• 10.586 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jeff Daniels, Melanie Griffith en Ray Liotta

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 5 november 1987

Plot Something Wild

"Something Different. Something Daring. Something Dangerous."

Het saaie leventje van zakenman Charles Driggs verandert plotseling als hij de wilde en sexy Lulu ontmoet. Als hij haar aanbod accepteert om hem terug te brengen naar kantoor verandert Audrey (echte naam van Lulu) van gedachten en gaan ze rondreizen (Waarbij Charles zijn oude leven achterlaat). Ze doen zich voor als een getrouwd stel en bezoeken haar moeder en de schoolreünie-party. Daar ontmoeten ze de ex van Audrey, die net uit de gevangenis is ontslagen. Hij wil Audrey terug..

Charles Driggs

Charlie's Secretary

Graves' Secretary

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Er waait nog altijd veel frisheid door deze film. De ontmoeting tussen een vrijgevochten meisje en een yuppie zorgt voor een reeks grappige maar ook gevaarlijke momenten waneer het ex vriendje van Audrey opduikt. Griffith in de meest sexy rol van haar carrière (hoewel ik Body Double nog moet zien). De overgang van vrolijke komedie naar keiharde thriller is op zijn minst opmerkelijk te noemen. De soundtrack mag er ook best zijn. Helemaal mijn ding. 4* blijven staan.

avatar van ZAP!

ZAP!

Apart filmpje die ik volgens mij nog nooit eerder zag, gek genoeg.

Ik zet voorlopig in op een dikke zeven.

Melanie...

avatar van John Milton

John Milton

de grunt schreef:

En die Melanie Griffith.... die doet echt niet onder voor Patricia Arquette & Laura Dern

Ik zat zelfs even te kijken van 'uhhhh wacht eens... is dit.... wie is deze!?'

Toch wel jammer dat ik deze Demme niet ontdekt heb midden jaren '90. Liotta is ook heerlijk unbalanced.

kappeuter (crew films)

Het komedie gedeelte is me goed bevallen. Dan is de film cool, ondersteund met een sterke soundtrack.

Wat zonde dat de film na een uur omslaat in een thriller.

Melanie Griffith met haar zwarte coupe vind ik hier niet zo aantrekkelijk.

Ray Liotta zet wel een goede psychopaat neer, maar ik had het liever in een andere film gezien. Hier verpestte het een beetje de fun.