The Revengers (1972)

Alternatieve titel: Los Vengadores

Verenigde Staten / Mexico
Western

geregisseerd door Daniel Mann (I)
met William Holden, Ernest Borgnine en Woody Strode

Het leven van de vreedzame rancher John Benedict wordt uiteen gerukt, wanneer een bende outlaws zijn familie vermoordt en zijn boerderij vernietigt. Hij weet een groep harde, wetteloze veroordeelden in te huren als zijn posse, om zo de bende op te jagen en wraak te nemen.

avatar van Jan met de pet
Slappe western, het verhaal is zonder meer goed.......maar slecht uitgewerkt : 2,5

Goede cast is een western die net een voldoende haalt.

Het groepje wrekers heeft te maken met matige, soms storend slechte dialogen. Een aantal wrekers is ook lichtelijk irritant (Borgnine en Luke). Het verhaal schiet af en toe niet echt op door de onderlinge ruzies die de interesse doen verliezen.
Het verhaal begint goed en kent daarna ook wel goede stukken, maar ik vond het gebrek aan een echte "bad guy" wel jammer. De grote boef van het verhaal is maar erg weinig in beeld en speelt alleen zijdelings een rol.
Lichtpuntjes zijn Holden en Strode.
Hiervan zou een remake wel op zijn plaats zijn, want de lijn van het grote verhaal biedt ruimte genoeg om er echt wat van te maken.

avatar van madmax1
Herzien in versneld tempo ,dacht ik toen ik hem voor het eerst bekeek een tweede Wild-Bunch
te zien, de begin fase leek erop ,echter naar mate het vorderde zakte het naar een laag pitje.
Holden was nog te pruimen de rest bakte er maar weinig van ,het ontbreken van Warren-Oatis
blijkt een gemis te zijn,maar zoals gezegd maak hier een remaak van het verhaal is best wel geschikt.

avatar van joolstein
Film met een script dat alle kanten opwaait. Aan het begin keert John Benedict (William Holden) naar huis terug. Het lijkt dan net little house on the prairie. Enfin dan gebeurt natuurlijk het meest voor de hand liggende. En dan komt het leukste stuk van de film maar wat rechtstreeks uit de The Magnificent Seven had kunnen komen. Het rare is dat er dan een vreemd intermezzo volgt met berouw en een liefdesverhaaltje tussen Holden en Susan Hayward. Hayward is trouwens wel degene die het beste acteert van allemaal. En dan is er nog het einde wat absoluut ook niet bevredigend was. Onevenwichtig en maar bij vlagen echt leuk.

avatar van mr rumson
Dit lijkt wel een western die van alles wat probeert te zijn zoals The Dirty Dozen, The Searchers, The Wild Bunch.
Het resultaat is een rommelig geheel met acteurs die niet boven de middelmaat uitkomen .
De groep outlaws bestaat voornamelijk uit een paar Comancheros en Comanches .
Het was beter geweest om geen Comanches te gebruiken .
Nu voelt de film ouder aan dan hij is want zo krijg je weer de indianen tegen de blanke gevechten.
Zoals er in de jaren 40 'en 50' al zoveel gemaakt zijn.
Maar het ergste in nog wel de leider van de bende.
De paar keer dat hij in beeld is maakt hij totaal geen indruk.
Er komt nog een stukje verplichte romantiek tussendoor en een vreemd einde .
Maar dat vonden blijkbaar de Metgezellen van Holden ook .
Voor mij niet meer dan 2.5 ster ook hoeft er voor mij geen remake te komen.
Zoals enkele voorgangers hieronder dat wel zien zitten .
Er zijn al genoeg westerns met een soort gelijk verhaal waarin het gezin vermoord wordt en de man op wraakt uitgaat .
Neem bv. het vele betere The Outlaw Josey Wales (1976)