The Object of My Affection (1998)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Nicholas Hytner
met Paul Rudd, Jennifer Aniston en Kali Rocha

George en Nina lijken het perfecte paar. Ze wonen samen, hebben veel met elkaar gemeen, en houden van elkaar. Er is echter een probleempje: George is homo. Wanneer Nina bekend maakt dat ze zwanger is wordt het ingewikkeld. Nina's vriendje wil trouwen, maar Nina wil onafhankelijk blijven. George doet alles om Nina te helpen, maar is hij bereid om een vader voor haar kind te zijn?

avatar van tommykonijn
Eenvoudig Filmpje wat je best een keertje kan kijken als je je verveelt ofzo maar niet echt dat ik zeg : Wauw! Deze moet je hebben, Aardig geacteerd ook enzo.

avatar van darkjaap
gister gezien en.. idd niet helemaal mijn smaak.
allemaal wat cliche , aniston waar ik geen fan van ben heeft me met dit matige werkje niet kunnen overtuigen dat ik wel fan van haar moet zijn... kortom ik al met al 2,5*

avatar van matthijs_013
Ik snap niet wat men in de ongelofelijk saaie en eenzijdige Jennifer Aniston - die ook een deel van Friends verpestte - ziet. Het was een standaard"komedie" (gelachen?) die ik snal zal vergeten.

avatar van notorious_kim
Middelmatige film die het vooral van zijn cast moet hebben, maar toch een leuke ontspannende film.

avatar van fappie
ik snap niet dat deze film zo laag scoord.. omdat het over homo's gaat ofzow? ik vond het echt een superfilm... paul rudd en jennifer aniston zijn top!

avatar van kArIzMa_Movie
Ik vond het een aardige film. Paul Rudd komt echt als een ware homo over. Jennifer Aniston is een vrouw die normaal homo's aan het twijfelen brengt. Maar in deze film, in deze film keert een homo z'n rug aan haar toe. Dàt heeft de film verpest. Het zou leuker zijn geweest als de homo zijn seksuele liefdesvoorkeur had veranderd.

avatar van fappie
hahaha jah zo werkt het natuurlijk niet heh:P dat is als de man echt homo is natuurlijk niet realistisch! haha:P

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Draak van een romcom.

Clichématigheid troef in deze ziekenhuishap. Een drol van een verhaal en totaal geen humor. De film komt nergens op stoom en blijft hangen in nietszeggendheid. Daar hoeft niets mis mee te zijn, maar hier.. Brrr. Deze kun je rustig overslaan. Het ergste is misschien nog wel dat hij niet voor tieners bedoeld lijkt. Alhoewel.

Matig.

avatar van fappie
Ik heb deze film meerdere malen gezien en de film heeft toch een bepaalde indruk op me achtergelaten. Ik vond de cast prima en het verhaal was voor mij toch erg boeiend. De lage score kan ik daarom ook niet begrijpen en dat zal ongetwijfeld aan mij liggen, omdat ik waarschijnlijk de enige ben die deze film in zijn top 10 heeft staan. Mja.. dit blijft voor mij een erg goede film .

avatar van horrorfreak23
Prachtige film. Meer hoef ik er niet over te zeggen.

avatar van rep_robert
The Object of my Affection is een alleraardigste romantische komedie.
Al moet er wel even duidelijk bij vermeld worden dat de romantiek toch wel heel erg overheerst, voor een lacher hoef je deze film niet te zien.

Ik blijf Aniston een zeer sympathieke en bloedmooie vrouw vinden en ook in deze film heeft ze mij weer betoverd.
Paul Rudd ziet er heerlijk jong uit in deze film, ben een fan van deze man. Al is dit 1 van de sympathiekere rollen die ik hem heb zien spelen. Dat komt verder wel goed uit de verf, al had ik in het begin niet het gevoel dat zijn "homo-zijn" goed uitgewerkt was. Later wordt dit wel beter.
De bijrollen zijn ook leuk en nergens zijn alle mensen irriterend.
Het verhaal is in mijn ogen zeker niet standaard en het einde is anders dan je zou verwachten, maar toch wel happy. Ik ben met een goed gevoel achtergebleven.

Gewoon een leuke romantische film om is een keer gezien te hebben, de film heeft een goede indruk achter gelaten.

avatar van rick*
Een goede film.

Je moet gewoon een beetje kijken omwille van het kijken zelf. Je raakt helemaal de tijd kwijt, het wordt nooit spannend maar ook nooit saai.

Het einde was toch nog best wel sterk en ook best onverwacht. Wel een leuk, gelukkig einde maar niet zoals je 'm verwacht.

Erg vermakelijk en ook erg mooi geacteerd.

avatar van Madeliefje
Prachtige eerlijke film met een bevredigend einde. Paul Rudd vind ik in sommige films erg vervelend, maar hier acteerde hij super, hij en Aniston deden het heel goed samen.
Een romantische komedie die helemaal niet zo cliché is als je misschien zou verwachten, echt een aanrader!

avatar van DragQueen
Weinig verheffende, maar toch genietbare Film, die het moet hebben van de prima acterende cast. Er is een goede chemie aanwezig tussen de hoofdrolspelers. Verder is het verhaal leuk bedacht, maar toch vrij voorspelbaar. 2,5 Ster.

avatar van Fran
Ik vond hem leuk. Ik vond hem echt leuk ! Hij onderscheidt zich inderdaad niet zo van andere films in dit genre maar toch had het iets waardoor ik er wel door geraakt werd. Ik denk dat het vooral de chemie tussen Aniston en Rudd was. Het ging in deze film niet zozeer om de romantiek of de liefde. Er was gewoon een mooie en hechte vriendschap tussen hen beiden en dat was wel mooi om te zien.

Het eind goed, al goed einde hoort wel bij een film als deze en dat zag er ook wel goed uit. Jammer dat je niet te zien krijgt hoe Nina met die politieagent krijgt. Je ziet wel hoe ze elkaar ontmoeten maar het was toch ook wel leuk geweest om te zien hoe ze met elkaar kregen. Dan had je toch nog een beetje wat romantiek in de film gehad. Maar verder is het zeker wel een goede romcom.

Blergh.

Zeemlapperij van het ergste soort. Er is echt 0,0 chemie tussen Rudd en Aniston, de humor is ver te zoeken, romantiek is er eigenlijk niet en het drama is melig en dik opgezet.

Voor sympathieke personages moet je hier ook niet zijn. Er lopen vooral klieren rond in deze film, de enige die daar nog een beetje mee overweg kan is Zahn. Verder veel gedoe en gezaag, Rudd is niet uit te staan en Aniston is compleet geurloos. Allemaal slappe hap.

Halverwege de film is het verhaaltje ook een beetje op, de film sleept zich dan nog een goeie 45 minuten naar het einde. Een einde dat ook al niet overtuigt, Aniston die uiteindelijk eindigt met Carroll ... wie bedenkt het.

Snel vergeten deze film. Halfje bonus voor de zeldzame scenes met Zahn dan maar.

avatar van gillie24
Vervelend.

Paul Rudd en Jennifer Aniston kan ik normaal goed hebben, maar hier zijn ze beide niet leuk en vooral onsymphatiek. Die vriend (en vader van hun kind) is zo mogelijk nog erger. De chemie ontbrak en Rudd kon mij ook niet overtuigen als homo. Als het allemaal wat grappiger was geweest, had het (heel) misschien nog iets kunnen worden.

Wat mij eigenlijk nog het meeste opviel, is dat Jennifer Aniston er anno 2013 gewoon leuker en mooier uitziet dan in deze film en deze is toch echt al 15 jaar geleden opgenomen.

avatar van Ste*
Een stuk meer van verwacht, vooral door de hoofdrolspelers. Maar nee, het is niet best.
Het is om te beginnen allemaal behoorlijk ongefundeerd. Waarom gaat hij ineens bij haar wonen, waarom gaat ze niet weg bij de vriend van wie ze duidelijk niet echt houdt? Ook alle keuzes die erna nog worden gemaakt zijn nauwelijks te begrijpen of bij te benen.

Na de helft vliegt de film totaal uit de bocht. Talloze personages worden er met de haren bijgesleept, en er vormt zich een verschrikkelijk warrig scenario, waar op geen enkel vlak, komedie noch romantiek, iets mee te beleven valt.
Het kan het late tijdstip zijn, maar op een gegeven moment wist ik echt niet meer wat ik ermee aanmoest.

Jennifer Aniston is bloedmooi om naar te kijken, en ik had lol met mijn kijkpartner, dus in die zin was het nog best vermakelijk, maar de film zelf is echt een prul. Ruim anderhalf uur gedoe om niks.

Een uiterst plezierige mix van dramatische komedie en romantiek over de aard van liefde, seks, gezin en vriendschap, die destijds door de critici gekraakt werd. Een verhaal ook over de verschillen en overeenkomsten tussen seksuele en platonische liefde. Sommige van de aangedragen oplossingen kwamen wel heel gemakkelijk over. Paul Rudd en Jennifer Aston waren geloofwaardig; de gehele cast speelde trouwens goed.

Matige film over een een vrouw die een nieuwe, homofiele kamergenoot krijgt. Voor een romcom valt er hier maar weinig te lachen. Het verloop is aan de voorspelbare kant. Verder is de film aan de lange kant en valt het verhaal hier en daar in de herhaling. Jennifer Aniston en Paul Rudd doen weinig verkeerd, maar zijn nogal veilig gecast.