Fear of Flying (1999)

Alternatieve titel: Turbulence 2: Fear of Flying

Actie / Thriller

geregisseerd door David Mackay
met Craig Sheffer, Jennifer Beals en Tom Berenger

Een bende terroristen tracht een chemisch wapen het land uit te smokkelen. Dit verloopt echter niet volgens plan en ze dreigen er mee het wapen te gebruiken om zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Wanneer de passagiers dit doorhebben, proberen ze de gijzelnemers te overmeesteren.

avatar van Zelva
Begint vrij aardig met een groepje mensen met vliegangst. Je voelt al snel aan dat er natuurlijk wat gaat gebeuren tijdens hun eerste test in een echt vliegtuig, maar de film blijft interessant door de vele, soms bizarre plotwendingen. Je hebt het gevoel niet goed te weten wat er precies aan de hand is. Tot op het moment dat de tweede handlanger zich blootgeeft.

Vanaf daar daalt het niveau pijl- en pijlsnel. Weg zijn de leuke plotwendingen, wat over blijft zijn enkel clichés, tot op het braakniveau. Iemand die nog nooit heeft gevlogen, maar wel met goed gevolg het vliegtuig met te weinig benzine drie meter voor het einde van de landingsbaan weet te stoppen. Vrouw die erachter komt dat de held toch wel erg leuk is. Zoontje die het kussen aanmoedigt en het allerergste van allemaal: vijf minuten nadat het vliegtuig geland is, staat de held al weer klaar om de auto in te stappen en zijn nieuwe geliefde mee te nemen. Van trauma's nog nooit gehoord zeker.

* 0,5

MaTtIeBoY
Ach, Hij was nog niet zo beroerd. Tuurlijk moet je je fantasie er een beetje op los laten en als je dat doet is het nog wel een aardige vermakelijke film. 2,5 ster

neo (crew)
En vreemd genoeg vond ik deze veel beter te pruimen dan de orginele Turbulence met die uberslechte rol van Liotta (als in acteerprestaties).
Slechts de laatste 5 minuten stoorde mij enorm, hiervoor was het prima te doen.Ook een aardige score van Don Davis 2.5 sterren

avatar van otherfool
Zelva schreef:
Je hebt het gevoel niet goed te weten wat er precies aan de hand is.

Dat is inderdaad het geval; het eerste uur is 'rommelig voor de kijker' (je zou het verrassend kunnen noemen), je weet niet goed wat je van diverse plot-twists moet denken. 'Er is hier meer aan de hand' is een opkomende gedachte.

Maar als de 'ontknoping' eenmaal komt is die echt vreselijk teleurstellend. Zeer vaag uitgelegd, en dan raakt de film ook nog eens alle vaart kwijt en gaat helemaal uit als een nachtkaars.

1,5*.

Simpelweg een matig vervolg.
Weinig spanning, slechte effecten...

avatar van -jack_sparrow-
geen slechte film.
typisch vliegtuig-kaping-... verhaal
3.0

avatar van Lui
Lui (crew)
een en al drama dit

avatar van Knisper
Het laatste kwartier van deze film volgde haast exact het plot van Airplane!

avatar van Lui
Lui (crew)
ja, vooral dat landen

Dit was echt troep. Best knap dat ze ze een lijk precies in de verkeerstoren kunnen gooien vanuit een vliegtuig.

Omdat het een soort van rampenfilm is en er niks anders op tv was dat boeiend genoeg was, besloot ik deze film te kijken.

Dacht, een echte goede rampenfilm, maar goed, het is dus een standaard rot kaping film met karakters die nergens op slaan en een verhaal, dat erg raar is. Man, als je met gifgas ergens zit, laat het dan gelijk ontploffen, ben je van al dat gezeik af:xD:

Maar goed, heb hem afgekeken, dus! En elke film die dat overleef, krijg minstens een 2 van me!

avatar van Woutrr
Onbegonnen werk om alle fouten, onwaarschijnlijkheden en alles behalve realistische situaties uit te leggen...

avatar van RodneyS
Ondanks de vele fouten inderdaad, toch best wel vermakelijk

avatar van tommykonijn
Ik vond dit absoluut geen goede en zelfs slechte film. Enkele spannende(re) scenes wisten me nog wat te boeien.. Maar daar is dan ook zowat alles mee gezegd. Ik vond verder de acteerprestaties ook maar mager en het verhaal van hetzelfde.

avatar van movie acteurs
Na het al vrij zwakke eerste deel, kwamen ze met deeltje 2.

Ook al niet goed en zelfs slechter dan de eerste film. De film zit rommelig in elkaar, verhaaltje is dunnetjes. Het is duidelijk een typische rampen film die niet veel voorstelt. Deeltje 3 sla ik maar helemaal over. 1,0.