The Right Temptation (2000)

Thriller / Romantiek

geregisseerd door Lyndon Chubbuck
met Kiefer Sutherland, Rebecca De Mornay en Dana Delany

Derien, een ex-agent met nare herinneringen aan haar vroegere werk, is privé-detective. Zij wordt ingehuurd door Anthea, vrouw van de rijke makelaar Michael. Zij moet met hem flirten, om te zien of hij toehapt. Derien krijgt echter een affaire met Michael, en ze stopt met het werk voor Anthea. Dan wordt Derien 's-avonds laat gebeld door Anthea, die helemaal overstuur is, en ze gaat naar hun huis. Ze begint zich te realiseren dat ze misschien in de val is gebracht door de twee.

avatar van narva77
Aiaiai deze viel dus echt tegen

avatar van Dragon
Doorzichtige, goedkope misdaadthriller met een voorspelbaar plot en slechte vertolkingen. *1/2

leverafronny
Lang geleden eens gezien op VT4. Weet eigenlijk niet waarom ik er ook maar aan dacht naar te kijken, waarschijnlijk omdat het sublieme tweede seizoen van 24 aan het spelen was en Sutherland er wél een goeie rol in speelt... Weet wel nog dat ik na het eerste reclameblok (waar je niet lang moet op wachten) gestopt ben met kijken!

Gevonden in de opruimbak van Bart Smit voor 2 Euro.
Had een heel laag verwachtingspatroon van deze film maar toch meegenomen vanwege Sutherland en De Mornay.
Deze thriller is geen hoogvlieger en best wel ver gezocht.
Waarom steeds het verleden van Rebecca de Mornay voorbij komt is mij niet helemaal duidelijk en eigenlijk niet van belang in het verhaal. Desondanks kijkt de film wel lekker weg en verveelt hij niet.
Ik denk alleen dat Sutherland nu wel de gelegenheid heeft en neemt om te selecteren naar de betere scripts.
Een voldoende.

avatar van Floris22
Deze viel vies tegen, Sutherland is uitermate saai en tja, dat is eigenlijk het goeie woord voor deze film. Saai. 1.5*

avatar van pjutter
Ik had echt heel lage verwachtingen, van deze voor mij onbekende film. maar het bleek toch nog wel een leuke film te zijn, waar toch wel een paar keer een leuke draai in het verhaal bleek te zitten.
Gewoon leuk, niet bijzonder 3.5 *

avatar van tevelenco
Zeer matige thriller.
Met een redelijk maar niet erg goed uitgewerkt verhaal, wat weinig spanning of verassingen kent.
En ook vond ik de akteerprestaties maar erg mager.
Wat me toch wel tegen viel van Sutherland en De Mornay.
Kortom niet zo best.

De film was wel aardig hoor, zeker wel een voldoende. Het einde zag ik niet aankomen, ben ik daardoor wat kortzichtig dan? Maar ik vond het een prima thriller, maar ik ben misschien een beetje bevooroordeeld door de hoofdrolspeler.

Wat een tegenvaller zeg! Erg trage film.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Van dun hout.

In de jaren '80 en '90 waren er voldoende van dit soort thrillers. Meestal met romantische ontwikkelingen en een vleugje erotiek. Aanraders zijn bijvoorbeeld 'Body Heat' en 'The Last Seduction'. Tevens met een twist, maar dan wèl een leuke. Hier is het mager uitgevoerde plot van dun hout en zo zaagt men de film wel erg voorspelbaar door, inclusief de belachelijke draai.

Doorsnee.

avatar van K. V.
'k Vond het eigenlijk geen zo'n goeie film. Het einde was ook nogal voorspelbaar.

avatar van tukkerstein
Nergens echt saai maar het verhaal blijkt al snel flinterdun - ondanks redelijk intrigerend begin. Matig acteerwerk en veel voorspelbaarheden. Typisch een film waar ook nogal weinig over valt te zeggen.

Een vermakelijke niet bijster geloofwaardige thriller met een voorspelbare mix van verleiding, verraad en moord, die gebaseerd leek te zijn op de film noirs uit de jaren vijftig. De plaatjes waren mooi geschoten, maar de personages flinterdun.

avatar van dalma
Had niet zoveel verwacht van de film, heb hem uitgekeken en ben best tevreden met wat ik gezien heb. Laat je niet beïnvloeden door de commentaren hier, maar geef de film een kans.