• 8.564.987 stemmen

Met onder meer: Gene Hackman, John Cazale en Allen Garfield

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Conversation

"Harry Caul is an invader of privacy. The best in the business."

Harry Caul is een afluisterexpert, die zijn geld verdient met het afluisteren van andere mensen. Wanneer hij een flard van een gesprek opvangt, meent hij iets op het spoor te zijn. Hoe meer stukjes hij bij elkaar sprokkelt en hoe vaker hij zijn tapes beluistert, des te meer hij ervan overtuigd raakt dat er zich spoedig een drama zal afspelen. Of is het slechts zijn fantasie die op hol slaat?

imageimageimageimageimage

avatar van Jos2

Jos2

Een absoluut meesterwerk. Grote klasse. Coppola in topvorm.

avatar van Wolkenmeter

Wolkenmeter

Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn: nog eens vijf sterren!

avatar van jackie

Eva

Om te huilen zo mooi.

avatar van misty

misty

mooie coppola,maar niet zijn beste film

was inmiddels erg benieuwd naar de film, heb 'm maar "blind" gekocht

damn, wat een prachtige film... erg, erg mooi. Vond het stuk op de conventie nét iets minder boeiend dan de rest, dat houdt 'm van de maximale score af

avatar van Ramon K

Ramon K

Uitstekende film van Coppola over de nadelige gevolgen van privacyschending in de vorm van afluisterpraktijken. Hackman zet hier een heel andere rol neer dan in andere films en is subliem als de ietwat stille, schuchtere man die wroeging en twijfels krijgt ten aanzien van zijn beroep. Het verhaal laat zich rustig vertellen en is tegelijkertijd spannend en aangrijpend. Het karakter van Hackman wordt goed uitgediept en de bijrollen worden goed vertolkt door oa Forrest, Cazale en Ford. Zelfs Duvall kwam even opdraven voor de film. 4 sterren

Jordy

allemaal kijken of opnemen vannacht!

avatar van Linda

Linda

van de veronicagids krijgt hij 5 sterren dus die ga ik zeker opnemen

avatar van Hobbes

Hobbes

vet!

deze wilde ik al een tijd zien. John Cazale!

vet!

deze wilde ik al een tijd zien. John Cazale!

Letten we op, Tovenaar

avatar van Tonyvdb

Tonyvdb

zo laat, verdomme toch en mijn video is stuk

Boehoe ...

Wordt laat opblijven ...

avatar van tovenaar

tovenaar

Letten we op, Tovenaar

Yepyep! Ik was aan't opletten, ik ga hem opnemen. Cazale rules

avatar van Tonyvdb

Tonyvdb

opgebleven maar was te moe, in slaap gevallen na 10 minuten (wel die vrij vervelende film ervoor helemaal doorgeworsteld )

avatar van Linda

Linda

Ik weet eigenlijk niet goed of ik de film wel helemaal door heb. mijn verhaal :

die mensen worden zo gek dat ze geen privacy meer hebben dat ze die man opruimen
klopt dit of heb ik hem niet goed begrepen???

avatar van Mza

Mza

• 1924 stemmen

Een totaal andere film dan ik had verwacht. Ik had meer op een superieure versie van Enemy Of The State gedacht maar dit pakt nog veel beter uit. Gene Hackman speelt erg goed hoe het karakter gebukt gaat onder zijn werk. De eindscene vond ik schitterend. 4,5*

avatar van tovenaar

tovenaar

Aparte film dit. Er wordt heel veel aandacht besteed aan Gene Hackman, of beter: de persoon die hij speelt. Niet de beste Coppola, maar dat is ook wel moeilijk om te bereiken. Ik zelf vond het heel interessant om te zien hoe Gene steeds meer van het gesprek te weten kwam en daar helemaal door geobsedeerd raakte.

Pluspunt van deze film is ook de muziek, er zit een aanstekelijk piano-stuk door heel de film heen.

Ook aardig om te zien was de piepjonge Harrison Ford.

avatar van neo

neo

helemaal mee eens tovenaar.

avatar van Hobbes

Hobbes

schitterend.

Coppola's beste qua regie en filmen. Echt schitterend gedaan. de opbouw is fenomenaal. alleen jammer dat m'n video een slecht geluid had waardoor de sfeer een beetje verloren ging.

5 sterren.

en Linda

wat ik er van begreep was de vrouw de dochter (of echtgenote) van de directeur en hebben ze hem omgebracht omdat ze van um af wilden

avatar van renske

renske

Ik snapte evenmin van de plot een paar dingetjes maar het acteren en het gegoochel met geluid (waarom geen Oscar?) maakte genoeg goed om een vette 3,5 sterretjes te geven aan deze behoorlijk indrukwekkende film.

avatar van Goodfella

Goodfella

Meesterlijk. Coppola in topvorm. Geweldige karakterstudie van Hackman. Spannend, verontrustend en origineel. Erg goed, héél erg goed. 4,5 *

(Ik kwam er trouwens 10 minuten voor het eind pas achter dat ik 'm ooit al eens gezien had. Heel apart, want normaal gesproken vergeet ik nooit een filmtitel. Raar dat de titel van een film die ik zó goed vind me dan toch ontschoten is... ) Of is er misschien een andere film die eindigt met de hoofdpersoon die zijn hele appartement sloopt op zoek naar afluisterapparatuur?

avatar van renske

renske

Ja, die film heet "Margarita en Edwin"

avatar van rzasa

rzasa

Jordy schreef:

was inmiddels erg benieuwd naar de film, heb 'm maar "blind" gekocht

Waar? Een regio 2?

regio1

play.com of amazon.com, weet het niet meer precies

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20556 berichten

Werkelijk prachtige film! Gene Hackman is ronduit fe-no-me-naal. Bloedspannend en met een bijzonder fraai einde. Sterke sfeer, fraaie muziek en bijzonder knap opgebouwd.

Ik kan me niet voorstellen dat Hackman of Coppola ooit beter in vorm zijn geweest (Hoewel ik de grote Coppola's nog moet zien). Dit moet in de top 100.

avatar van Noodles

Noodles

starbright boy schreef:

Godfather's en Apocolypse Now....

avatar van kees

kees

Inderdaad een prachtige film waar ik destijds erg van heb genoten. Ben benieuwd of er een mooie DVD versie is (komt)! 4 sterren.

avatar van kees

kees

In Enemy of the state pakt Gene Hackman dit personage weer op. Dat afgelegen gebouw met die hekwerken en oude liften dat uiteindelijk de lucht in gaat is hetzelfde als in The Conversation, toch?

avatar van FisherKing

FisherKing

Prachtig bij herziening. Idd fenomenale rol van Gene Hackman. En een erg mooie muziekscore. Eindscene is briljant. zou die bug nou in zijn saxofoon zitten ? verhoog tot 4.5