The Blue Lagoon (1980)

Alternatieve titel: De Blauwe Lagune

Avontuur / Drama

geregisseerd door Randal Kleiser
met Brooke Shields, Christopher Atkins en Leo McKern

Richard (Christopher Atkins) en Emmeline (Brooke Shields) zijn twee kinderen die schipbreuk lijden en aanspoelen op een exotisch, tropisch eiland. Samen met de knorrige zeeman (Leo McKern) proberen ze te overleven. Na zijn dood groeien de twee op en leren stap voor stap voor zichzelf te zorgen. In de loop der jaren groeit hun kindervriendschap zelfs uit tot een pure liefde. Echter, niet alles op hun eiland is even paradijselijk als het lijkt.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Matige romantische film met als enige reden om te kijken: de mooie locaties. Benedengemiddeld.

rose
Vond hem toen geweldig. Zo wilde ik ook de liefde proeven...

avatar van Stephan
Mooi verwoord hdehoon.

avatar van jumpstylemovie
Verschrikkelijk einde, Ver-Schrik-ke-lijk.

avatar van pruttelandijvie
Beetje raar dat ze een kind kreeg zonder dik te zijn of was ze wel dik (heb namelijk niet helemaal opgelet )

avatar van eevaa3
Ik vond het een goede film. Alleen matig geacteerd. En anders ligt dat aan mij.

avatar van Mochizuki Rokuro
Dti weekend na zo'n 20 jaar herzien. Nog steeds even ver-schrik-ke-lijk en stupide. Fraaie locaties (waarin de verkeerde vogels rondvliegen) maar daar houdt het echt wel mee op.

avatar van tommykonijn
The Blue Lagoon : ik had er meer van verwacht, soms wel vermakelijk en zelfs mooie stukken in de film maar over het algemeen is het toch allemaal wat saai en flauwtjes en de acteerprestaties waren inderdaad ook niet erg geweldig, aardig misschien voor een keertje maar ik vond hem absoluut niet geweldig, ook al geeft de TV-gids van mijn oma hem 4,0* .

schitterende film, ik hem pasgeleden voor het eerst gezien, en ik kreeg er zo'n speciaal gevoel bij. Okee, de acteerprestaties zijn niet geweldig maar dat maakt het nog niet tot een slechte film. Sterker nog, het is echt een geweldig verhaal, een verhaal over pure liefde, liefde zoals het hoort te zijn! Ondanks de niet al te goede acteerprestaties passen de acteurs goed in de film. Vooral Christopher Atkins! pracht film, daarom 5 sterren!

Prachtige Verhaal
Prachtige Natuur en Prachtige Natuurlijke Schoonheid van de Jonge Brooke Shields

Het einde vond Ik wel jammer
had liever en Ze leefden nog lang en gelukig einde gezien
vond het ook raar dat die Afgodsbeeld of hoe je dat ook noemt bloede

pruttelandijvie schreef:

hmmm dan moeten Ze het wel heel erg goed gefakt hebben

Het zag der Lekker Natuurlijk uit

rose schreef:
Naaktscenens fake? Hoe bedoel je?

Volgens somige waren die scenes dus fake

avatar van Martijnnn
Ja haha wat denk jij dan? Compleet het echte spel...

rose schreef:
Naaktscenens fake? Hoe bedoel je?
Ik denk dat hij doelt op het feit dat Brooke Shields minderjarig was tijdens de opname (15 ofzo) en er dus een body double voor haar gebruikt moest worden.

niethie schreef:

Dus alles naakt scenes waren fake of puur die van Haar
Als Kids zag Je beiden Spelers regelmatig in volle glorie en ook die Baby was open en bloot
zou wel behoorlijk raar zijn als al die scenes wel Real maar puur die van Haar als 15 jarige Fake waren
zag der overigens behoorlijk Natuurlijk uit

avatar van niethie
Ik neem aan enkel die van haar aangezien haar tegenspeler wel gewoon meerderjarig was, haar hoofd en borsten zijn dacht ik nergens in het zelfde shot te zien en anders hangt hangen haar haren er wel voor. En ik hoef jou toch zeker niet uit te leggen dat er een groot verschil zit tussen een naakt kind (baby, peuter) en een pubermeisje, daar zijn nou eenmaal wetten voor, dacht dat er enkel uitzonderingen gemaakt mochten worden wanneer de ouders toestemming zouden geven alhoewel je dan nog vaak een probleem hebt met cencuur en controverse. Ik persoonlijk vind het dikke onzin, begrijp me niet verkeerd ik ben absoluut tegen pedofielie en dat soort rare praktijken maar ik vind wel dat er heel erg mierenneukerig en preuts over naaktscenes gedaan wordt
(nouja in films dan he).

niethie schreef:
(nouja in films dan he).

Baby Peuters
Zijn ook naakt scenes waarbij de twee al zeker 10 plus zijn
en bovendien paken Pedos net zogoed een Baby ( zijn meer dan genoeg gevallen bekend )als een Puber

avatar van niethie
Heb het toch ook nergens over pedo's in het algemeen? Het gaat hier tenslotte om de naaktscenes van Shields en het feit dat die niet getoont mogen worden in films zonder de toestemming van de ouders en uiteraard de persoon zelf. En wat betreft die baby's en peuters, dat waren enkel voorbeelden van (kleine) kinderen in het algemeen, ik weet verder ook niet precies hoe het allemaal zit allemaal hoor, weet enkel dat ze voor Shields een body double hebben gebruikt, dat wou je toch weten?

K@i
Waar heb Je vernomen dat die scenes fake zijn
Wat is een double body een andere meerderjarige persoon of een fake body

Zoiets als een Stuntman dus maar wat minder gevaarlijk

avatar van Mochizuki Rokuro
Martijnnn schreef:
Een double body is iemand die bijvoorbeeld voor een naakt scene zoals nu de plaats van de acteur inneemt, of omdat die acteur niet naakt wil of omdat ze niet mooi genoeg is. Volgens kwam dat vroeger veel vaker voor dan nu.

Zoiets als een Stuntman dus maar wat minder gevaarlijk

Je bedoelt wschl. een body double. Is ook nog een film die het fenomeen als titel heeft overgenomen (maar het gaat daar niet echt over)/

K@i
quote="Martijnnn"]Een body double is iemand die bijvoorbeeld voor een naakt scene zoals nu de plaats van de acteur inneemt, of omdat die acteur niet naakt wil of omdat ze niet mooi genoeg is. Volgens kwam dat vroeger veel vaker voor dan nu.

Zoiets als een Stuntman dus maar wat minder gevaarlijk [/quote]

Hmmmm Knap gedaan dan in deze film
Zou toch zweren dat het gewoon Het Meisje zelf was

avatar van niethie
Zoals ik al zei, haar borsten en gezicht zijn nooit tegelijk in hetzelfde shot te zien, of dat of haar haren hangen ervoor, let maar eens goed op de volgende keer wanneer je de film ziet.

avatar van Stephan
Het is alom bekend dat Brooke na haar optreden in Pretty Baby (toen ze 12 jaar was) nooit meer bloot is gegaan voor de camera. Ook in Endless Love is gebruik gemaakt van een body double.

Mochizuki Rokuro schreef:

Ja haha, ik nam het dom over van K@I, maar zag het zelf ook al en paste het maar aan, alleen net nadat jij hem al kon quoten

avatar van X.MagnuM
Ik vond het best wel een aardige film, vooral mooie film locatie.

avatar van notorious_kim
Vandaag deze film herbekeken, ik was verbaasd van hoeveel ik hierover al vergeten was. Eigenlijk vind ik dit best een goed film, en niet zoals eerst onder middelmatig. Ik ben ook wel al tien jaar ouder ofzo sinds de eerste keer dat ik deze film zag. Het heeft allemaal zo iets onschuldigs. Enkel spijtig dat het laatste kwartier van de film niet op mijn dvd-recorder stond :-s. TV-zenders en zich aan een programmatie houden, komt toch nooit goed hoor.

avatar van markie1978
Dit is de eerste soft porno film die ik gezien heb. Leuk voor kinderen en mooie beelden van Brook Shields