• 10.485 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: David Kellogg

Met onder meer: Vanilla Ice, Kristin Minter en Deezer D

Gesproken taal: Engels

Plot Cool as Ice

"When a girl has a heart of stone, there's only one way to melt it. Just add Ice."

Johnny komt met zijn motorbende een dorpje binnenrijden, waarmee hij de aandacht krijgt van een intelligente studente. Zij komt nu voor de moeilijke keuze te staan: zal ze haar brave leventje voortzetten, of voor het avontuur kiezen door met Johnny mee te gaan?

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Alle Media

avatar van james_cameron

james_cameron

Zo cult dat het gewoon k*t is. Als we met z'n allen wat geld bij elkaar sprokkelen kunnen we misschien de rechten kopen en dit absolute meesterwerk op dvd uitbrengen! Een euro of vijftig moet genoeg zijn denk ik. Kan de Iceman ook weer eens de huur betalen. Die Steiger hierboven moet een behoorlijke masochist zijn.

avatar van Frantic01

Frantic01

Zingen kon Vanilla Ice al niet laat staan acteeren echt een Domme K*t film.

avatar van its my life

its my life

one hit wonder Vanilla Ice had een leuk liedje maar dit......

avatar van bennie jolink

bennie jolink

Dit is een historisch document van de jaren tachtig. En vanilla ice is geen 'one hit wonder' want hij heeft ook nog gescoord met de 'ninja rap', waar hij later in een soort limp bizkit stijl nog een tweede versie van heeft gemaakt, waarvan binnenkort een re-release uitkomt!

R.E.S.P.E.C.T.

avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

Ik zie dat deze film het er niet echt lekker vanaf brengt hier en op Imdb.

Kan er verder niets aan doen dat mijn menig afwijkt, maar ik vond het nog een best aardige film.

Wellicht heeft het te maken dat ik van het ergste uitging toen ik hem huurde.

Vond Ice wel geinig acteren. Het verhaal was vrij stom das waar, maar ik heb toch wel relaxed kunnen kijken zonder me ergens aan te ergeren.

Daardoor is dit toch wel een:

avatar van agnesj20

agnesj20

ik heb deze film al zo vaak gezien ik vind het echt een top film

deze film heeft gewoon alles

actie romantiek drama gewoon super

heb wel vhs film hiervan maar die begingt slecht te worden van het vele afspellen hihi

avatar van agnesj20

agnesj20

als ik een 10+ kon geven had ik dat zeker gedaan

avatar van harry428

harry428

Hallo wie kan mij helpen om aan deze film tekomen het liefst op dvd maar eventueel op video ook niet erg alvast bedankt

avatar van nothingness

nothingness

Ik vond deze film best te genieten en zou hem best op dvd willen.

avatar van leach

leach

Kijk, dit is een typische nostalgie film...bedoeld voor de jeugd toen (waarvan ik een was)

Tuurlijk is dit een slechte film, maar ik kon er toen o zo van genieten...en zou hem best terug willen zien

Ik weet niet wat de kinderen er hedendaags van vinden, maar een volwassene moet op zo een cheesy film geen quotering gaan geven vind ik. Vanilla Ice was hot...anders krijg je geen film

avatar van Reint

Reint

Lol, ik wist niet dat dit bestond!

avatar van vrossi

vrossi

Ik vond het ook een geweldig leuke film om te kijken,

Ok het verhaal is niet geweldig goed, maar het kijkt wel lekker weg.

Dat lijkt mij het toch hetgene wat belangrijk is.

Het acteer werk opzich ok kan op sommige stukken beter,

van ice vind ik het acteren op zich zo slecht nog niet.

en sommige nummers klinken best goed.

(ik heb het nog steeds op vhs

Theunissen

Dat is al heel lang geleden dat ik deze gezien heb. En ik moet zeggen dat deze film net zo weinig voorstelde als Vanilla Ice's muziekcarrière. Maar echt slecht was het nu ook weer niet.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

was niet echt bijzonder goed maar super slecht ook weer niet...

Maar om hier 5 sterren voor te geven.....

avatar van SimtekF1

SimtekF1

18 jaar geleden voor het laatst gezien dus heb hem nog maar eens gekeken.

En het is idd niet echt een sterk verhaal, verre van, maar alles is zo jaren 90, zo herkenbaar en het kijkt best lekker weg vind ik.

een 2,5 omdat het gewoon een stukje cult is, past in het rijtje Turtles, Predator, Terminator en Gremlins.

avatar van Pssymon

Pssymon

Dit is voor mij zo'n film die zo slecht is dat ie leuk wordt. Vond de eerste helft echt hilarisch maar hierna gaat de film op een soort van slecht uitgewerkte drama toer en dan is er eigenlijk geen lol meer aan te beleven.

Daarom 3,5

avatar van Lennert

Lennert

Er is iets aan deze film waardoor ik kennelijk niet eens meer in staat ben om een review normaal af te typen, omdat dit werkelijk waar al de vijfde keer is dat ik een groot verhaal heb getypt om vervolgens ergens iets verkeerds aan te klikken op mijn toetsenbord om daarna het hele getypte stuk kwijt te zijn. Dat is de impact die mijnheer Robert Matthew Van Winkle kennelijk onderbewust op mij achterlaat dat ik mezelf ervan probeer te weerhouden om iets over deze film te zeggen. Misschien wil ik gewoon geen bericht plaatsen uit angst dat mensen een update aanklikken, achter het bestaan van deze film komen en hem vervolgens gaan kijken, wat mogelijkerwijs kan resulteren in depressie, zelfmoordneigingen, treurende familieleden en een neergaande spiraal die het leven op aarde zal aantasten en vervolgens zal zorgen voor het complete uitsterven van het menselijk ras. Ja, jullie lezen het goed, Cool As Ice is een film waar ik niet zomaar van zeg dat hij slecht is: ik vind het een grove belediging voor de kijker en zie het als een gevaar voor de volksgezondheid.

Nadat ik The Room gezien had, dacht ik serieus dat ik het rioolputje van de cinema wel waargenomen had. Net als Tommy Wiseau, is Van Winkle/'Vanilla Ice' (de MINST angstaanjagende/stoere/gevatte nickname ooit voor een rapper) een stuk non-talent eersteklas waarvan het gewoon beter is dat niemand er ooit achter zal komen dat hij bestond. Waarom dan toch een review? Omdat ik weiger te accepteren dat er mensen zijn die hier daadwerkelijk van genieten op een serieuze of, nog erger, ironische basis. Van de eerste groep stel ik me daadwerkelijk een hoeveelheid whiggers voor die pretendeert het zo zwaar te hebben met hun dagelijkse issues als liefhebbende familieleden, zakgeld, huiswerk en andere belangrijke problemen waar blanke jongeren mee te maken hebben. Een beperkt intellect (of een gedeelte tienerjaren) kan ik in dat opzicht ook niemand kwalijk nemen, op ironische wijze van een film als deze genieten... dat is voor mij een doodszonde op zich.

Het hele principe van genieten van een film die zo slecht is dat hij goed wordt begrijp ik verdomd goed, ik heb de hele Seagal en Van Damme collectie in mijn kast staan en probeer deze films ook te verdedigen ondanks al hun tekorten als slecht acteerwerk, rampzalige scripts en baggercinematografie. Het verschil is echter dat deze films in essentie slagen in het belangrijkste punt tonen en dat is actie. Cool As Ice slaagt helemaal nergens in, zodoende vind ik het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die hier nog iets positiefs in kunnen ontdekken en hiervan kunnen genieten. De film is niet eens grappig, het is gewoon allemaal pijnlijk ongrappig en vernederend slecht. Het kijken van een film als dit, er van genieten, maar vervolgens op ironische/hipster wijze alsnog er om lachen, het aan meerdere mensen laten zien en op deze manier een walgelijk product verder verspreiden en onder de aandacht brengen, dat is verschrikkelijk! Ik hoop ook dat iedereen die deze review leest en de film nog niet gezien heeft vooral NIET voor zichzelf gaat denken (wat ik doorgaans erg lovenswaardig vind) en besluit toch maar eens een kijkbeurt te wagen, het doet je geen goed en zorgt alleen maar voor meer erkenning van een product dat vergeten dient te worden.

De film oogt als een kitscherige 100-minuten durende videoclip met afstotelijke personages (buiten de hoofdpersoon om, Vanilla Ice zelf kom ik nog wel op terug), de meest onooglijke cinematografie, verschrikkelijke muziek (is er ook maar een hiphopliefhebber die Vanilla Ice wel goed vind?) en een compleet non-existent script. Waarom iemand dacht dat het een goed idee zou zijn om Van Winkle daarnaast te laten acteren, is mij compleet onduidelijk. Buiten het feit dat hij een verschrikkelijk seksistische en racistische (ja, de Afro-Amerikaanse cultuur op dergelijke wijze op jezelf betrekken en dermate stereotyperen is een vorm van racisme) klootzak eersteklas is, is het niet te geloven dat er daadwerkelijk een meisje zou zijn dat op dergelijke wijze op hem zou vallen. Oh, ik weet dat er vrouwen zijn die op 'bad boys' vallen, maar mijnheer Van Winkle is een staat qua stoerheid op gelijke voet met PeeWee, alle Rick Moranis rollen, Edward uit Twilight en Winnie de Poeh. Hij praat teveel (en zou echt altijd zijn mond moeten houden, of het nu praten of zingen is) en heeft bij iedere krampachtige poging stoer over te komen meer de uitstraling van een hoop geel geleiachtig materiaal dat je wel eens op de stoep vindt en waarvan je weet dat de hond die dat geproduceerd heeft snel uit zijn lijden verlost moet worden. Vanilla Ice/Johnny is een stumperige hoop braaksel, een klootzak en een van de meest miserabele excuses voor het begrip 'stoer' dat er ooit in cinema is verschenen.

Walging, niks meer dan pure walging voor alles wat ik hier op het scherm heb gezien. Pure wanstaltigheid zonder verlichting, banaliteit van de meest afschrikwekkende soort, dat deze film snel begraven mag worden in het onbewuste van de massa van het film kijkende publiek om nooit maar dan ook nooit meer herbekeken te worden. En dat Robert Matthew Van Winkle zich vooral bezig mag houden met zaken die niets te maken hebben met in de publiciteit komen, jij walgelijk excuus voor een acteur/rapper/persoon.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Ik had weer een keer zin in een curiosum zo vlak voordat 'ie van Netflix zou verdwijnen. Ik moest constant GI-GAN-TISCH denken aan Ali G., maar dan mezelf constant terugroepen want 'oh wacht dit is níet ironisch bedoeld'. Afschuwelijk.

avatar van teigertje

teigertje

Een film die eigenlijk meer credits verdient, als dat hij gemiddeld krijgt.

Met de hip hop nineties ster Vanilla Ice bekend van zijn grote nummer één hit Ice ice baby speelt in deze film, eigenlijk toch wel echt gewoon leuk.

De film heeft een leuke en luchtige vibe.

Vol met te gekke muziek van vroeger.

En voor de fans van zijn muziek.

Is deze film echt wel een leuke feel good movie.

Een verassend leuke muzikale film, voor de liefhebbers.