Three Men and a Baby (1987)

geregisseerd door Leonard Nimoy
met Tom Selleck, Steve Guttenberg en Ted Danson

Drie vrijgezelle mannen, de architect Peter, kunstenaar Michael en acteur Jack, delen een luxe appartement in Manhattan. Als Jack naar Turkije vertrekt voor een opdracht, vinden Peter en Michael op een dag een baby voor hun deur. Het blijkt Jacks dochtertje te zijn waar hij niets van weet. Aan de heren de taak om deze baby te verzorgen, wat moeilijker lijkt te zijn dan ze dachten.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Beetje jeugdnostalgie, al heeft het wel iets. Nergens speciaal en de film speelt ook echt op safe. Maar hij is uiteindelijk nog wel genietbaar en vooral aan te raden als familiefilm. Nadien ging de lol er af bij Three men and a girl als de baby ouder werd. Maar het blijft een product van de 80's.

avatar van aburex
Heerlijk om deze film nog eens terug te zien na al die jaren. Ja ik ben geen kleuter meer en toch kan ik nog genieten van zulk soort films. De chemie tussen de 3 hoofdrolspelers is werkelijk goed en het gaat hier om een familifilm dus de zogenaamde cinéfielen onder jullie: kijk dan maar naar een ander soort film.

avatar van Fran
Ik vind dit best een leuke film om naar te kijken. Vooral om te zien hoe de mannen reageren als ze de baby ontdekken en hoe ze zo goed en zo kwaad als het gaat proberen om voor de baby te zorgen. Het acteerwerk is niet je van het en het verhaal is ook behoorlijk simpel. Maar toch vind ik de film wel lekker wegkijken.

avatar van planet_of_death
Hier moet het genre horror bij. Vraag me af of jullie weten waarom. Een tip: Reclamebord.

avatar van Stephan
Zag net in een documentaire over Star Trek dat Leonard Nimoy (Mr. Spock) deze film geregisseerd had. Het succes van deze film (het was een box office hit) heeft hem uit een depressie gehaald.

Alleraardigste, vlotte komedie met drie hoofdrolspelers, die duidelijk plezier hebben in hun rol. Het succes van deze film was destijds zo groot, dat er helaas een sequel gemaakt moest worden en dat was een typisch voorbeeld van jammer.

avatar van Beertje45
planet_of_death schreef:
Bedoel je dat bepaalde mensen beweerden dat er in deze productie een geest waarneembaar was, terwijl het ging om een grotendeels verborgen reclamebord van de film? Heb ik ooit ergens gelezen.

avatar van Beertje45
Herinner me heel vaag een niet bijzondere, maar gewoon leuke familiefilm. Heb Tom Selleck altijd wel weten te waarderen.

De bollywood remake is veel leuker

avatar van planet_of_death
Beertje45 schreef:

Klopt, dit waren ze vergeten eruit te knippen.

avatar van Phantasm
Vermakelijke komedie die lekker wegkijkt.

Dick2008
Deze film vond ik vroeger maar niks en daarom slechts vlagen ervan gezien maar in de huiskamer vonden ze het wel leuk.
Zoveel jaren later heb ik me er toch maar aan gewaagd, het is net als met die Look who's talking-films.
Selleck natuurlijk destijd heel bekend van Magnum, Guttenberg van Police Academy en Danson van Cheers.
Cheers heb ik vroeger slechts sporadisch gezien. Ik vind Danson ook wel de minste van de drie.

De titelsong begint met de Miami Sound Machine en Bad Boy waarna de film een tijd melig voortkabbelt. Tot dat de baby haar intrede maakt. Het is best vertederend te zien hoe Selleck en Guttenberg al stuntelend zich uiteindelijk steeds meer ontfermen over Mary. Danson's rol is aanvankelijk slechts klein. Zodra hij wat meer in de film komt wordt het ook minder, heel gek. Ook het zijverhaaltje doet de film niet echt goed. Maar daarna weten ze als Three men and a baby toch weer de film naar een hoger niveau tillen. Ook al is het finale-gedeelte zwaar cliché en zie je het al mijlenver aankomen.
In zijn geheel terugkijkend, is het toch een onderhoudende film, met een simpel verhaal maar met een lekker 80's sfeertje en zeer leuk spel van Selleck/Guttenberg.

Het was destijds een enorm succes. Celeste Holm heeft een klein rolletje en Derek de Lint eveneens. (In werkelijkheid hebben ze voor de baby een tweeling gebruikt)
4.0/3.0