Envy (2004)

geregisseerd door Barry Levinson
met Ben Stiller, Jack Black en Christopher Walken

Tim (Ben Stiller) en Nick (Jack Black) zijn buren en beste vrienden van elkaar, totdat Nick een hondenpoep-verwijdermiddel uitvindt wat hun vriendschap in gevaar brengt.

avatar van Devoo
Ik vond de film best nog goed. Af en toe ontsnapte er even een subtiel hoorbare grinnik uit mij, wat wil zeggen dat sommige grappen goed waren. Niet schaterlachend komisch, maar wel gewoon ludiek. Ik heb toch wel een beetje een zwak voor Black, vind ik een geweldig acteur. En de rest van de cast doet het ook behoorlijk goed.

Leuk, lachen. Als je van die Ben Stiller / Adam Sandler / Owen Wilson achtige humor houdt is dit absoluut een leuke film. Ben Stiller steelt weer de show en de bijrol van Cristopher Walken is ook erg leuk.
Al met al een gezellige filmavond gehad!

avatar van Spetie
Redelijke film met een orgineel verhaal, al is de uitwerking ervan lang niet altijd even grappig. Ondanks dat het verhaal best leuk verzonnen is, wil het met de film op de een of andere manier niet helemaal vlotten. Stiller en Black lijkt op papier een leuke combinatie, maar komt hier niet helemaal uit de verf. De grappen zijn meestal flauw en komen niet altijd even goed door. Ook is de film erg traag, wat deze keer ook niet echt bijdraagt tot het vermaak. Wel erg leuk is de bijrol van Christopher Walken als zwerver, die in dit soort rollen eigenlijk altijd top is. Onderhoudende film dus met helaas net wat te weinig grappige momenten.

avatar van Kr!kke
Viel me dat even tegen! Ik ben een "grote fan" van Ben Stiller, maar in deze film viel er niet echt veel te beleven, er zat gewoon een pak te weinig humor in voor een komedie.

avatar van brielen
Ik vond Envy geen snedige komedie, maar een film om het verstand bij op nul te zetten en rustig over je heen te laten komen.3.

avatar van tommykonijn
'Envy' leek me desondanks de lage score hier, toch een erg leuke film. Hij was misschien niet helemaal geweldig, maar mijn verwachtingen zijn toch uitgekomen. Jack Black doet het fantastisch, altijd al een leuke komiek geweest. Ben Stiller : eigenlijk nooit eens in een andere rol gezien dan het 'sulletje dat altijd in elkaar gemept of ontslagen wordt' en ook hier speelde hij (uiteraard) weer een sukkel, maar ook hij deed het erg leuk, deze soort-rol van hem wordt vaak in sommige films behoorlijk vervelend, maar hier was het toch nog wel genietbaar. De grappen waren bij vlagen erg leuk, de scenes waren erg vermakelijk en ook de rol van Christopher Walken is zeker geen min-punt voor de film.

avatar van jumpstylemovie
Ik sluit me aan bij tommykonijn. Jack Black en Ben Stiller zijn 2 goede acteurs dus dat moet eigenlijk wel goedkomen. Black doet het ook wel goed maar ik vond Stiller eigenlijk best slecht bezig in deze film. Normaal is ie een stuk beter. Hij zag er hier ook wat vreemd uit vond ik, misschien z'n kapsel?

Het verhaal van de film is niet veel bijzonders maar er kan wel veel uit gehaald worden. Helaas word er niet zoveel uit de basis van het onderwerp gehaald maar gaat de film nog het meest draaien om het paard. Het einde was wel redelijk.

avatar van makaku
Vond het wel een leuke film om te zien, niet om te hebben. Het was een origineel script en de acteurs hebben het leuk vertolkt. Voor mij een 3.

avatar van TimZor
Het was aardig om een keer te kijken. Walken was nog het leukste in deze film.

avatar van lars-pixar
Ik vond dit nou niet egt een geslaagd combi om Ben Stiller en Jack Black samen te zien in deze film komedie.Het verhaal vond ik erg slap maar wel leuk, en de grappen waren melig ook al heb ik er maar enkele gehoord en gezien.Het acteer werk van Jack Black is erg overdreven, ik vond het meer lijken op een dronken vent die aan geld probeerde te komen door in een film te spellen, nou is het ook erg moeilijk lijkt mij om Jack Black aan iemand te koppelen die ook zo is.Veder vond ik Ben Stiller gewoon redelijk goed acteren.En er zat een redelijk lekker tempo in.

avatar van Angelo2
Aardige comedie met 2 leuke acteurs. Zaten wat grappige scenes tussen. Hylarisch wordt hij echter nooit.

avatar van Queno
Er zijn van die dingen in het leven waarvan je af moet blijven omdat je weet dat het slecht voor je is. Twee Big Mac’s achter elkaar nemen, met de handrem erop een bocht nemen in de auto, ongewenste zwangerschappen veroorzaken. En films met Ben Stiller kijken.
Hoe routinieus zet hij weer een onnozelaar neer waarbij van alles misgaat: Stiller heeft er patent op. Envy werd zo slecht ontvangen dat het in Europa meteen op video werd uitgebracht.
Envy verhaalt over een buurman (Black) die het wondermiddel Vapoorizer heeft uitgevonden; een spuitbus die uitwerpselen van honden laat verdwijnen. Briljante thematiek en credits voor de intelligentsia die dit verzonnen hebben. Zijn andere buurman (Stiller) is stikjaloers, maar als beste vriend en collega heeft hij het te behappen. Vapoorizer (herkent u de woordspeling?) is in het begin nog wel grappig, maar wordt naar mate steeds irritanter naar mate de naam van het wondermiddel om de 6 seconden genoemd wordt. Black speelt een groot irritant kind dat zijn luchtkasteel op voorhand waar maakt en Stiller mokt zich door het verhaal naar het einde.

avatar van -P-
-P-
Zeker wel een leuke film,
ondanks dat de film bewust overdreven is gemaakt gedaan herkent iedereen de situaties.

avatar van Alonzo
De film was dikke shit!

avatar van TronMan
Hoewel ik Ben Stiller en Jack Black graag mag zien, hier werkte het niet. Langdradig (door dat paard gedoe) en niet echt grappig. Beetje een drol van een film..om maar in dat thema te blijven hangen..