Fools Rush In (1997)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Andy Tennant
met Matthew Perry, Salma Hayek en Jon Tenney

Na een toevallige ontmoeting in Las Vegas, en een nacht samen, laat de Amerikaan Alex Whitman de Mexicaanse Isabel Fuentes zwanger achter. Ze zoekt hem een paar maanden later op om te laten weten wat er gebeurd is. Ze besluit in een opwelling te gaan trouwen, wat een botsing van culturen oplevert.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Redelijk komedietje. Erg origineel is het nergens, maar Perry zorgt nog wel voor een paar komische momenten. Al is hij lang zo leuk niet als dat hij destijds in Friends was. 2 en een halve ster.

neo (crew)
beetje zouteloos

avatar van Macmanus
bleeeeeeeeeh shit film chandler (wat ze echt naam is weet ik niet) is echt irri hij praat net zo als in friends en doet ook zo en in friends is dat leuk maar in deze film erg misplaatst en salma hayek is altijd slecht.
En het verhaal is al helmaal nix.
Het is dat hij op tv kwam anders wou ik me geld terug (bij wijze van spreken natuurlijk)

0.5 ster uit 5 sterren

bij wijze

avatar van Macmanus
aha ik heb het even verandert maar je hebt gelijk. ( hier moest ook een smilie staan maar weet niet hoe het moet)

MM heeft daar een mooie faq voor. Zie linksboven in het menu.

avatar van Macmanus
O zal ik wel even kijken thnx.

gimli f
Heb gisteren weer even twintig minuten mogen genieten van Salma Hayek...

het verhaal is aardig, leuk dat Perry meespeelt, maar... alleen al vanwege Hayek geef ik toch nog 3,5 punt..

Gimli is wel gek op donkerharige Spaanse typetjes...!

Dit is volgens mij de beste film van Perry. Hij acteert er zoals in Friends, maar dat is ook hoe we hem mogen, dus dat mogen we hem niet verwijten.
In de recentere films is Perry lang niet zo goed: in deze film is hij grappig, zonder overdrijven. In zijn huidige films probeert hij met zijn komische talenten de aandacht alleen naar zich toe te trekken, waardoor het geheel wat belachelijk overkomt. In deze film zorgt hij voor heel wat grappige momenten. Je moet hier natuurlijk niet naar een uitblinker gaan zoeken, maar deze film is nog zonder scrupules, zonder arrogantie.
Het verhaal is redelijk, een echte romantische komedie. Perry acteert zeer sterk. Ook de momenten die wat meer emotie vragen dan we van hem gewoon zijn, laat hij zien dat deze soort films wel echt zijn genre zijn. Perry is heel getalenteerd voor dit genre. Een veelzijdige acteur is het niet, maar wanneer hij de juiste films kiest en zonder pretentie gaat acteren, dan is hij zeker een sterk acteur.
De film is voor mij een van de beste van zijn soort van de laatste jaren. Ik vind de recente rom-kom's veel te opervlakkig qua verhaal, te grappig voor echt inhoud te hebben en ook met heel oppervlakkige ecteerprestaties. Deze film is daarom een aanrader voor wie van het genre houdt.

Ik heb de film een tijdje geleden gezien en ik vond em wel boeiend en grappig. Ik vind dat Perry een hele leuke rol neerzet. Een film voor een goede late middag. Ik heb wel genoten.

3 sterren

Waar o waar is Chandler... Nergens blijkt ie zo goed in te zijn dan Chandler, jammer Matthew.

Salma Hayek mmmmmmmm!!!!

avatar van Pieter Montana
Dit genre ligt me niet echt.Nochtans in de eerste 45 minuten heb ik me best geämuseerd.Matthew Perry zijn personage had wel wat weg van Chandler.Zelfs dezelfde typische opmerkingen:

Isabel Fuentes: Alex, this is Chuy.
Alex: Chuy, hi. I'm Luke Skywalker.

Spijtig genoeg is de (tot dan)goede romantische komedie en gaan we weer de saaie,cliché drama toer op waar Matthew Perry niet mee overweg kan.Je kent hem al van 10 seizoenen "Friends" dat je verwacht dat hij om de minuut weer iets grappig zal zeggen.Het genre van rom komedie ligt beter voor Perry.En zoals gewoonlijk kan Salma Hayek nog altijd niet acteren.

Ondanks nog 2.5* voor de leuke eerste 45 minuten.

avatar van soom
leuk. licht filmpje over het lot, wanneer isabel en alex uit elkaar zijn gegaan. Ook leuk is dat matthew en zijn echte vader zoon en vader spelen!

avatar van TheRisingSun
Erg prettige film. Heb op momenten echt gelachen om sommige situaties. Echt helemaal mijn humor! Misschien hartstikke droge humor,maar vond het erg vermakelijk allemaal. Perry vind ik in komedies altijd leuk,of ie nou zijn Chandler karakter speelt of niet,dat interesseert me niet zo. En Salma Hayek,ach ja,nooit verkeerd om naar zo'n prachtige vrouw te kijken,toch?!

3,5 ster

avatar van WB
WB
Heb deze film 2x gezien ondertussen, en vond em 2x vermakelijk. Deze film heeft niet veel humor, en kan bijna als drama beschouwd worden in mijn ogen. Maar dat maakt de film daarentegen wel weer vermakelijk! Waarschijnlijk is 't het einde (het en-ze-leefden-nog-lang-en-gelukkig-einde) hetgeen wat mij dan weer aantrekt aan deze film.

3,5 sterren

Dit is één van de beste films in dit genre. Voor de liefhebbers van de 'romantische-komedie' een absolute must. Hij verveelt geen seconde, aanrader !!

avatar van Purmerend
Vooral de scene dat Salma Hayek aan het bevallen is is wel grappig.

hinie
Een matig filmpje...
Ze wordt zwanger na een nachtje met Alex die ze tot voor kort niet kende..dan begint het verhaal af te zwakken.
Een mager plot met weinig romantiek erin..
Matthey Perry was goed in Friends..hier was hij op de verkeerde plek!

avatar van Pilcrepus
Purmerend schreef:
Vooral de scene dat Salma Hayek aan het bevallen is is wel grappig.

Ja, zomaar iets onverstaanbaars schreeuwen. Die scene dat ze op jacht gaan is ook wel grappig.
Ik zou doodsbang zijn.

Een leuke film voor een avondje lachen. Niet meer, maar zeker niet minder. Natuurlijk is het eind wel voorspelbaar, maar op zijn tijd hou ik wel van dit soort films.
In zijn genre is dit zeker een geslaagde film.

Macmanus schreef:
chandler (wat ze echt naam is weet ik niet)

Staat ook niet bij acteurs ofzo... Of op de poster..
Hij is vast Salma Hayek niet dus lijkt me duidelijk..

Leuke feelgood film , die best vermakelijk is.
Geen topper maar zeker ook niet slecht.
Vond hem wel wat aan de lange kant .
Het had van mij wel wat korter gemogen.
Desondanks toch 3,5*

Zeer mooie film, heb hem al meer dan 10 keer gezien en ben deze film nog steeds niet beu. Goeie vertolkingen van beide acteurs.

Heb deze film gisteravond, vrij laat, toch maar een keer gekeken. Achteraf kan ik zeggen dat ik er geen spijt van heb. Het is inderdaad zo'n typische feelgood film, waarvan je het einde al ziet aankomen. Het is niet zo dat ik helemaal dubbel heb gelegen om deze film, er zaten genoeg komische momenten in om me goed te vermaken. En als je niet al te kritisch kijkt naar de prestaties van de acteurs (die niet eens zo heel slecht waren), dan kan je echt plezier beleven aan deze film.

avatar van Misantro
Gewoon een leuke feelgood-film
Enerzijds is het een beetje jammer dat hij iets teveel op Chandler van Friends gelijkt (in z'n manier van acteren, bedoel ik dan), maar zo kennen we Matthew Perry en zo is hij ook op z'n best.
3.25* -> 3.5*

avatar van simge
Sharonneke schreef:
Zeer mooie film, heb hem al meer dan 10 keer gezien

heb jij een leven...?

avatar van Maruk_17
Aardige film, die Salma Hayek mag er zeker wezen.

avatar van aapje14
Leuke film

er zitten erg lachwekkende sene's in

ik ben zelf ook deels mexicaans ik denk dat het voor de amerikaansen/nederlanders/europiaane iets grappiugere film is dan voor de mexicaane is omdat Perry bij de mexicaanse familie thuis komt en zij niet bij zijn familie thuis komt

een heele grappige film echt een aanrader voor bijde cultuuren

avatar van missl
wel een grappig filmpje.