Savage Streets (1984)

Alternatieve titels: De Bloedwraak van een Meidenbende | Zombie Brigade

Actie / Horror

geregisseerd door Danny Steinmann
met Linda Blair, John Vernon en Robert Dryer

De rauwe jeugdbende van Jake maakt Sunset Boulevard onveilig en krijgt het aan de stok met Brenda's zachtzinnige bende van brave high-schooldames, die uit wraak Jake's Chevy '57 slopen.

avatar van Epitaph
Zeer slechte VHS kwaliteit op DVD. 0,5*

Lachwekkend verhaaltje.
Superslecht acteerwerk.
C-film.

it's bad !, in de goede zin van het woord..

Gewoon weer een klassieker van de tachtiger jaren. Voor die tijd waren dit spraakmakende films, samen met Striking Back en The Class of 1984. Okay, het verhaal is inmiddels wat gedateerd en de special effects ontbreken, maar voor die tijd was dit een film die impact maakte. Ik waardeer de film als bovengemiddeld. 3,5 *

Reinbo
Ik vond 't in die tijd ook al niets. die andere twee en vooral Class of 1984 zijn veel beter. Je kan beter Chained Heat kijken als je een foute 80's film met Blair wilt zien. Maar misschien beoordeel ik 'm hoger al ik 'm herzie.

avatar van mikey
Typische eighties onverantwoord rape 'n' revence flick. Zeer slechte kwaliteit maar het verhaaltje loopt best en is leuk om te zien. 3

avatar van mikey
Ow ja... let op de badscene van Linda met een moeilijk hoofd.

avatar van niethie
Matig low budget wraak filmpje met een erg ongeloofwaardig uitgangspunt, het acteerwerk is matig, de personages zijn lachwekkend, de soundtrack is cheesy en bovendien ziet de film er ook nog eens verschrikkelijk lelijk uit. Toch vond ik het net geen flop, de sfeer is af en toe ijzingwekkend en het geweld komt best realistisch over, twee punten die ervoor zorgde dat het nog wel te kijken viel allemaal.

2 sterren

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Lachwekkend domme film met Blair die toentertijd wel meer flops achter haar naam had staan. Laten we het de Exorcist-vloek noemen. Slecht.

avatar van movie acteurs
Er wordt geprobeerd om er nog iets goeds van te maken maar dat lukt niet. De film is erg zwak en lachwekkend. De beeldkwaliteit bevat lelijke felle kleurtjes. Het is vrij standaard.
De Bende is vrij lachwekkend. Er is wel een klein sfeertje te bekennen, de film is ook wel lekker fout. Ik vind Blair nog best redelijk spelen maar dit draagt de film niet tot een maximale voldoende. Geef mij toch maar Class of 1984. Deze film krijgt een 2,0.

avatar van yeyo
Typisch dystopisch jaren '80 vehikel over toekomstloze, lederdragende hangjongeren. De film kent weinig opbouw en enkele dode scènes, maar weet op een cartooneske manier toch te entertainen. Misschien doordat het allemaal zo vreselijk gedateerd en daarom komisch oogt. Of lag het toch aan de naakte Linda Blair?

avatar van yeyo
Vergeet m'n vorige bericht maar, de film is veel vermakelijker: ruige actie, extravagante personages die de enige sappige oneliner na de andere uitspuwen en een typische 'uplifting' rock soundtrack met veel gejoel. Op alle vlakken een kleurrijke verzameling van kitscherige pop culture uit de jaren '80

avatar van RaoulDuke
Zo worden ze niet meer gemaakt..... slecht, lelijk en uiterst voorspelbaar, met 'n beroerde would-be jaren 80 rock soundtrack eronder, maar daarom alles bij elkaar ook wel weer amusant als je in een masochistische bui bent.

avatar van Rascal
Zo slecht was deze toch niet.. Love 80's movies (de style, echtheid zeg maar).. Was toen klein maar deze film was vrij bruut: doof meisje met een lichaam van een kind bruut verkracht en mooie bruid-to-be alsof ze niks was, van de brug gegooid.
Gedateerd ok, maar die scènes bleven dus wel hangen, toen ik 'm hierzo tegenkwam.

avatar van Thorak
Ik weet dat ik deze film gezien heb, stukjes uit de trailer herkende ik dan ook wel, maar toch is er niets van deze film blijven hangen, wat over het algemeen toch wel een slecht teken is.
Ik geef dan ook maar geen beoordeling voordat ik deze herzien heb...

Reinbo
Trailer ziet er best tof uit. Misschien maar eens herzien.

Disco sucks,
Punk is dead.
Give me Rock,
Or give me head.

Ja, het is een erg fijn jaren 80 product. Niet erg goed, maar de cheesy muziek, foute kapsels en een soort Class of 1984/Vigilante verhaaltje maken dat het best wegkijkt. Geen voldoende, want daarvoor gebeurd er te weinig spraakmakends. Vooral lekker retro fout.

avatar van brucecampbell
Erg leuk fout vigilante verhaaltje met typische jaren 80 muziek en kapsels.
Het is allemaal erg vlot gemaakt en kijkt dus lekker weg!

avatar van goongumpa
Akkoord, dit is echt een toffe wraakfilm, heerlijk aangekleed en met een geweldige Linda Blair.

avatar van Vascago
Erg fijn wraakfilmpje met een heerlijk 80's sfeertje en een erg lekkere soundtrack. Alles is weer lekker fout: Kapsels, kleding, acteerwerk, etc. De dames zien er ook lekker uit. Flink wat naakt ook en een paar fijne kills.

erik1677
vroeger regelmatig gehuurd bij de plaatselijke videotheek, was hem alweer een kein beetje vergeten, en vandaag toch maar weer eens op vhs uit de kast getroken.
Het is bijna grindhouse, zo gaaf!!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
De B van Blair.

Ondanks de typische eighties-sfeer en het hilarische geschmier in deze B-wraakfilm, valt een en ander zeer tegen. Nergens wordt het spannend eigenlijk, omdat alles vrij zielloos wordt uitgevoerd op een enkele dwangmatig gillende boef na. Blair bakt er zelf ook amper wat van en het voorspelbare verhaal hangt van clichés aan elkaar.

Doorsnee.

Ramon K
Ik vind dat Savage Streets niet onderdoet voor films als Class of 1984 en de rape'n revenge/women in prison films uit de jaren 70. D'r zit tempo in, leuk geouwehoer tussen de meiden, veel onnodig naakt, een goede verkrachtingsscène, foute muziek, coole badguy, geweld... Ik heb deze films in mijn videotheektijd gemist eigenlijk en heb er nu wel lol mee.

avatar van j0enne
Jammer van die verschrikkelijke kwaliteit, met name de stukken in 't donker waren daarom niet om aan te zien.

avatar van Phantasm
Leuk toppertje dat lekker wegkijkt, aardige wraakfilm met tempo.

avatar van FillumGek
Aaaah the eighties! De tijd waarin mannen het stoer vonden om vrouwenoorbellen te dragen (of waren het toch scheermesjes?). De tijd waarin je niet voor achterlijke piraat werd uitgescholden wanneer je een hoofdband droeg en de tijd waarin je nog niet werd gecontroleerd op wat voor wapens je allemaal een disco mee in smokkelde. De tijd dat je met je maten in een cabrio de stad doorcruisde op zoek naar een stevige rape en de tijd dat twee naakte chicks onder de douche nog eens de strijd met elkaar konden aangaan zonder dat je een dag later op internet staat. Heerlijk!

Centraal staat de rivaliteit tussen twee jeugdbendes, de ene aangevoerd door de brutale Brenda, de andere aangevoerd door de gestoorde Jake, die werkelijk geen grenzen kent en op haast cartooneske wijze de slechterik speelt. Wat volgt zijn diverse aanvaringen tussen de twee groepen, een hoop geouwehoer op school, wat slecht gechoreografeerde vechtpartijtjes, aardig wat naakt, inclusief een mooi shot van Blair in de badkuip en een bijna onophoudelijke stroom aan '80-muziek.

Dit is wat ik wil zien als ik een jaren 80 film opzet. Qua sfeer is dit uitstekend. Wat ik jammer vind is dat het geweld tamelijk mild blijft. Dat horrorlabel kan sowieso de prullenmand in. Ondanks dat je op een gegeven moment keihard 'Girlpowahh!' wilt roepen, is Blair de enige die een knokpartij niet uit de weg gaat. De manier waarop enkelen doodgaan is een gevalletje 'dertien in een dozijn' en bloederig is het ook niet. Het had van mij allemaal wat meer over de top gemogen, zeker de revenge. Desalniettemin heb ik me uitstekend vermaakt.

avatar van Insignificance
Toen de berenvallen nog in de aanbieding waren. Tachtiger jaren trash met de foute pop rock van toen, typische kledij, vaak ook zonder, kapsels die je zo kunt thuisbrengen en de twee talenten van Linda Blair in een badkuip. Met een ontzettend boze blik. Ik kan er wel om lachen, al kan ze er verder niet veel van.

Vond de andere meiden eigenlijk stuk voor stuk leuker, zoals het baasje van de Scars ook niet de meest in het oog springende is. Toch wel minpuntjes voor zo'n filmpje. De schooldirecteur, type ijzervreter, is wel een leuke toevoeging. Via Not about Heather is het onmiddellijk duidelijk waar dit naartoe gaat.

Die is de klos. Kinderlijk naïef en doofstom om het nog wat groffer te maken en voor Brenda uiteindelijk de aanleiding om een strak stoeipakje aan te trekken. Zo hoort het. Dat met die kruisboog is best aardig bedacht, maar als het erop aankomt, is het iets te mak, te weinig flamboyant en/of mist het een uithaal.

avatar van Nephilim
Beste B-film sinds DeathStalker 2! Heb me kostelijk vermaakt. 80's Cliche's galore met geweldige 80's rock soundtrack. Fantastisch!

avatar van Richard_Voorhees
Ik kan hier erg van genieten.
Ieder zo zijn ding natuurlijk, maar ik vind die 80's uitstraling met de kleding en kapsels uit die tijd geweldig. Neem daar nog eens een toffe 80's pop/rock soundtrack bij en je hebt al een (voor mij) geweldige uitstraling.
Het verhaal is simpel: doofstomme Heather is de klos, waarna Brenda (Linda Blair) en haar vriendinnen wraak willen nemen. Voornamelijk Blair komt dan in actie. Ik had liever gezien dat de andere vriendinnen er wat meer bij betrokken werden, maar het is niet anders. Blair weet in haar eentje er ook wel een vermakelijk spektakel van te maken met haar leren pakje en kruisboog.
Steinmann maakt zijn reputatie als liefhebber van vrouwelijk schoon meer dan waar met een uitgebreide douchescene en de Blair in bad scene. Aan haar gezicht te zien was ze er alleen niet al te blij mee.
Verder gaat hij ook wat meer los qua geweld en zit er bijna meer gore en graphic violence in dan in zijn Friday the 13th film (aangezien die films indertijd geknipt moesten worden om de grootste gore momenten eruit te halen).
Het is een standaard rape & revenge film en de clichés zijn dermate aanwezig dat je het verloop van de film al wel wat kan raden, maar hinderlijk vind ik dit nergens.
Gewoon lekker onderuit zakken en genieten van deze 80's cheese.