Threesome (1994)

Drama / Komedie

geregisseerd door Andrew Fleming
met Lara Flynn Boyle, Stephen Baldwin en Josh Charles

Eddy en Stuart delen een studentenwoning. Door een misverstand in de administratie wordt Alex, een studente, hun derde kamergenoot. Al snel valt Alex voor de rustige Eddy, en Stuart ziet Alex wel zitten. Eddy zit in de knoop met z'n homoseksuele gevoelens en daarbij gaat hij nog eens warme gevoelens koesteren voor Stuart. De drie kunnen het als vrienden goed met elkaar vinden, maar sommige gevoelens gaan voor problemen zorgen.

avatar van Leviwosc
Deze film heb ik al vaak gezien en telkens weer geniet ik van de film. Ik vind het verhaal erg goed en de cast is naar mijn idee ook heel zorgvuldig gekozen. Een erg mooie film, ik kan deze enkel 5 sterren geven.

avatar van Leviwosc
En in de film is Eddy nog zijn seksualiteit aan het ontdekken. In de film zegt hij ook, als de voice over, dat Alex en Stuart gecombineerd in één persoon zijn ideale geliefde zou zijn. Ik denk dus dat er eerder sprake is van biseksualiteit bij Eddy en niet van homoseksualiteit.

Sowieso ben in de overtuiging dat Alfred Kinsey en de naar hem genoemde schaal, waarbij 0 staat voor 100% heteroseksueel en 6 voor 100% homoseksueel. Veel seksuologen zijn er tegenwoordig van overtuigd dat niemand een 0 of een 6 kan scoren; het zal altijd daartussen zitten. Natuurlijk zullen er mensen zijn die claimen dat zij de uitzondering zijn; och liegen tegen jezelf is ook een wijze om met jezelf te leren leven.

0 Exclusively heterosexual
1 Predominantly heterosexual, only incidentally homosexual
2 Predominantly heterosexual, but more than incidentally homosexual
3 Equally heterosexual and homosexual
4 Predominantly homosexual, but more than incidentally heterosexual
5 Predominantly homosexual, only incidentally heterosexual
6 Exclusively homosexual
X Asexual

Volgens mij is het met Eddy ook zo, hij heeft voornamelijk gevoelens voor mannen, maar hij heeft ook gevoelens voor vrouwen.

Dat was me nog eens een film. Ik vond de humor echt goed, heel veel gelachen. De acteurs deden het ook goed!

*3,5

avatar van nightbreed
Saaie flutfilm met de bekende driehoeksverhouding als thema.
Dat Stephen Baldwin een hoofdrol heeft in dit debakel moet al genoeg zeggen, de andere 2 acteurs zijn trouwens ook naatje.
Boooooooring !!!

Cijfer: 1,5

smaken verschillen , ik vond hem erg goed

5 sterren

avatar van Inland Rabbit

Leuke film die me ook veel aan mijn campusachtige periode deed denken. Wij waren toen 3 jongens en de meid kwam bij mij als huisgenoot wonen. We hebben alledrie wel met haar gekust geloof ik, zonder dat het ooit echt iets met haar werd. Afijn, we waren goeie vrienden destijds. Toen was er 1 van ons 3 joongens klaar met de opleiding en ging weer terug naar zijn woonplaats. Met zn 3en hebben we het uiteindelijk nog een tijdje uitgehouden, maar het was toch anders. Uiteindelijk kreeg ik ruzie met haar. De overgebleven gast zie ik nog, maar ook dat is anders. Deze film gooit me weer even terug naar die supermooie periode van toen. Toen nog niet alles uit elkaar gevallen was.

avatar van Mrs.Donut
Ik heb weer genoten van Threesome, wat een geweldige film! Helaas kan ik geen 6 sterren geven.

avatar van markie1978
Knappe film, goede acteurs en erg verrassend.

avatar van lottetje
Ik vond de film wel verrassend goed eigenlijk.
Ik keek hem een beetje op het verkeerde moment waardoor hij me soms niet helemaal kon boeien, maar eigenlijk was het een goede film waarin ook goed gespeeld werd.

avatar van nachtvlinder
erg mooi en realistisch, alleen een erg slap einde dat alles tot een niemandalletje probeert te relativeren .... jammer

avatar van niethie
Jaren geleden eens een keer gezien, ik weet er niet veel meer van behalve dat ik me er toen prima mee vermaakt heb, de cast het leuk deed en de hele driehoeksverhouding best leuk (met de nodige humor) uitgewerkt was.

3 sterren zijn volgens mij wel op zijn plaats.

thebeequeen
Een leuke 'coming of age' film die ondanks alle karikaturen van karakters me toch aanspreekt. Op de een of andere manier vind ik het een typische jaren 90 sfeer uitstralen. De kleding, het studentenleven op een Amerikaanse campus.

De meeste mensen kunnen zich denk ik ook wel (gedeeltelijk) identificeren met de hoofdrollen. Dat is de kracht van de film.

Ik heb ooit een tijd gereisd, een poos in een hostel gezeten en dan heb je ook een soort campus gevoel: iedereen leert elkaar in korte tijd heel goed kennen, en de avonden op de kamer met drank en ontboezemingen zijn lang en soms sexueel geladen. Met 1 jongen (én meisje) heb ik toen gezoend en het was achteraf geweldig wat voor een gestuntel het was omdat voor de rest verborgen te houden. Later hoorde ik van iemand uit de kamer dat er ook nog een stel was ontstaan in die tijd. Deze film herinnert me aan die tijd.

4 sterren

Allesbehalve hoogstaande film maar wel grappig voor een avondje Vooral als je nog in je puberfase zit kan je, je er denk ik wel mee vermaken

avatar van Thijvij
ondergewaardeerde film, het is een genot om deze film te kijken

Vooral een behoorlijk onbekende film volgens mij. Onterecht...

avatar van Bln;D
Heb deze film al minstens 4 maal gezien, en blijft leuk en apart!
Doet me denken aan mijn "wilde" studietijd, met alle gevoelens die in deze film ook goed zichtbaar zijn; verliefdheid, onzekerheid, geldingsdrang, gekke dingen doen.
Ook het einde van de film is erg realistisch.

avatar van fappie
Hmm.. de cijfers die ik zie komen totaal niet overeen met het gemiddelde . Ik heb deze een hele tijd geleden gezien. Onzettend genoten, maar het was wel ver voor mijn moviemeter-tijd. Toch een 3,5.

avatar van Fran
Voor de tijd waarin deze film uitkwam was dit best een spraakmakend onderwerp. Ikzelf vind het een film die heel goed uitlegd dat je niet alles in hokjes kan duwen en dat je zeker in je studententijd heel expirimenterend en onzeker kan zijn. Ik vond Baldwin erg goed overkomen in deze film. Maar eigenlijk waren Boyle en Charles ook heel sterk. Vooral de onbeantwoorde liefde van Alex naar Eddy toe was heel sterk overgebracht. Het einde was ook niet voorspelbaar of suikerzoet gebracht maar was gewoon heel realistisch.

avatar van Leviwosc
Leuk dat er weer eens een positieve beoordeling wordt gegeven op deze film. Het is één van mijn favorieten!

avatar van kanjertje
Ja toch wel een leuke film deze

Deze licht verteerbare, amusante en overzichtelijke komedie, met de nodige humor, 'fun' en seksuele fantasieën èn een goed draaiboek, was, zeker voor 1994, origineel. De regisseur doet moeite om, buiten het verhaal, ook enige diepgang in de drie hoofdperonages te brengen. De film is echter minder gewaagd dan de titel doet vermoeden. Jammer, vind ik, dat ik later heb gelezen dat bij de liefdesscènes gebruik is gemaakt van stand-ins.

avatar van cantforgetyou
Dit is echt een hele goede film. Zeer grappig, maar ook een goed stuk drama. Leuk om te zien dat het thema 'homoseksualiteit' eens op een 'normale' manier wordt gebracht. Gewone jongen wordt verliefd op jongen, zonder verwijfd gedoe. Ook vind ik dat Lara supergoed speelt. Ze is echt een kei leuk wijf in deze film. Jongens, schrik nou niet meteen als het onderwerp 'homo' in een film komt, maar ga hem maar eens gewoon kijken. Hij is ook zeker de moeite waard voor hetero's. En misschien brengt de film wel wat bij je los, waar je normaal niet over na durft te denken.

avatar van brabusRUS
Had het niet verwacht, maar heb mij ontzettend vermaakt met deze film! Van begin tot eind super. Ben niet zo'n fan van Stephen Baldwin, omdat hij altijd in gare films speelt, maar in deze film stoorde ik mij absoluut niet aan hem en aan zijn personage. Ook de andere twee acteurs zette een goede rol neer.

Uitstekende film waarin een studente door een administratieve fout een kamer moet delen met twee mannelijke studenten. De drie hoofdpersonages en de daaruit vloeiende driehoeksverhouding zijn goed en boeiend neergezet. Na ruim twintig jaar komt de film nog steeds fris en vlot over. De cast doet het bovendien erg leuk.

Een dromerige film. De intense band tussen de hoofdpersonen is me bijgebleven. Hoe vlug vriendschap kan ontstaan, en ook weer voorbij gaat. Of er waarde zit in zoiets intens en vluchtigs. Het moment zelf en de herinnering blijft. Achteraf schat je het meestal pas op waarde.

Hoe bijzonder vriendschap kan zijn en met name de verbondenheid tussen de hoofdpersonen wordt goed neergezet en is erg voelbaar. Het leven kan een feestje zijn, met de juiste mensen om je heen. De magische momenten zoals het reisje naar het meer, de muziek, en ook aan diepgang ontbreekt het niet. Ik wou dat ik het zelf had meegemaakt.