeft namelijk alles wat een popcorn film populair hoort te maken en het was uiteindelijk zowel een commercieel als kritische mislukking? Waarom precies? Was er niet voldoende (goede) actie aanwezig? Was de seriemoordenaar (Liotta) niet overtuigend psychopatisch genoeg? Was Lauren Holly niet de aantrekkelijke, steeds meer kleding verliezende, heldin die we zouden moeten zien? Is het concept van een op hol geslagen vliegtuig niet interessant?

Voor mij werkte de film persoonlijk prima en alle vragen die ik hier boven stel beantwoord ik ontkennend. De actie was goed en voldoende aanwezig, Liotta was een heerlijke psychopaat, Lauren Holly was aantrekkelijk en het concept van een op hol geslagen vliegtuig verveelt niet.

Fijnste gedeelte van de film is eigenlijk nog het moment waarop het voor de kijker niet duidelijk is of Weaver nu wel of geen gek is. Nergens iets diepgaands of hoogdravends, maar Turbulence doet precies wat het moet doen: vermaken.

avatar van rambam3
dit is nou echt zo'n typische Blokker-film die je voor 2 euro gloednieuw kan kopen. pff wat slecht. Het ene na het andere cliché.

Moet wel zeggen dat ze een aantal scènes knap hebben gemaakt. vandaar voor de moeite: 1*

avatar van Dennissssss
Vrij matige, voorspelbare en ongeloofwaardige film.

Voorbeeld:

Je ziet op een gegeven moment die kogels op de grond vallen en je weet al, daar gaat straks iemand een kogel van oprapen, dat pistool uit de cabine pakken en dan iemand dood schieten. En dat gebeurd dan natuurlijk ook.

Wanneer Lauren en Ray in gevecht / achtervolging zijn. Gaat dat vliegtuig ineens op zijn kop vliegen en daarna weer recht. Tuurlijk...

Zo heb ik me diverse keren zitten ergeren. Op de een of andere manier weet de film op bepaalde momenten wel spannend te zijn, terwijl je toch al weet hoe het af gaat lopen. De special effects zijn ook slecht, maar ja 1997....

avatar van 606
Vrij aardig en best mooi gemaakt op sommige momenten.
Ray is erg goed als creepy killer.

3 sterren

avatar van eavymetal
Ijzersterke film met prachtige rollen van Ray Liotta en Lauren Holly.

avatar van K. V.
'k had eens zin om een no-brainer film te bekijken die niet te lang duurde en dus deze eens bekeken en 'k heb precies gekregen wat 'k verwachtte.
Geen slechte film, maar zeker ook geen waw film. 'k was de 100 min geëntertaind en de cast viel ook goed mee. Vooral Ray Liotta stal toch wel show in de film als slechterik.
'k dacht even dat ze het te bont hadden gemaakt door het vliegtuig 360° te laten draaien, maar toen 'k de making-off bekeek, is dit toch al een tweetal keer in het echt gebeurd.
Al bij al een leuk filmpje die als je niet te veel verwacht het bekijken waard is.

avatar van Curriculum
Dankzij de gestoorde Ray Liotta geef ik deze film een 4.0. Deze man is magistraal in het vertolken van een psychopathische seriemoordenaar. De overige personages waren niet uitzonderlijk goed geacteerd.

Terri Halloran vond ik echter erg ambetant.

avatar van xxERWINxx
Goede film! Beste deel uit de serie is deze.

Ray Liotta in een rol waarin we hem al veel hebben gezien en waarin hij ook goed is.
Maar verder is er weinig boeiend aan deze film.

avatar van Hollywood007
Eén van de zoveel in zen soort dacht ik, maar toch eentje die me wist te boeien. Als je dit genre graag ziet, is deze het bekijken zeker eens waard.

avatar van jarno1975
Zojuist een herziening ondergaan. Geen idee waarom ik deze ooit 3* heb gegeven. Het verhaal is zo simpel als pompwater en dan met een stewardess die nog te dom is om te poepen. Liotta was het enige pluspuntje. 1,5*.

avatar van Elchapo
Een film die ik rond kersttijd nog ff gauw meepak...al 8 keer gezien,voorspelbaar maar kijkt lekker weg....4 stars.

avatar van BlueJudaskiss
Lekker onzinnig popcornvermaak met een verhaal dat soms kant noch wal sloeg, maar Liotta doet het leuk. 3,0*

Tarkus schreef:
Maar verder is er weinig boeiend aan deze film.

Omdat ik de film voor 1 € op de kop heb kunnen tikken, nog eens bekeken.
Blijf bij mijn eerste mening, al is hij de 1 € wel meer dan waard, maar ophefmakend is de film niet.

avatar van Phantasm
Spannende film die lekker wegkijkt.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, nog steeds een erg goede film! Ook de beste van de 3 delen van Turbulence.
Deze film is best spannend en er zit genoeg actie in, ook goed gespeeld door de stewardess die in haar eentje alles in goede banen moet lijden.
Ook het eind vond ik erg geslaagd! Daarom 3.5 sterren

Er zijn natuurlijk al veel van dit soort films zoals Air force one, Con air, Altitude enz enz
maar altijd weer vermakelijk.