Soul Man (1986)

geregisseerd door Steve Miner
met C. Thomas Howell, Rae Dawn Chong en Arye Gross

Mark ziet geen problemen in z'n nabije toekomst en z'n opleiding. Hij kan naar Harvard en zijn ouders hebben genoeg geld om dit alles te betalen. Maar dan besluit zijn vader om de geldkraan te sluiten, en is Mark aangewezen om zelf uit te zoeken hoe hij rond moet komen en hoe hij zijn schoolgeld moet betalen. Het enige waar hij terecht kan is een fonds alleen voor zwarte studenten. Geen probleem, het enige wat ie nodig heeft is een overdosis huidkleuringspillen en een andere manier van praten en doen, denkt hij.

avatar van geronimo
Snap niet waarom deze film zo ondergewaardeerd is. Om sommige dingen heb ik echt kromgelegen!

kappeuter (moderator)
Wat 'doet' 'ie op imdb ?
Geronimo, weer een jaren '80 film he !

avatar van geronimo
Daar heeft ie maar 4. zoveel, ik vind 't toch minstens 'n 5 uit 10. Tja, die jaren 80...

Deze film is echt steengoed..........mensen die er niet om kunnen lachen...zijn niet wijs.

Grappige en luchtige komedie.
Ongecompliceerd.

avatar van Poeha
Marlon Vasilda schreef:

Eerste gedeelte ben ik het volledig mee eens.
Tweede gedeelte... mensen hebben verschillende smaken, niet waar?!

5* My kind of film!

avatar van dutchtuga
Erg leuke maar ietwat lange jaren 80 comedy. Heerlijk tijdperk was dat toch .

avatar van geronimo
O wat blíjft dit toch 'n leuke film!

Reinbo
Pff een stuk slechter dan ik 'm vroeger vond. 1* er af. 1,5*

avatar van ILDIB
Die maat van de soulman redt de hele film met zijn prachtige oneliners. Voor de rest standaard bagger. Wat is het toch met die verkleedpartijtjes dat het zelden echt over komt en alle filmfiguren erin trappen...

avatar van sorayaa
wel een leuke film wil deze film wel weer trug zien

avatar van aburex
Best een leuke film. Heb hem al meermalen gezien, ook in de jaren tachtig toen hij op video uitkwam. Kwam toen toch iets leuker over dan nu.
Toch nog 4 sterren

avatar van LuckySean7
ik kan hier heel kort over zijn waardelose film echt een no brainer

avatar van MyOwnStyle
Haha wat een film. Ik verveelde me echt dood deze week aan zee, en bekeek hem dan maar op vtm. Vond de film nog niet eens slecht, gewoon flauwe humor zonder nadenken. Best vermakelijk, viel beter mee dan verwacht.

avatar van yeyo
Geinig filmpje over een oppervlakkige snob die zwart veinst te zijn om een studiebeurs te krijgen. Zou anno 2010 vanwege de 'political correctness' natuurlijk allemaal niet meer mogelijk zijn, Spike Lee zou er waarschijnlijk een tweede Million Man March tegen organiseren.
Het begint allemaal erg leuk en gevat, maar zoals gebruikelijk bij dit soort films vervalt het naar het einde toe in zeemzoete, moralistische nonsens.

avatar van lars-pixar
Een film die heerlijke begint en rustig eindigt, waarvan ook de acteurs de ruimte hebben om te acteren.

Het verhaal is leuk en verassend ook aan alle kanten erg racistisch. De casting is goed gecast en het acteer werk is ook voldoende. Zelf hier en daar nog een goede glimlach en een beetje spannend maar laten we niet overdrijven.

avatar van DDT
DDT