• 8.603.986 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Thick as Thieves

"Never trust a thief."

Een veteraan in de misdaadwereld (Morgan Freeman) rekruteert een jonge man (Antonio Banderas) om een laatste klus te klaren. Deze klus betekent veel voor de veteraan omdat hij zijn schuld aan de Russische maffia zo kan afbetalen.

imageimageimageimage

avatar van ILDIB

ILDIB

Poeha om heel weinig. Veel te ver gezocht allemaal, en helaas het plot ook mijlenver aan zien komen. Heel die romance hadden ze weg kunnen laten, en wat doet banderas moelijk om dat gebouw uit te komen. En waarom laten die bewakers hem zo makkelijk gaan.. Nee te weinig actie en teveel geneuzel.

avatar van qwertzu

qwertzu

Leuke onderhoudende film met leuke onverwachte wendingen.

Mischien her en der vergezcht en en op sommige puntjes iets voorspelbaar, maar zeker leuk en plezierig om naar te kijken.

Vond Freeman en Banderas ook een leuke combi!

avatar van Miss Lola

Miss Lola

Echt een verschrikkelijke film. Het verhaal is flinterdun, Ik snap niet dat Freeman noch Banderas zich hiervoor geleend hebben.

En die romance... zum kotsen gewoon. Nee dat hadden ze inderdaad weg kunnen laten.

avatar van mjk87

mjk87

Ergens is deze film nog wel bijzonder. De hoofdacteurs zijn niet heel slecht, al gebeurt veel op de automatische piloot, maar verder is alles slecht. Geen spanning waar spanning hoort te zijn, te veel twists op het eind waarvan je weet dat ze komen, maar het is altijd weer een verrassing wat men heeft bedacht, geen goede muziek, slecht camerawerk, lelijke kadrering (had werkelijk het gevoel soms iets te missen), slechte bijrollen, en wat niet al, maar toch heb ik me niet verveeld. Dan doet een film in ieder geval wat het moet doen. En dat is al wat, gezien enkele draken die ik de laatste tijd heb gezien.

Wat is er dan zoals slecht aan het verhaal. Ten eerste is dit nogal een herhaling van eerdere heistmovies. Je vraagt je af wie dit soort dingen verzinnen. Je krijgt soap deja-vu's hier, het idee dat je het al eens hebt gezien, maar dan met andere poppetjes. Daarnaast zijn er zoveel twists. Ook dit krijg je altijd in dit soort films. Dan lijkt de regisseur knap, maar je weet dat ze komen. Dat er iemand van de boeven een smeris is, dat weet je, alleen wie van de twee blijft de vraag. En de twists zijn soms zo 180 graden ver weg, dat je het soms niet raden kan. Wel dat die doodgewaande man leeft. Als iemand is gedood, maar volledig verbrand of verdwenen, dan leeft die persoon nog vaak.. Daarnaast zit de film vol ongeloofwaardigheden die hierboven al vaak zijn genoemd, dat doe ik maar niet. Ook het acteerwerk is niet best. Freeman en Banderas zijn goede acteurs, en doen dit dan slapend, en stijgen dan nog met gemak boven de rest uit. Ook de hele love interest lijkt vaak overbodig, waardoor je dan al weer weet dat er nog wat mee gaat komen of dat de makers weten dat ze anders maar 60 minuten film hebben. Beide uitkomsten zijn niet positief.

En toch, ik heb me vermaakt, dus 1,5*

avatar van lotteke_ik

lotteke_ik

Antonio Banderas en Morgan Freeman zijn natuurlijk altijd leuk om naar te kijken. Maar toch blijven er een paar puntjes in het verhaal onduidelijk. Prima film voor tussendoor, maar ook niet meer dan dat.

avatar van eldodo

eldodo

Voegt echt helemaal niets toe aan het toch al zo uitgemolken genre. Een goede cast, maar het acteerwerk viel behoorlijk tegen. Een van de eerste keren dat ik Morgan Freeman op een automatische piloot heb zien spelen, helaas. Plot was te voorspelbaar en weet zich nergens te onderscheiden van de concurrentie.

avatar van nadrin

nadrin

Viel echt zwaar tegen.

Heb in dit genre al veel en veel betere films gezien.

En over Morgan Freeman

ELODO verwoord het perfect .

Jammer een: waste of time

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Leuke misdaadfilm...

Het verhaal zit helemaal goed en is met de nodige zorg uitgewerkt. Erg origineel is het natuurlijk allemaal niet, maar dat kan de pret toch niet bederven. Voeg hierbij een sterke cast en een leuke plotwending (die ik niet meteen zag aankomen), en je krijgt een zeer amusante film.

avatar van jipt

jipt

Hoop onzin op een stokje, in tegenstelling tot andere ongeloofwaardige onzinnige films gebeurt hier bar weinig interessants (geen actie, geen spanning, nada) en is het allemaal een beetje allemaal gedoe om niks. Enkel de heist zelf was leuk, maar daarna begon het geheel al helemaal te zagen, zeker omdat er dan honderden plottwist om je oren worden geslingerd en het geheel nog onzinniger wordt. 2*

avatar van K. V.

K. V.

'k had deze opgenomen omdat de cast me wel aansprak. 'k vond het geen misse film en het onderwerp (inbraakfilms) zie 'k ook wel graag. Toch is het geen topper geworden. De befaamde X-factor ontbrak toch.

Desondanks kijkt de film wel vlot weg en en weet hij de volledige speelduur te boeien.

Tja, de moeite om eens mee te pikken als ze hem op tv tonen, maar ook niet meer dan dat.

avatar van IceBc

IceBc

Ik snap niet waarom deze film zo lage score heeft...ik vond het een prima film hoor!

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Niets mis mee, maar ook niets extra's .

avatar van pierre18

pierre18

Een film die me niet kan overtuigen. Goed verhaal, uitstekende acteurs, waarvoor je de film aan zet, maar vervolgens is geen x-factor (zoals eerder hier door anderen gememoreerd). Het gaat op de automatische piloot en Banderas en Freeman lijken er niet zoveel plezier in te hebben. In tegenstelling tot Radha Mitchell (mooie vrouw trouwens) die er nog wat van probeert te maken, maar binnen dit verhaal eigenlijk geen rol speelt. Dat er geen x-factor is, komt waarschijnlijk doordat dit genre zo uitgekauwd is dat er geen verrassing meer in kan zitten. Alle trucs om de beveiligingen te omzeilen kennen we nu wel. (Na zoveel films kunnen we nu zelf een bankkluis openen.) Ook de plotwendingen aan het eind komen geforceerd over en helpen de film niet. Jammer.

avatar van tbouwh

tbouwh

Vermakelijke actiefilm. Een goed plot, dat aan het einde nog weet te verrassen. Freeman acteert prima, en ook Banderas doet het aardig, al is de romance met Mitchell wat onnodig.
Leuke stukken ( de inbraak in de kluis, de beginscene in de metro worden afgewisseld met wat saaiere stukjes, maar vanwege de geringe speelduur keek deze film aardig weg. Ik heb me redelijk vermaakt. Geen topper, maar goed voor tussendoor. Twijfel tussen 3* en 3,5*. Ik geef deze het voordeel van de twijfel.

avatar van jippie2010

jippie2010

Ach, de film keek lekker weg, maar is inhoudelijk 13 in een dozijn.

De soft-erotische scenes voegen niks toe en zijn tenenkrommend.

Maar het slot heeft me toch aangenaam verrast. *3.0

avatar van jippie2010

jippie2010

IceBc schreef:

Ik vond het ook een prima film, en daar past de score van 3 sterren ook bij.

Jouw interpretatie van 'prima' met een gemiddelde stemscore van 4,86 is een andere interpretatie dan die van mij.

avatar van AniSter

AniSter

Dit was een leuke wegkijker. Niets speciaals, op het einde na. De cast was prima, waarbij Freeman de topper was. De eigenlijke klus, en de omgeving daarbij, was te goedkoop opgezet en oogde zeker niet professioneel. De film had een prima speelduur en bleef redelijk boeiend. Spannende momenten zaten er niet in dus het predicaat 'Thriller' is too much.

avatar van frans123

frans123

Het gonst hier van de 1,5*... gelukkig, ik ging aan mij zelf twijfelen .....Gister begonnen , eerste half uur, heel aardig, maar dan begint de film strontvervelend te worden. Een warrig verhaal ,waar geen touw aan vast te knopen is, en vooral wat totaal niet boeit, laat staan spannend is. Gaaaaaaaap. Ik heb flink door gezapt , het kon mij geen ruk schelen, hoe het in elkaar zat.

Kortom , een waardeloze k..film . Ook Freeman en Banderas kunnen deze miskleun niet redden.

Het enige wat mij stoort is dat ik 110 kostbare minuten heb verdaan.

Zouden mensen in de bioscoop massaal er uit gelopen zijn na een klein uur? Ik zou voorop lopen...

avatar van frans123

frans123

nadrin schreef:

Viel echt zwaar tegen.

Heb in dit genre al veel en veel betere films gezien.

En over Morgan Freeman

ELODO verwoord het perfect .

Jammer een: waste of time

EENS!!! Zelden zo'n rukfilm gezien.