Turbulence 3: Heavy Metal (2001)

Alternatieve titel: Turbulence 3

Verenigde Staten / Canada / Verenigd Koninkrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Jorge Montesi
met Joe Mantegna, Craig Sheffer en Gabrielle Anwar

Een rock-artiest geeft een concert in een jumbojet. Op de grond zien een hacker (Sheffer) en FBI-agente Kate Hayden (Anwar) hoe een dubbelganger van de zanger het vliegtuig kaapt.

avatar van Sparkle
Ik geef toe: ik had erger verwacht. Spijtig dat ik niet een Heavy Metal fan ben anders had het zeker een half puntje meer gekregen.

Was 'ns een keer op Canal+...Ik zal niet stemmen omdat ik hem niet heb afgekeken maar......WAT EEN K*TFILM!!!

zowiezo knap dat ze drie van hebben mogen maken... prul.

MaTtIeBoY
Die gozer die Craig Sheffer ofzo zat ook in deel 2 maar hij was toch geen hacker daarin? Of heb ik net dat stukje gemist?

avatar van nirvana
amai, kan het slechter? Toch nog één puntje voor diegene die hier hun tijd ingestoken hebben. Kutfilm !

Ik weet niet wat jullie zeiken ik vind t een top film
Alleen wel droog dat dat die gast de vliegtuig bestuurd

Die smerige KISS lookalike stoorde mij zo.

Was wel verrast om Rutger Hauer te zien.

MaTtIeBoY schreef:

Hij speelt in deze film een hele andere rol. Waarom ze hem dan weer wilde hebben in deze film snap ik niet, want het leidt alleen maar tot verwarring. Hauer heeft ook een klein rolletje. Hij heeft in 2 draaidagen ofzo zijn zakken even gevult. Zijn naam op de hoes was zelfs enkele jaren geleden nog best wat waard in Amerika.

avatar van Badalamenti
Hoe is het mogelijk dat een geweldig acteur als Joe Mantegna in dit soort van films moet opdraven !

Zwak verhaal, meer valt er niet over te zeggen zwakste van de reeks. 1,5* voor de moeite

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Wat een matige stemmen
ik vond de film wel mee vallen best wel ok zelfs
leuke muziek (ok ik hou zelf ook van heavy metal)
en goed geacteerd nee vond de film zeker niet slecht 3,5 !

Zeker wel matige stemmen. Voor mij een 4. Toch op een leuke manier bedacht om die vliegtuig weer op zijn pootjes te krijgen. En de muziek is ook geweldig. (was ik er maar bij haha)

jack-sparrow
hij is best goed .
ik vind de muziek niet zo goed.
maar hij is wel oke.
ik geef 2.5

Disk schreef:
Die smerige KISS lookalike stoorde mij zo.

Was wel verrast om Rutger Hauer te zien.

Als ik jouw profiel zo bekijk dan geef je bijna alleen maar 5*, dus het is niet zo speciaal dat jij dit een topfilm noemt he....

Misschien moet je voortaan een beetje kritisch naar een film kijken, dan zal blijken dan niet elke film een topfilm is.

Ik heb deze film zelf trouwens niet gezien...

avatar van Bazza
sowieso de naam al lijkt het me een echte neppe ... film

avatar van Vinnie_NL
Chavez schreef:

Ik heb deze film zelf trouwens niet gezien...

Ik denk dat je deze persoon wilde quoten
leukefilms schreef:
Ik weet niet wat jullie zeiken ik vind t een top film
Alleen wel droog dat dat die gast de vliegtuig bestuurd

Ik heb hem net gezien, en ik vind mezelf niet heel kritisch als het op films betreft maar wat een slechte film was dit zeg. Dat van die flightsim sloeg nergens op. Die gast had alleen maar flightsims gespeeld, hoe weet hij dan precies waar het knopje zit waarmee je als piloot iets tegen de passagiers kunt zeggen.

En die rockster die het vliegtuig bestuurt, als ze landen zegt ie opeens:"We gaan nog steeds te snel" En hoe kan je dat dan al zien zonder enige ervaring.

Het is dat ik zo nu en dan toch een B-film moet kijken, want als je het slechte niet kent weet je ook niet wat goed is

neo (crew)
Vond eerlijk gezegd de eerste Turbulence film extreem vermoeiend. De tweede en derde vind ik zeer aardige pulp.

Stijntje
kom kom zo slecht is het nu ook weer niet. Ongeloofwaardig oke, maar best aardig popcornvermaak op een verveelde avond.

2.5 *

avatar van bollepeer
niet al te beste film, maar verplicht gekeken omdat we in de bus zaten terug uit belgie

avatar van Aapje81
Erg leuke film. Heavy Metal en Anwar wat wil je als man nu nog meer.

avatar van xxERWINxx
Deel 1 was heel erg goed, maar dit deel 3 is eigenlijk erg slecht.
Het einde maakt het nog een beetje goed met de spectaculaire landing, maar verder niet echt spannend te noemen.

avatar van Phantasm
Wat een saaie en langdraderig film, spannend werd het nooit echt. Geef me dan het 1-ste deel maar, die stukken beter en spannender is.