The Iron Triangle (1989)

Oorlog

geregisseerd door Eric Weston
met Beau Bridges, Haing S. Ngor en Johnny Hallyday

Kapitein Keene wordt in Vietnam door de jonge Vietnamese soldaat Ho gevangen genomen. Ho heeft sympathie voor de Amerikaan omdat deze hem niet vermoordde terwijl hij daar wel de mogelijkheid toe had. Er ontstaat een hechte band tussen beide mannen.

Deze film zenden ze regelmatig uit op MGM en ik moet zeggen dat het best een aardige film is. Het verhaal is best goed en boeiend en de film is vrij realistisch. Beau Bridges en Haing S. Ngor deden het aardig in deze film en de korte rol van Johnny Hallyday (hij zag er zeer ruig uit in deze film) was ook best goed.

ON waarschijnlijk verhaal.

fritsy schreef:
ON waarschijnlijk verhaal.

"Naar een ware geschiedenis en gebaseerd op het dagboek van John Bushelman, die samen met Larry Hilbrand en regisseur Weston het scenario schreef"

Ja inderdaad onwaarschijnlijk

orbit
Niet zozeer onwaarschijnlijk, wel een beetje makkelijk uitgewerkt.

avatar van fritsy
tja ik geloof de bijbel ook niet?. (of is dat wel ware geschiedenis) ?

Zo krijgt deze film in amper 2 uur tijd opeens veel reacties. Ook best knap

Theunissen schreef:
Zo krijgt deze film in amper 2 uur tijd opeens veel reacties. Ook best knap
nee we hebben hem gewoon net gezien
met zijn 3en.

fritsy schreef:
Volgens mij hebben we hem gewoon net gezient met zijn 3en.

Hij was inderdaad net op MGM (heb deze keer maar 10 minuten gekeken) maar ik heb deze film al eens eens een paar keer eerder gezien op MGM (dit jaar trouwens) en meende dat ik toen ook al gestemd had. Dat bleek dus niet het geval.

Vind dat MGM trouwens een leuke zender. Die zenden veel films uit die ik nog nooit eerder op een TV zender heb gezien. Deze had ik ook nog nooit ergens anders gezien.

Theunissen schreef:

Ja inderdaad onwaarschijnlijk

Waar komt dat toch vandaan dat bij onwaarschijnlijke gebeurtenissen altijd verscholen wordt achter 'ja, maar het is waar gebeurd...'. Als het in de filmische werkelijkheid niet werk -waar gebeurd of niet- dan werkt het gewoon niet. Klaar.

avatar van Thorak
Er is ook een HÉÉL groot verschil tussen ''waar gebeurd'' en ''gebaseerd op ware gebeurtenissen''!
"Naar een ware gebeurtenis" zegt dan ook dat het niet is gebeurd zo als in de film wordt vertoond, maar dat een deel van het verhaal daadwerkelijk is gebeurd en de rest er om heen verzonnen is en/of sterker gedramatiseerd. Hij zal waarschijnlijk wel gevangen zijn geweest door de NVA of Viet Cong, maar dat zal dan ook net precies die ene ware gebeurtenis zijn...

avatar van mayhemblik
Thorak schreef:
''waar gebeurd''

Moet er niet gewoon een vraagteken achter?
Zo van, waar gebeurt? Ach, ergens in Vietnam of zo.